Ga naar inhoud

(7025) welke firmware gebruiken jullie anders dan Gemini

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu al een tijd veel plezier van de DB 7025 maar vraag me toch af of ik er alles uithaal wat erin zit. Ook vraag ik me af of jullie ook last hebben van een paar nadelen: een omslachtige manier op bestanden op te zoeken via de video knop en het niet kunnen bladeren met de single EPG van de ene naar de andere zender zonder van zender te wisselen.

Zijn er gebruikers die een andere FW gebruiken en indien ja waarom?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

ik denk dat er weldegelijk ook andere opties zijn die minstens even goed en stabiel werken.

OF ze ook net zo kompleet zijn waag ik te betwijfelen.

daar de niet officiele images sterk afhankelijk zijn van officiele en dan van de cvs images die een officieel image als basis hebben kunnen verbeteringen en of toevoegingen aan de functionaliteit eerst na langdradig testen en betatesten tot ons komen..

of je gaat zelf images ontwikkelen

maar dat wat jij denkt te missen is ook voor andere dreamboxtypes een gemis dus niet 7025 gerelateerd.

het epg verhaal is gerelateerd aan het (in gemini) instelbare epg cache en maximale geldigheids duur van de epg-data.

vergelijk het maar met surfen naar websites,,,,> deels kun je met je web browser offline werken - actuele data en of wijzigingen moeten echter telkens weer opnieuw worden ingelezen.

simplisimo vergeleken daarmee is EPG data ook constant aan wijziging onderhevig..

overigens, bepaalde zenders sturen niet per definitie epg data mee dat kan een broertje (andere zender) dan weer wel voor meerdere op een of meerdere transponders doen.

cheers

We Still Grow

Gard Du Nord

Geplaatst:

Ik gebruik de nieuwe CVS Image's van Boxman of Oozoon.... Doen het ook goed, ik heb niet echt een voorkeur voor een image maker maar probeer wel zo veel mogelijk de laatste uitgebrachte images uit...

Nu draai ik met de laatste versie van Boxman en die bevalt me erg goed en als Gemini 2.3 uit is ga ik die weer bekijken..

Joecks

VU+ duo + Triplesat + FamilieHD

Image, telkens weer wat anders..

Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0

Skin : Army Gradient HD

Geplaatst:
Citaat:
bepaalde zenders sturen niet per definitie epg data mee dat kan een broertje (andere zender) dan weer wel voor meerdere op een of meerdere transponders doen.

misschien druk ik mij hier verkeerd uit in geschreven taal.
Voorbeeld:
als ik na dagen op ard (de eerste duitse) zender zap heb ik van bijna alle duitse FTA zenders de EPG data
er zijn zenders die alle epg data meezenden en er zijn zenders die geen epg data meesturen of enkel na een poosje op zo'n zender te hebben verwijld.

je weet er zijn ook zenders die een ander epg data systeem hanteren media highway welke niet zichtbaar gemaakt kunnen worden zonder speciale plugins of zelf nooit zichtbaar gemaakt kunnen worden, anders dan een daarvoor geprepareerde goedgekeurde ontvanger

en er zijn zenders die helemaal niks aan data zenden en je de oude vertrouwde tv-gids in papiervorm bij de hand moet hebben.

epg data voorbereiden - actueel houden en verzenden is een kostenaspekt voor de uitzendende zender / en de provider die dit naar sateliet overbrengt.

cheers

on topic mbt het image,
ik ken enkelen die zweren op boxman en installeren zelf andere leuke plugins en addons daarin / op.

We Still Grow

Gard Du Nord

Geplaatst:
Citaat:

maar dat wat jij denkt te missen is ook voor andere dreamboxtypes een gemis dus niet 7025 gerelateerd.

Dat is dus niet zo, de 7025 heeft bepaalde specifieke voor- en nadelen ten opzichte van de 7020.

voordeel 7025 ten opzichte van de 7020: bij het hervatten van een opname wordt gevraagd of je verder wilt kijken vanaf de plaats waar je bent gestopt. Op de 7020 moet je hiervoor markers aanmaken.

Nadeel: op de 7025 is de lijst van opnames erg onoverzichtelijk omdat de weergave teveel regels tekst gebruikt, op de 7020 staat het opgenomen programma netjes op één regel afgebeeld, dit is vooral bij veel opnames een stuk gebruiksvriendelijker.

Nadeel: op de 7025 is MV niet mogelijk, MV heeft als groot voordeel dat je als je in single EPG zit kunt bladeren tussen de zenders zonder van zender te wisselen. Dit is erg makkelijk als je bijvoorbeeld voor de volgende avond snel meerdere timers wilt zetten.

