Gast Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 ik had gister er iets over gevonden en het werkte tot ik het ftp progje sloot. dus dan werkt het niet echt heeft er iemand een andere solution
Scubix Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Citaat: ik had gister er iets over gevonden en het werkte tot ik het ftp progje sloot. dus dan werkt het niet echt heeft er iemand een andere solution En wat had je gevonden, want dat zoek ik ook al lang. Zonder meer informatie kunnen wij ook niet ver helpen.
michel130 Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 vanaf 2.24 versie gaat dat gewoon, kijken en opnemen. maar ik neem aan dat dit op een dreambox 7025 is met twintuner. Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4
Gast Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 nou door twee keer gbox in var/bin te plaatsen. twee verschillende verzies
Scubix Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Citaat: vanaf 2.24 versie gaat dat gewoon, kijken en opnemen. maar ik neem aan dat dit op een dreambox 7025 is met twintuner. Ok, dat ga ik straks dan testen op mijn 7020. Wel in PLi, want in Gemini werkt dat zelfs niet met camd3.
jph Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Citaat: vanaf 2.24 versie gaat dat gewoon, kijken en opnemen. maar ik neem aan dat dit op een dreambox 7025 is met twintuner. Dat werkt inderdaad maar het opnemen stopt al na enkele seconden wanneer je van kanaal verandert. Het beeld blijft wel hoor. Bij een andere gbox versie kon ik ook opnemen maar wanneer ik naar een ander kanaal zapte was mijn beeld zwart. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Littlesat Geplaatst: 8 maart 2007 Geplaatst: 8 maart 2007 Dit is het medicijn hiervoor(!) Ik hoop dat het nu eindelijk hier doordringt(!) Ook timeshift en zo werkt dan. En lees de readme ook eens goed door die bij de 2.24 hoort (= wel in het Duits) In gbox_cfg: V: { 00 30 } -of met een externe kaartlezer extra op de com-poort { V: { 00 35 } P.S. Alleen voor gbox versie >= 2.24 want hier is dit nieuw(!) gbox versies <2.24 geven hiermee geen beeld... dus met de "buggy" 2.1B werkt dit niet. Vlotte vertaling readme die bij gbox hoort: Citaat: Multikanaal decoderen, een kanaal opnemen en de andere kijken Dit werkt alleen als bij het opneme een file /tmp/.recording gemaakt wordt. Dit doet o.a. Gemini. Hiervoor moet gbox 2 keer opgestart worden: 1. De eerste gewoon 2. De tweede: mkdir /tmp/2nd (of een andere directory, maar deze moet in RAM zijn kopieer alles keyfile/cfg files (oder links) naar /tmp/2nd cd /tmp/2nd ./gbox & Alle cfg/key files kunnen hetzelfde zijn, behalve gbox_cfg und die cwshare.cfg a) gbox_cfg: De kaartlezers uitschakelen, omdat de eerste gbox deze al gebruikt V: { 00 00 } gbox_cfg: De logger/trace port moet anders zijn (daar deze al in gebruik is en de tweede gbox dus niet op kan starten) c) gbox_cfg: De volgende regel toevoegen: F: { A6 } 0 Bij cwshare.cfg moet zo zijn dat er een verbinding gemaakt kan worden met de eerste opgestarte gbox Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
jackren Geplaatst: 9 maart 2007 Geplaatst: 9 maart 2007 Bij cwshare.cfg moet zo zijn dat er een verbinding gemaakt kan worden met de eerste opgestarte gbox Littlesat, heb je hier ook een voorbeeld van? En is er misschien ook een scripts die beide gboxén automatisch opstart na reboot?
jph Geplaatst: 9 maart 2007 Geplaatst: 9 maart 2007 Dan moet je telkens na een reboot terug die map aanmaken in de /tmp want die is weg bij een reboot. En dan ook alles wat erbij hoort hierin copieren? Deze zou dan perfect in hetzelfde opstart script kunnen gezet zodat dit alles wordt voordat de 2de gbox opstart ? ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
jackren Geplaatst: 9 maart 2007 Geplaatst: 9 maart 2007 Citaat: Dan moet je telkens na een reboot terug die map aanmaken in de /tmp want die is weg bij een reboot. En dan ook alles wat erbij hoort hierin copieren? Deze zou dan perfect in hetzelfde opstart script kunnen gezet zodat dit alles wordt voordat de 2de gbox opstart ? Ok , nu moet ik alleen nog weten hoe ik de cwshare.conf moet aanpassen zodat deze contact maakt met de eerste gbox. Iemand een voorbeeld?
Scubix Geplaatst: 13 maart 2007 Geplaatst: 13 maart 2007 Citaat: Citaat: vanaf 2.24 versie gaat dat gewoon, kijken en opnemen. maar ik neem aan dat dit op een dreambox 7025 is met twintuner. Ok, dat ga ik straks dan testen op mijn 7020. Wel in PLi, want in Gemini werkt dat zelfs niet met camd3. In Gemini werkt het alleszins al niet. Maar zoals gezegd werkt dat daar ook niet met camd3, wat wel zou moeten werken. In PLi moet ik het nog testen, het is er nog niet van gekomen wegens tijdsgebrek, opnames en vriendin die aan het kijken is ;-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen