Ga naar inhoud


burn2dvd plugin tarball


whatyouneed

Aanbevolen berichten

dit kwam ik tegen op het net

 

Summarized Tools and Plugin as tarball easy to install --> unzippen and readme read then by ftp on the DM7000 copy and with tar as in readme described unpack!

 

Afterwards everything is installed and should function immediately! Habs so downloaded and tried out and it's fun.

 

Thanks to all to it contributed; particularly devs approximately over luke_s

 

 

wilde het bestand toevoegen maar kreeg een fout met internet exploper geen verbinding.

vandaar dat ik de link zo toevoeg.

hoe niet dat ik een ban krijg.

wat ik wil deze tool graag met iedereen delen.

zou anders iemand van sat4all het bestand er bij willen plaatsen.

 

DM7000 burn2dvd plugin tarball

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

 

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Ik heb het zelf niet uigeprobeerd, maar als ik de readme uit de tarball zo lees (zie onder) dan werkt het dus NIET met enigma1.

 

 

Code:
This is a DVD burning package for Dreambox DM70xx..There is NO enigma1 plugin included !!!Its a collection of tools and libraries needed for DVD burning on a Dreambox.Copy to USB/HDD and link the libraries to your local lib dir..A sample script on how to burn a DVD is included (burn_movie.sh)Take a look  at the script and don't forget to change the binary path in the script.DVDauthor is compiled with the libxml2 support, so its capable for xml file based menu creation.Here are the necessary steps do build a simple movie DVD..- create tmp dir for creating DVD      mkdir -p /hdd/dvd_tmp/vob- first convert form ts to DVD compliant ps stream      mencoder -of mpeg -mpegopts format=dvd:vbitrate=9000 -o /hdd/dvd_tmp/<your_movie>.dvd -oac copy -ovc copy /hdd/movie/<your_movie>.ts- create DVD structure...      dvdauthor -o /hdd/dvd_tmp/vob -t /hdd/movie/<your_movie>.dvd      dvdauthor -T -o /hdd/dvd_tmp/vob- burn with growisofs      growisofs -Z /dev/cdrom -dvd-video -udf /hdd/dvd_tmp/vob- or alternativ instead of growisofs use makeisofs and dvdrecord...      mkisofs -dvd-video -udf -o /hdd/dvd_tmp/<your_movie>.iso /hdd/dvd_tmp      dvdrecord -s -dao dev=/dev/cdrom driveropts=burnfree /hdd/dvd_tmp/<your_movie>.isoAhhh.. forgot something..A recorded movie (Garfield - The movie) took about 1h for converting and DVD / VOB structure.OK, it always depends on bitrate and resolution of the recorded .ts file, but i think thats not too bad for the poor old PPC :)Have a nice day...
Link naar reactie
Delen op andere sites

deze is wat anders

 

Hello,

times a small Plugin for my DVD_tools built. hereby it is to be made possible VIDEO DVD conformal ISO files taken up by one for film. alternatively one can also, if a burner is in the box the film directly on DVD burns. then a non removable disk dazue likewise needed like a swapfile >= 256mb…

 

tarball simply on box to copy (at the best in new temp file in /hdd)

by telnet on the box in tmp draw-eat change and then the following to enter:

for DM 7000: tar xzf burn2dvd7000.tar.gz - C/

for DM 7020: tar xzf burn2dvd7020.tar.gz - C/

 

much fun thereby.

 

burn2dvd7000.tar.gz

 

burn2dvd7020.tar.gz

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

 

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
deze is wat anders

Hello,
times a small Plugin for my DVD_tools built. hereby it is to be made possible VIDEO DVD conformal ISO files taken up by one for film. alternatively one can also, if a burner is in the box the film directly on DVD burns. then a non removable disk dazue likewise needed like a swapfile >= 256mb…

tarball simply on box to copy (at the best in new temp file in /hdd)
by telnet on the box in tmp draw-eat change and then the following to enter:
for DM 7000: tar xzf burn2dvd7000.tar.gz - C/
for DM 7020: tar xzf burn2dvd7020.tar.gz - C/

much fun thereby.

burn2dvd7000.tar.gz

burn2dvd7020.tar.gz


Deze versie werkt idd goed, zojuist uitgeprobeerd en heb met succes een DVD iso van een film gemaakt (+- 1uur over een film van 1,7Gb).
Wat me wel opvalt is dat ie van een 16:9 film 4:3 maakt (geen zwarte balken meer boven en onder en je mist een stuk aan de zijkanten)
Ik vermoed dat dat in /hdd/dvd_tools/bin/burn_movie.sh aangepast kan worden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Zo nee, weet iemand waar luke_ s uithangt? Zodat we hem dat kunnen vragen?

luke_s is een gewaardeerd lid van ihad...

hij is er druk mee doende het verder te brengen
let op want er zijn ook al patches, en of jullie die hier al geplaatst hebben is mij niet duidelijk.

cheers

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

hehe

für die 7025 würd ich mich jetzt auch nicht gross ins zeuch legen... ich denke mal wenn die 8k kommt und die nen brenner hat/bekommt/bekommen darf wird sich dmm sicher was für einfallen lassen.. denke das sollte man dann einfach auf die "kleine" portieren können

 

__________________

Luke_S

 

 

don't shoot the messenger

 

cheers

 

[color:"red"] hehe

voor de 7025 zal ik me geen moeite doen

ik denk maar zo dat als de 8000 er is en die een brander heeft/krijgt/gaat krijgen dat dmm zich zeker iets zal laten invallen deze ook te gebruiken... waarna je het kunt porteren naar de kleinere 7025.[/color]

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...