Ga naar inhoud


[TF 7700 HD] welke module.


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten


Het loopt nog steeds niet lekker met de Aston 1.07 versie 2.17 toch weer de zelfde klachten.

Filmware? Ik heb de ontvanger een upgrade gegeven via de Korea site, dat duurt ongeveer 15 seconden en ik heb het via EU-Version - 7.00.31 gedaan, die staat op deze site en die duurt ongeveer 3 minuten???

 

Marcus HDTV Space

Neue Firmware 7.00.31 für HDTV-Receiver Topfield 7700 HSCI

23. Februar 2007 von Marcus

Eine neue Firmware (EU) für den HDTV-Receiver TF7700 HSCI von Topfield ist zum Download erhältlich. Weitere Infos im Topfield-Forum.

 

System ID : 23022

Loader Version : L1.02

Device Version : v1.3.3

Application Version : TF-HSCE 7.00.31

Last Update : Feb 4 2007

Download: EU-Version - 7.00.31

 

Ik heb gisteren canaaldigitaal gebeld en die vertelden dat een ontvanger, zonder kaart, Ned 1,2 en 3 zou moeten kunnen ontvangen, dat werkt dus niet bij mij.

Verkeerde instelling ontvanger in combinatie met de Technisat Multytenne???

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan heb je een "zaterdagstudent" bij Canal Digitaal aan de lijn gehad. Je kan dus NIET Nederland 1 t/m Nederland 3 ontvangen ZONDER smartcard. Je moet altijd een smartcard in je module hebben. Deze moet in ieder geval bij Canal Digitaal geregistreerd zijn en dan kan je ZONDER ABONNEMENT naar Nederland 1 t/m Nederland 3 kijken met een CI module en de betreffende smartcard in je Topfield 7700.

 

Of je instellingen goed staan in combinatie met je Multitynne kan je heel makkelijk checken. Als je naar BVN toegaat en je hebt daar beeld (wel van BVN natuurlijk) moet je op alle zenders die via de Astra worden uitgezonden beeld hebben. Als dit niet het geval is dan heb je de Multitynne verkeerd ingesteld op je Topfield 7700.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sinds ik de Tf uitschakel op één van de nederlandse zenders heb ik geen problemen meer. Het zal wel te maken hebben met het initializeren van de canaal-digitaal kaart als hij weer wordt ingeschakeld. Ik herinnerde mij opeens dat ik dit met mijn xtreme ook altijd moest doen.

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het vreemde is, dat ik daar ontzettend veel problemen mee heb gehad. Dat reborn kaartje deed het een moment, maar bij het zappen pakte ie vaak een zender niet op, en kwam regelmatig nooit meer op, zodat je of de ontvanger moest resetten, of de CAM er moest uithalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Jammer, jammer, jammer.

De afgelopen zaterdag afscheid genomen van mijn topfield HSCI 7700. Soms ging het een paar dagen goed en dan was het weer huilen met de pet. Ik heb veel modules geprobeerd maar geen een werkte er echt optimaal.

Schakelen tussen de nederlandse zenders gaf toch, per periode de melding, geen signaal of gedecodeerde uitzending. Omdat ik een Technisat multytenne heb had ik een aantal HDTV zenders die probleemloos werkte zonder cam, met cam vaak met de zelfde melding die ik eerder beschreef.

Mijn "oude" xtreme maar weer aangesloten en wachten op een exemplaar dat wel goed zijn werk doet.

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>Schakelen tussen de nederlandse zenders gaf toch, per periode de melding, geen signaal of gedecodeerde uitzending

 

Ik heb dus ook een TF 7700 en de laatste dagen erg laag signaal

op NL 1/3. Iets van 50/40. heb zelfs de G4 weer geruild voor een G2.

Vermoed dat de schotel toch net door de boomtoppies in de verte kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vinden jullie hier van?

Dit staat op een Belgisch forum.

Als dit werkelijk zo is, zou dan een aardverbinding helpen?

 

Deze Topfield is zeer gevoelig aan externe magnetische stralingen: ik heb hem op een verre plek (= 1 m) van mijn zware versterker moeten plaatsen, want op de versterker had hij enorme last om van smartcard te veranderen: hij gaf aan dat zenders (zoals VTM, bijvb) gecodeerd waren als ik bijvb van TF1 (de anderte smartcard dus) terug keerde: de enige manier (na +/- 1 minuut wachten) om deze zenders terug te hebben, was de Topfield uit te zetten en 30 seconden later terug aan te zetten...). Nu heb ik dit probleem vele malen minder, gelukkig (als je met je voorarm over het bovenste van de Topfield schuift, dan voel de statische elektriciteit...).

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...