Ga naar inhoud


mijn documenten openen


aranco

Aanbevolen berichten

gisteren is mijn laptop er mee op gehouden,nu heb ik de hd aangesloten op mijn pc.

nu is het volgende dat ik mijn documenten niet geopend krijg op deze schijf.

toen de laptop nog goed draaiden had ik maar 1 account en daar zat geen beveiliging op,dus weet ik niet wat er hier aan de hand is.

wie weet hier een oplossing voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je had slechts één account, maar moest je aanloggen met een paswoord? Zoja, dan is "Mijn documenten" beveiligd via dat paswoord. Als je echter op de andere PC met administrator-rechten inlogt moet je die beperking kunnen omzeilen.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen alvast bedankt voor hun bijdrage, maar ik had op de laptop idd 1 account, maar die was dus niet beveiligt met een ww

dus vandaar dat ik dit zo vreemd vind.

voor dat ownership gedoe waar ik dus al mee bezig was geweest staat er het volgende:

 

Eigenaar worden van een map:

1. Klik met de rechtermuisknop op de map waarvan u eigenaar wilt worden en klik vervolgens op Eigenschappen.

2. Klik op het tabblad Beveiliging(deze kan ik dus niet vinden in eigenschappen) en klik op OK in het venster van het beveiligingsbericht (als dat wordt weergegeven).

3. Klik op Geavanceerd en open vervolgens het tabblad Eigenaar.(deze is dus ook niet te vinden in geavanceerd)

4. In de lijst Naam klikt u op uw gebruikersnaam, Administrator als u bent aangemeld als Administrator of klik op de groep Administrators. Als u eigenaar wilt worden van de inhoud van die map, schakelt u het selectievakje Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen in.

5. Klik op OK. Het volgende bericht wordt weergegeven, waarbij mapnaam de naam is van de map waarvan u eigenaar wilt worden:

U hebt geen machtiging om de inhoud van map mapnaam . te lezen. Wilt u de machtigingen voor de map vervangen door machtigingen die u volledig beheer toekennen?

 

Alle machtigingen worden vervangen als u op Ja klikt.

Klik op Ja.

6. Klik op OK en pas de machtigingen en beveiligingsinstellingen die u voor de map en de inhoud wenst, opnieuw toe.

 

Dus denk ik dat het hier niets mee te maken heeft.

Iemand nog meer ideen die evt kunnen werken.

 

@ Jan hoe kan ik een linux programma(knoppix dus)op een windows pc laten draaien, of kan dit gewoon ik heb dit nl nog nooit gebruikt.

Kan je hier evt een uitleg over geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het gebruik van inux in een dergelijk geval is een Linux-liveCD aangeraden, zoadt je van CD opstart. Ideaal is de Knoppix EHBO-cd van Chip, met een linuxversie Knoppix 4.0. Het nadeel is wel dat je bij een NTFS-partitie enkel lees-bewerkingen kunt uitvoeren, linux is nog niet in staat naar NTFS te schrijven, dus voor het verplaatsen van bestanden moet je een Fat (ja )-partitie hebben.

 

Een andere, misschien eenvoudiger oolossing is te werken met een WindowsXP-opstartCD, kun je maken met Bart's PE builder (ff googlen), dan start je een volledige XP op vanaf CD.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Een andere, misschien eenvoudiger oolossing is te werken met een WindowsXP-opstartCD, kun je maken met Bart's PE builder (ff googlen), dan start je een volledige XP op vanaf CD.

Jan


Hallo Jan bedankt voor je idee, dit heb ik geprobeerd maar ik weet niet goed hoe dit proggie werkt,dus als je misschien een ned beschrijving ervan hebt.
Ik heb het trouwens al op een andere manier gedaan,nl hd in een andere laptop gezet en toen deed ie het wel gewoon dus probleem op gelost.
Iedereen toch bedankt voor de ideen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens aan de C't "special Windows XP" te geraken, die is vast nog leverbaar (Secial 02/2006). Vanaf blz. 132 staat een uitgebreide beschrijving hoe je deze CD in elkaar boxt, met de belangrijkste software (o. a. Bart's PE-builder) op de bijgeleverde PC. De materie is echt te uitgebreid om zo op het forum te zetten, en dan heb je de nodige soft nog niet, dus probeer deze C't met CD te pakken te krijgen en klaar is kees.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...