Ga naar inhoud


[dm500] ontvangstprobleem / slechte signaal


minga

Aanbevolen berichten

Heb een nieuwe dm500s aangeschaft, nieuwste pli-garnet erin gefashed, settings astra-hotbird via internet ingeladen. Nu haal ik de lnb-kabel uit mijn dm7025 en ik sluit deze kabel aan op mijn nieuwe dm500.

Probleem: bij verschillende zenders krijg ik een melding te zien "Deze service is niet gevonden". Kijk ik naar de streaminfo, dan zie ik geen pid, en te lage SNR en AGC.

Het probleem geld niet alleen voor astra of alleen voor hotbird, maar is willekeurig, zo heb ik geen ontvangst van de Canal Digitaal en Premiere, maar wel Taquilla en Vlaanderen. Voor hotbird: geen ART, wel Sky Italia.

 

Ik heb ook andere image en ook andere settings geprobeerd, mar heb steeds hetzelfde probleem met dezelfe providers.

 

Mijn dreambox 7025 is ook ingesteld voor ontvangst van astra-hotbird en ik heb daarmee (met dezelfde schotel en lnb) geen signaalproblemen.

 

Iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens of de kanalen die je niet kunt ontvangen toevallig allemaal dezelfde polarisatie hebben (horizontaal of verticaal).

Zo ja, dan ziet het er naar uit dat de polarisatieomschakeling kapot is.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lion251

Bedankt voor je reactie.

Alle open kanalen hebben een vertiale polarisatie en alles wat niet te zien is heeft een horizontale polarisatie. Ik heb wederom de LNB aangesloten op de 7025 en alles doet 't (zowel horizontaal als verticaal). Om te testen waar de omschakeling plaatsvindt heb ik de 7025 gezet op een nederlandse kanaal (hor) en daarna de LNB aangesloten op de dm500 (ook afgestemd op een ned. kanal). Weer geen beeld.

 

Heb de orginele image op de dm500 teruggezet en een automatische transpondescan uitgevoerd op de astra. Alleen de zenders met een vert polarisatie zijn opgeslagen.

 

Net als @Lion251 ga ik ook ervanuit dat de dm500 defect is. Als iemand een andere mening heeft, hoor ik 't graag. Morgen bel ik de leverancier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
uh
TIP/advies
zet je wel even de dm helemaal uit (spanningsloos)
als je de coax wisselt van de ene naar de andere box?
je kunt ook je dreambox aan gort helpen als je met spanning aangesloten de coax af en aan koppelt

cheers


Welk onderdeel kan hierdoor kapot gaan eigenlijk?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
uh
TIP/advies
zet je wel even de dm helemaal uit (spanningsloos)
als je de coax wisselt van de ene naar de andere box?
je kunt ook je dreambox aan gort helpen als je met spanning aangesloten de coax af en aan koppelt

cheers


Welk onderdeel kan hierdoor kapot gaan eigenlijk?


De power-converter voor de LNB spanning, er staat hier ergens een schema van.

Groeten,

Nick

Groeten,

 

Nick

 

Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...