Ga naar inhoud


[7020] dreambox benaderen vanuit internet


humaxxx

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Probeer dat tunnelen nu al een tijdje, maar het lukt nog niet.

 

Met putty ssh verbinding gelegd, en poort 21 local geforward naar de dreambox op het internet. Poort 22 geforward in de router. De putty verbinding komt probleemloos tot stand.

 

Wanneer ik nu Total Commander opstart om een FTP verbinding te maken, dan lukt dat helaas niet. Wanneer ik poort 21 in de remote router openzet, dan komt de FTP verbinding direct tot stand. Het lijkt erop dat putty de 21 poort niet tunnelt. Wanneer ik Total Commander als destnation localhost opgeef, dan probeert putty wel te tunnelen. Er vind handshake plaats over de SSH verbinding, alleen krijg ik daarna een illegal PORT command van de dreambox terug als de directory listing wordt opgevraagd.

 

OK, waarschijnlijk heb ik dus nog wat foutieve instellingen. Hoe zet ik de getunnelde FTP verbinding nu van A tot Z op met Total Commander of Filezilla via putty SSH?

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de firewall in je router een probleem. Dat was bij mij een probleem. Ik kan hier in Indonesie nu gewoon de webinterface op mijn 7000S in Nederland oproepen en programma's programmeren. Op mijn 7025 kan ik de cccam clients in mijn huis bekijken.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je PuTTY instelt zoals ik in die screenshot weergaf, moet je met je browser of filezilla naar localhost connecten, en NIET naar het IP adres van je router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

dus DB zit achter een router op internet, met poort 22 geforward. Adres = MyDB.com.

 

Lokaal op mijn PC (achter een lokale router) wil ik nu FTP-en naar de DB op MyDB.com, via een SSH tunnel. Lokale router heeft geen poorten geforward.

 

Via putty leg ik nu de SSH verbinding naar dropbear op MyDB.com, met als tunnel:

L21 MyDB.com:21.

 

Als ik nu filezilla start, laat ik deze connecten naar localhost (127.0.0.1)?

 

Zou het zo moeten werken?

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, helemaal goed.

 

Als je localhost de betreffende poort al in gebruik heeft, bijvoorbeeld omdat die zelf al een FTP of HTTP server draait, kun je uitwijken naar andere poorten (tip: 10021 en 10080 enzovoorts, makkelijk te onthouden). In de meeste programma's kun je dat ook uitleggen (poortnummer).

 

Je kunt hem zoveel poorten laten tunnelen als je maar nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik via putty het ip adres van de db intik en connecteer via ssh op poort 22

komt hij met een login as: vragen.

 

Ik gebruik gemini 2.2. Standaard is de user root en blanco wachtwoord.

 

Wat ik nu bij login as: root opgeef en wachtwoord : blanco wordt dit niet aangenomen. Iemand enig idee ?

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
als ik via putty het ip adres van de db intik en connecteer via ssh op poort 22
komt hij met een login as: vragen.

Ik gebruik gemini 2.2. Standaard is de user root en blanco wachtwoord.

Wat ik nu bij login as: root opgeef en wachtwoord : blanco wordt dit niet aangenomen. Iemand enig idee ?


Citaat:
Het standaard paswoord van gimini is dreambox.

mvg


Is niet waar !

Standaard is het inderdaad: root ( blanco ).

Doe even een telnet ( via poort 23 ) sessie naar de dreambox 7025 ( geldt ook voor de 7020 ):

passwd

Verander het password.

Nu kun je wel via SSH ( poort 22 ) binnenkomen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:

Standaard is het inderdaad: root ( blanco ).

 

Doe even een telnet ( via poort 23 ) sessie naar de dreambox 7025 ( geldt ook voor de 7020 ):

 

passwd

 

Verander het password.

 

Nu kun je wel via SSH ( poort 22 ) binnenkomen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Werkt perfect nu ! Thnx.

 

Gemini 2.2 is standaard wachtwoord blanco voor de andere is het inderdaad dreambox.

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...