Ga naar inhoud


Is mijn USB stick Linux compatible


MySat

Aanbevolen berichten

Gisteren weer eens aan de slag geweest om partities op mijn 2GB stick te krijgen zonder succes.

 

Reeds geprobeerd met Ubuntu, Partition Manager 8, op de NSLU2 met de format optie EN op een Imac. Dit allemaal te vergeefs.

 

Nu rijst bij mij de vraag of dit eigenlijk wel kan met deze Data-write 2GB stick. Het doel is om deze stick als Drive 2 te gebruiken voor mijn unslung actie.

 

Ik doe iets verkeer of mijn stick is niet linux compatible ? Wie helpt mij ?

 

Mvg

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste MS,

 

op site van mandrivaclub.nl is de Live CD van Mandriva 2007 te downloaden met hierop de uitgebreide instructies hoe de inhoud van deze live CD op een usb stick te plaatsen is. Hierbij ontstaat een bootable USB stick. (Voor booten gebruik ik overigens bij voorkeur een opstart CD) omdat anders de Bios van het betreffende (gast) systeem moet worden verzet.

 

Dit lijk mij een eenvoudige test om te kijken of deze stick ook werkt met Linux en of de partities goed worden aangebracht.

 

En als de partities erop staan kun je die eenvoudig veranderen.

 

Ik gebruik zelf de originele Mandriva 2 Gig stick (fabrikaat Dane). En dit werkt prima op allerlei systemen en is nog snel ook bij usb 2.0 aansluiting.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Beste MS,

op site van mandrivaclub.nl is de Live CD van Mandriva 2007 te downloaden met hierop de uitgebreide instructies hoe de inhoud van deze live CD op een usb stick te plaatsen is. Hierbij ontstaat een bootable USB stick. (Voor booten gebruik ik overigens bij voorkeur een opstart CD) omdat anders de Bios van het betreffende (gast) systeem moet worden verzet.

Dit lijk mij een eenvoudige test om te kijken of deze stick ook werkt met Linux en of de partities goed worden aangebracht.

En als de partities erop staan kun je die eenvoudig veranderen.

Ik gebruik zelf de originele Mandriva 2 Gig stick (fabrikaat Dane). En dit werkt prima op allerlei systemen en is nog snel ook bij usb 2.0 aansluiting.

Groet,

Bram


Nu realiseer ik me pas wat deze opmerking betekent. Inderdaad een redelijke goeie manier om te kijken wat er gebeurd indien we dit proberen. De test zal het uitwijzen ;-)

Bedankt voor de tip

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linux is en blijft een leuk onderwerp, echter ik moet een keer de definitieve overstap maken van MS. Inmiddels door bovenstaande tip ge-googled op installing Ubuntu 6.10 on USB stick. Aan de hand van deze resultaten was ik in staat om handmatig mijn partities te verwijderen. Via de google resultaten USeamemorystickasmaindrive vond ik de instructies om mijn USB stick toegankelijk te maken onder Unslung 6.8.

 

Bedankt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste MS,

 

goed om te horen dat het werkt. Je hoeft overigens niet over te schakelen. Je steekt gewoon zo'n bootable USB stick in een willekeurige Windows computer en je hebt een complete Linux systeem met de stick als een mini HD-tje tot je beschikking.

 

Buitengewoon die goede hardware herkenning van de moderne Linux versie's.

 

Bij voorkeur wel een USB 2.0 poort nemen, vanwege de snelheid.

 

Op de stick heb ik ook de samba server draaien, waardoor deze eenvoudig bereikbaar is via het netwerk. Zelfs een Dreambox stream speelt af via de software op de stick.

 

Een interessante ontwikkeling. Zeker als de sticks in de toekomst nog een grotere capaciteit krijgen. Je persoonlijke Linux versie en bestanden aan een touwtje om je nek.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...