Ga naar inhoud


[7020S] opname tv naar hd, hoe?


sattos

Aanbevolen berichten


met 'video' toets naar pvr mode, dan met 'record' toets (waar 'radio' op staat) een opname beginnen.

 

Of met de rode toets een epg scherm openen, en dan op het gewenste programma op groen drukken, en met nog een keer groen de ingestelde timer bevestigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
iets van satelliet opnemen weet ik wel,
misschien ben ik onduidelijk,maar ik bedoel ,stel ik wil bijv Radar [Tros] opnemen of 20:00uur journaal ,sesamstraat,

Kun je die niet opnemen van de satelliet dan?
Of heb je alleen een kabel-abonnement, en geen kaart voor je dreambox?
Zoals Adriano al zegt, kun je Dreambox alleen satelliet opnemen.
Die vraag over opnemen via scart komt regelmatig voorbij, en het kan nog steeds niet. En met de huidige Dreamboxen zal het ook nooit komen, de hardware kan het echt niet aan.

Greetz, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft hij een harddisk erin gezet, en weet hij nou niet hoe nu verder te gaan. Als ik de plank niet mis sla, help hem even met wat links voor de 7020 op weg. Hij zal de disk wel moeten formatten en een 'movie' directory aanmaken en dat soort voor een doorsnee gebruiker magische incantaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig weekend in mijne DB7020 ook een interne 120Gb 2,5" hdd ingeplaatst.

1. Gewoon aansluiten.

2. DB opstarten

3. Via 6.Instellingen ->Systeeminstellingen-> Harddiskinstellingen, de HDD formatteren.

4. De DB opnieuw rebooten

 

Klaar is kees.

 

Stap 3, wilde bij eerst niet lukken in Pli Flubber. Het formatteren begon zogezegd, maar eindigde nooit. Daarna in Pli Garnet opgeboot, en deze stap opnieuw gedaan, en dan wel succesvol.

Het aanleggen van de movie, heb ik niet moeten doen (is vanzelf gebeurd).

In mijn geval heb ik ook mijn cif mount punt verwijderd naar de NSLU (heb ik hernoemd, zodat ik ook nog mijn vorige opnames nog steeds kan bekijken)

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattos: het is ons geloof ik niet helemaal duidelijk wat je precies wilt.

Je wilt tv-programma's opnemen, maar niet van de satelliet?

Wat is het nut daarvan als je een satellietontvanger hebt?

Want je geeft als voorbeeld dat je Radar van de Tros wilt opnemen.

Als je weet hoe je opneemt van de satelliet (en je zegt dat je dat weet), wat is het probleem dan? Radar wordt toch gewoon op de satelliet uitgezonden?

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
geen programmas naar de harde schijf zetten

 

Zetten ?

Dat gaat wel, zolang het mpeg2 type formaat is.

 

extern opnemen ?

Neen, elke andere signaal kan niet opgenomen worden. Het is geen HDD recorder zoals die de dag van vandaag is gekend. Een DB met HDD bewaart juist de ontvangen transport stream zoals ze is. (Het enige wat de DB heeft gedaan, is demuxen en decoderen (indien FTA))

 

Maar aan de antwoorden te zien, moet je probleem meer gaan verduidelijken.

Wat wenst je op te nemen ?

Wat wil je doen ?

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn excuses voor onduidelijkheid,

 

ik heb wel een ontvanger,maar ik kijk ned 1,2 en 3 rtl 4 en 5 enz gewoon via kabel

 

ik heb het altijd gebruik gemaakt van videobanden om bijv een fav. programma niet te missen,maar wat ik nu wil ipv videorecorder wil ik alles naar de harde schijf van mijn dreambox weg schrijven.

 

dat zou mooi zijn om al die zenders via satelliet te mogen ontvangen,dan kan ik kabel opgeven [elke maand 15 euro]

 

ik ben bang dat ik dingen ga vermelden die niet mogen,dan loop ik het risico om verbannen te worden en daar sta ik niet op te wachten.

 

mensen die mij een handje kunnen helpen graag mailen naar dash118@hotmail.com

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattos,

 

Je kunt alle te ontvangen zenders die je via de dreambox ontvangt, opnemen.

Wat niet kan is:

Oude video opnamen en de analoge kabelsignaal via de dreambox op de hardschijf zetten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattos, als je bij Canaal Digitaal een basispakket abonnement neemt, heb je voor iets meer dan de helft van wat je nu betaalt die zenders per satelliet.

Als je geen MTV en Nickelodeon hoeft, kun je zelfs met een abonnement van 3,33 per maand toe.

Dan kan je kabel de deur uit, en kun je die zenders gewoon met je Dreambox opnemen.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...