Ik had gehoopt dat dit soort gebruiksvriendelijkheden in andere images wellicht mogelijk zijn. Maar ik begrijp nu dat dat moeilijk is omdat ze allen zijn afgeleid van het originele image. Jammer!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

aha

Citaat:
voordeel 7025 ten opzichte van de 7020: bij het hervatten van een opname wordt gevraagd of je verder wilt kijken vanaf de plaats waar je bent gestopt. Op de 7020 moet je hiervoor markers aanmaken.

enkel dat verschil kan ik als niet 7025 gebruiker natuurlijk niet weten

de overige waar je in de vraag mee zit is niet 7025 gerelateerd

zelfs mbt MV zou de maker van die plgin nog wel eens kunnen komen met een 7025 compatibele versie.

hoelang is de dm 7025 nu bruikbaar, en al met alternatieve images voorzien?

der zullen beslist nog wel meer nieuwere en functionelere images komen.

cheers

We Still Grow

Gard Du Nord

Geplaatst:
Citaat:

zelfs mbt MV zou de maker van die plgin nog wel eens kunnen komen met een 7025 compatibele versie.

Nee, dat is niet zo eenvoudig.
Met enigma2 ben je als pluginschrijver behoorijk beperkt door het enigma2 plugin interface.
Vergelijk dat met het enigma1 plugin 'interface', waarbij je vanuit een plugin werkelijk alles binnen enigma ter beschikking hebt.

Natuurlijk is het plugin interface van enigma geen echt interface. wat tot veel problemen leidt (binaire incompatibiliteit etc). Maar het grote voordeel is wel dat je met een plugin alles kunt.

Dit is de reden dat enigma2 momenteel nauwelijks plugins heeft. Met name op userinterface gebied is het beperkt.
Geplaatst:
Citaat:

Nadeel: op de 7025 is MV niet mogelijk, MV heeft als groot voordeel dat je als je in single EPG zit kunt bladeren tussen de zenders zonder van zender te wisselen. Dit is erg makkelijk als je bijvoorbeeld voor de volgende avond snel meerdere timers wilt zetten.

Ofwel kijk je verkeerd of wel heb je het nog nooit geprobeerd.
Multi EPG zit standaard ingebakken voor de 7025.

Druk op de Info toets en vervolgens op Multi EPG (blauwe toets)

Nu heb je een overzicht van alle zenders in je boeket wat bezig is en nog moet komen. Met Volgende en Vorige kan je scrollen tussen de tijd in je EPG.

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Ofwel kijk je verkeerd of wel heb je het nog nooit geprobeerd.
Multi EPG zit standaard ingebakken voor de 7025.

Druk op de Info toets en vervolgens op Multi EPG (blauwe toets)

Nu heb je een overzicht van alle zenders in je boeket wat bezig is en nog moet komen. Met Volgende en Vorige kan je scrollen tussen de tijd in je EPG.

Ik ken de multi-epg en gebruik die ook maar die is niet te vergelijken met de MV epg (view 6), die ziet er uit als single EPG in de 7025 met dit verschil dat als je de met de pijltjes (onder het nummerieke gedeelte) gaat navigeren je door de epg van de verschillende zenders kunt bladeren zonder van zender te wisselen, dit is veel overzichtelijker dat het zoeken via de multi-epg.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ook bij de Simpel EPG van Gemini hoef je niet van zender te wisselen. Je kijkt bv naar NED1 en wil de EPG van RTL4 bekijken zonder daar heen te wisselen. Start de kanaallijst verplaats de cursor naar RTL4 en druk op lang op Info en je krijgt de EPG van RTL4.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Geplaatst:
Citaat:

Dat is niet waar. Als je een opname op pauze zet dan zet PLi automatisch een marker neer zo gauw je de opname verlaat(!) Hierna kun je direct naar deze markers springen met de links/rechts toetsen.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

het klopt inderdaad dat je binnen de multiEPG (bij Gemini) van zender kan wisselen, alleen valt die functie weg van zodra je je afstandsbediening op neutrino zet en dan heb je weer de epg per zender zonder meer. Hopelijk wordt deze "bug" er bij de volgende gemini-release uitgehaald.

Ik hoop ook dat er snel een plugin komt voor de 7025 om de epg van SKY.UK uit te kunnen lezen of desnoods via het internet binnen te halen (zoals bij de andere dreamboxen), want dat mis ik echt.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

Ik heb de keymap file zelf naar Neutrino om geschreven. Bij mij werkt het dan wel.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Geplaatst:

@s-hopper: hoe doe je dit? of is het mogelijk jow herwerkte keymap-file even door te mailen? Spongebob zal je eeuwig dankbaar zijn!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen