helmuteke Geplaatst: 14 februari 2007 Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Het begint hier allemaal op punt te komen maar zit toch nog met een prangend vraagje. op mijn db 7000 S neem ik prog op op de interne harde schijf. Nu wil ik deze benaderen via mijn DB500s MAAR ik heb nu al een mount " dir /hdd naar netwerk harde schijf" dus welke moet ik nu nemen om gemakkelijk de programma's op te roepen zonder te veel moeten browsen vb : via bestandsbeheer zie ik nu snel de /hdd maar hoe kan ik dat aanpassen aan mijn wensen /usb ??? /cifs ??? met dank show me a hero and i write a tragedy Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 februari 2007 Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Niet te moeilijk doen, gewoon een mountpoint zoeken of maken, en de mount uitvoeren. In alle gevallen zul je via bestandsbeheer naar je mountpoint toe moeten navigeren. En dan maakt het niet zoveel uit of dat mountpoint nu /hdd/dm7000, /mnt/cifs1 of /var/mijn/eigen/mount is. En in alle gevallen zie je daar gewoon de files staan. Ook al staat er ook een recordings.epl in die directory. Dat is een feature die alleen in /hdd/movie werkt (hardcoded, hoewel er images zijn waar je dit zou kunnen wijzigen). CU, WanWizard Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 14 februari 2007 Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Citaat: "Ik heb nu al een mount " dir /hdd naar netwerk harde schijf" dit is mij onduidelijk, bedoel je een netwerk opslag als een NAS of een PC/linux/windows gesharede map of bedoel je toch de interne hdd van de dm 7000 welke mount bedoel je vanaf de dm 500 die er al is of de mount naar een netwerkopslag vanaf de dm 7000 er zijn 2 opties bij mounten van dm 500 op dm 7000 1) je mount per samba op de dm 7000 2) je mount per nfs op de dm 7000 en al naar gelang moet de dm 7000 een samba of nfs server hebben draaien (indien niet reeds opgenomen in het image van de dm 7000 via download de addon/toevoeging erbij zetten als je de database en faqs leest is het installeren van die servers makkelijk zat alsmede de configuratie daarvan. als dat is geschied maak je op de dm 500 een tweede mount aan via het menu en wel met /mnt/nfs of /mnt/cifs indien jouw dm 500 niet wil opnemen maar enkel wil kijken op de andere hdd dan stel je die mount met optie R (read only in) cheers Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen