Ga naar inhoud


[7020] dreambox benaderen vanuit internet


humaxxx

Aanbevolen berichten

hallo,

 

Ik probeer al een tijdje om men dreambox te benaderen via het internet. Dit is me tot nu niet gelukt.

 

Ik heb men modem (speedtouch 580) ingesteld zoals in de bijlage weergegeven. zoals je ziet heeft men dreambox het interne adres 10.0.0.153 en is poort 80 doorgeleid naar poort 5580. Als ik nu op een externe computer het volgende intyp http://xx.xx.xxx.xxx:5580 dan moet ik toch in men dreambox kunnen komen. Maar dit lukt helaas niet !!!!!!!

 

weet iemand wat ik fout doe of moet ik iets op de dreambox instellen!!!!

 

Alvast bedankt!!!!!

 

humaxxx

post-1099-1318259068,0587_thumb.jpg

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik een http:// verbinding wil maken krijg ik foutmelding......wil ik een ftp:// verbinding krijg ik de melding zoals weergegeven in de bijlage!!!!

 

Humaxxx

 

Ik heb de bijlage gewist in verband met me.....ip adres

post-1099-1318259068,1196_thumb.jpg

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén tip: Haal de afbeelding weer weg. Je IP nummer is openlijk zichtbaar !! ideaal voor hackers.

 

Via een ftp programma ( filezilla ) kan ik gewoon in je dreambox komen, mits ik een goed wachtwoord heb.

Dus dat werkt.

Ook via putty kom ik in je box ( gemini 3.40 heb je erop staan ).

En ja, ook de webinterface van je dreambox zie ik.

Dus alles werkt gewoon.

 

Nog een tip:

Doe alles ( telnet / ftp ) via SSH ( poort 22 ). Is veel veiliger dan telnet ( poort 23 ) en ftp ( poort 21 ).

Via putty (SSH )en filezilla ( SFTP , using SSH2 ) kun je in je box komen van afstand.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb PuTTY ook nog opdracht gegeven om de poorten 80, 8001 en 16001 te forwarden (van local 80/8001/16001 naar localhost:80 enzovoorts). Dan kun je een putty openen naar je DB vanaf het werk ofzo, en via de SSH connectie je DB veilig benaderen. Je hoeft alleen maar poort 22 door te routeren, de rest blijft gewoon lekker dicht.

 

Nog veiliger wordt het met een key-file. En makkelijker ook - je hoeft geen password in te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met filezilla krijg ik het niet aan het werk. Putty werkt wel op poort 22, maar filezilla geeft "unable to connect", of "error initializing SFTP", of ik zie als respons op een quickconnect: " dropbear 048" en vervolgens een timeout.

 

Mis ik een instelling?

 

groeten ftjl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Filezilla werkt prima. Thuis gewoon FTP gebruiken, dat is stukken sneller dan SFTP (de 7025 doet 5.5 MB/s up, 7.8MB/s down bij mij thuis).

 

Als je vanuit het internet SFTP wil gebruiken, moet je ook de betreffende poort forwarden in je router (is ook poort 22 als ik me niet vergis).

 

Je kunt ook via SSH werken, en gewoon poort 21 (FTP) laten tunnelen. Dan kun je filezilla door PuTTY heen gebruiken.

 

Nog een tip: Zet de SSH compressie aan als je een trage uplink hebt (zoals ik, 256kbps). Dat scheelt fors in de performance van de webinterface en ook in het binnenhalen van screenshot bitmaps. Het helpt overigens absoluut niks bij het binnenhalen van bestanden die al gecomprimeerd zijn, zoals films, streams en GIF/JPG/PNG plaatjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als ik een http:// verbinding wil maken krijg ik foutmelding......wil ik een ftp:// verbinding krijg ik de melding zoals weergegeven in de bijlage!!!!

Humaxxx


Laat eens een voorbeeld zien van hoe je inlogt?
http:// mijnip:16001 b.v CCcam bekijken.

Om bestanden te bewerken zou ik toch een SSH verbinding gebruiken.

Ik zelf gebruik het proggie WinSCP3 dat werkt bijna hetzelfde als Totalcommander.
ff googlen als je het wil gebruiken.....Ik kan hem niet uploaden is net te groot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...