fluxer Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Ik zag een aanbieding van een externe USB 320 GB hdd met USB 2.0. Kan ik deze aanschaffen om films via usb mee op te nemen? als dit niet gaat kan er dan wel films mee afspelen die ik dan via de PC erop heb gezet? Ik heb alwel een hdd in mijn dreambox zitten.dus ik wil hem eigenlijk als 2de en portabe hdd gebruiken.
Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Nee, dat kun je wel vergeten. De USB poort op een dreambox is nog v1.1, en deze heeft een veel te lage doorvoersnelheid voor opnames of afspelen. Je kunt natuurlijk wel heen- en weer kopieren tussen je interne disk en die USB disk. Maar als die films op je PC staan kun je waarschijnlijk veel beter de schijf van je PC direct mounten. Dan kun je ze wel direct afspelen.
Obbie Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Volgens mij is USB 1.1 niet het probleem, de doorvoersnelheid van 12 Mbit full speed zou snel genoeg moeten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dat een bottleneck is.
dAF2000 Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 Citaat: Volgens mij is USB 1.1 niet het probleem, de doorvoersnelheid van 12 Mbit full speed zou snel genoeg moeten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dat een bottleneck is. Ik wel, want ik heb 't een lange tijd geleden al 'ns getest op een 7000. 't Lukt maar 't beeld hapert.
Tonskidutch Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 de meeste goedkope usb-ide controllers hebben te weinig cache om schrijf en lees acties vloeiend te laten verlopen (had ik gelezen) met een nas ertussen (bv een NSLU2) gaat het wel prima, is ook niet zo'n grote investering. de conversie is dus toch een bottle-neck cheers Maria Sinne Eeg, Jacob Christofferson
Gast Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 Citaat: de meeste goedkope usb-ide controllers hebben te weinig cache om schrijf en lees acties vloeiend te laten verlopen (had ik gelezen) met een nas ertussen (bv een NSLU2) gaat het wel prima, is ook niet zo'n grote investering. de conversie is dus toch een bottle-neck Als het wel goed werkt als je de externe harddisk via USB op de NSLU2 aansluit, is de USB naar IDE converter dus juist niet de bottleneck! Die zit er dan namelijk ook tussen. De bottleneck is echt dat de Dreambox maar USB 1.1 heeft tegenover de USB 2.0 van de NSLU2. De 12 Mbit/s die aangegeven wordt voor USB1.1 is leuk, maar is de ruwe bitsnelheid. Daar is nog geen rekening gehouden met protocol-overhead en dergelijke. Verder is USB een polling bus. Iedere milliseconde wordt er aan ieder apparaat gevraagd of hij nog wat te melden heeft. Het verzenden van een commando duurt dus een milliseconde, wachten op antwoord (als dat er niet meteen is zoals bij een harddisk) weer, waardoor de ruwe bitsnelheid van 12 Mbit/s behalve in uitzonderlijke gevallen in de praktijk nooit gehaald wordt. Greetz, Lion.
Tonskidutch Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 USB 1.0 / 1.1 of 2 is inderdaad ook erg belangrijk bij deze troughput maar ik heb ergens wel een test gelezen over die USB-IDE controllers,,, dat was bij sommige controllers wel tot 50% tov merkartikelen. in ieder geval is duidelijk aan de hand van de antwoorden dat het dus niet zeker is of het enkel met externe disk goed gaat lopen. testen kun je natuurlijk altijd. cheers Maria Sinne Eeg, Jacob Christofferson
michel130 Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 Ik heb ooit eens een extern hd bij een vriend aangesloten, dit ging goed. je moet natuurlijk geen gekken dingen gaan doen. Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4
Gast Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 Tonskidutch: Ja, inderdaad, als van die 1 MByte/sec die je kunt halen met USB 1 er ook nog eens de helft afgaat door een gare controller, dan kun je het totaal vergeten. Als je USB-2 hebt en de helft gaat er af, dan hou je voor Dreambox gebruik nog wel voldoende over. Dan heb je 'lucht' genoeg om wat te verspelen. En als je het spul al in huis hebt, dan is de beste optie inderdaad gewoon proberen. Men weet immers nooit hoe een koe een haas vangt... Maar als ik nog moest gaan aanschaffen zou ik inderdaad voor een NSLU2 o netwerkverbinding naar de pc gaan. Dan weet je zeker dat het werkt. Greetz, Lion.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen