Ga naar inhoud


geen nederlandse zenders met Twinhan


Aanbevolen berichten

Hallo luitjes,

 

Ik heb vandaag mijn nieuwe twinhabDTV Sat-CI 1034 in mijn pc gezet, met een Magic CI-module met Canal+ kaart.

Vervolgens de bijgeleverde software geinstalleerd (TwinhanDTV). Nu doe ik een transponderscan maar ik krijg niet de nederlandse kanalen erbij.

 

Wat heb ik al reeds gedaan.

- ProgDVB geinstalleerd. Hierbij hetzelfde probleem.

- Mytheatre geinstalleerd. Hierbij wel de regeonale kanalen zoals TVgelderland (transponder 11477) enzo. maar gaan ned1, rtl, enz.

- uiteraard bij alle programma's meerdere malen gescand.

 

Ik krijg in totaal maar 232 zenders. Dit is mijns inziens ook al weinig.

 

Oja voor dat iemand roept je schotel staat niet goed. Mijn dremabox en philips ontvangers draaien perfect.

Gmax SX5 / Philips DSR2210 / Philips DSX7071/03a

Seca2 kaart (3x)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onderzoek de andere zenders eens, misschien ontvang je alleen zenders met een bepaalde polarisatie of uit een bepaalde band (LNB stuk?). Of alleen FTA zenders?

 

Misschien is de tuner op de Twinhan minder gevoelig en werken daarom alleen je Philips en Dreambox goed, al moet ik zeggen dat ik die optie ook betwijfel.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LNB is gewoon goed lijkt mij, anders zou ik de kanalen op de andere ontvangers ook niet kunnnen ontvangen.

 

Ik heb is heel lang gegoogled en heb ergens gelezen dat de twinhan gevoelig is al het signaal te sterk is. Hierdoor zou hij bepaalde frequenties niet scannen. Je opmerking is dus zo gek nog niet aleen zou de twinhan juist gevoeliger zijn.

 

Ik heb vervolgens zo'n uitricht metertje ertussen gehangen om het signaal wat te dempen. Vervolgens vond hij wel een transponder extra. Maar nog niet de nederlandse kanalen.

 

Ik heb nu een regelbare demper besteld en deze gaan we er dan tussen zetten om te kijken wat er gebeurd.

 

Dit was zo het enige wat ik kon vinden over de twinhan en de nederlandse kanalen.

 

Dus als iemand anders een oplossing heeft dan hoor ik het graag.

Gmax SX5 / Philips DSR2210 / Philips DSX7071/03a

Seca2 kaart (3x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met deze Twinhan is juist dat hij vrij veel signaal nodig heeft.

Ik deze draad heb ik daarover ook al eens wat opgemerkt.

Ik had hetzelfde probleem bij mijn eerste test met deze kaart. De SS2 die er bij mij inzat had geen enkel probleem, maar toen ik de Sat-CI 1034 in de PC zette op dezelfde LNB had ik bij de eerste scan ook een aantal transponders, waaronder een deel van Canal Digitaal, niet. Na wat fijnstellen van de schotel kwamen ze bij mij net binnen.

In deze draad geef ik mijn ervaring daarmee.

Heb je in ProgDVB met een transponderscan helemaal geen signaalsterkte op b.v. 12515 op Astra 19.2 ?

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat zou dus betekenen geen demper maar een versterker ertussen zetten. Eerst zo maar even testen en dan de schotel maar uitrichten dan. Schijnt dat als je gaat versterken het beeld verslechterd.

 

Op 12515 H 22000 zijn dit mij signalen (niet errug hoog)

Quality: 40 a 41 %

Level: 56 a 57%

 

Dus misschien heb je wel gelijk. We gaan het gewoon proberen.

Gmax SX5 / Philips DSR2210 / Philips DSX7071/03a

Seca2 kaart (3x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat ik toen geen signaal had als de quality onder 50% kwam. Na bijstellen, wat ik eigenlijk alleen met de motor gedaan heb, kwam ik net boven de 50% en toen had ik beeld. Hoe stabiel het was weet ik eigenlijk niet, omdat ik na een maandje of zo de Skystar 2 weer in mijn systeem gezet heb.

Een versterker zal zeer waarschijnlijk geen zin hebben.

 

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou een versterker geen zin hebben?

Je versterkt toch het signaal?

 

Ik heb even het topic opgezocht van een ander forum.

Hier hebben ze ook een oplossing om de mantel van de coax aan de kaart te solderen. *gebruiker Veug*

 

http://www.degroeneknop.nl/forum/index.p...c=2675.msg15741

 

Ik heb zitten twijfelen om de skystar te nemen. Echter deze heeft geen CI-slot. Dus hoe wil jij nu de nederlandse kanalen kijken?

Gmax SX5 / Philips DSR2210 / Philips DSX7071/03a

Seca2 kaart (3x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Schijnt dat als je gaat versterken het beeld verslechterd.

 

klopt. Door een versterker ertussen te zetten maak je wel het signaal sterker maar ook de ruis. Het resultaat zou alleen maar erger worden.

 

Het verleggen van de mantel naar een ander aardpunt lijkt me ook een broodje aap verhaal. Dit is imo iig niet de reden van een beter ontvangst. Wat in zijn geval eerder logisch lijkt is dat er een coaxplug minder naar de kaart gaat. Elke plug dempt het signaal. Met een ohm meter zal je dat niet meten maar hoe hoger de frequentie des te groter de overgangs weerstand wordt. Wat zou kunnen helpen is de coax direct op de tuner te solderen. Of een grotere schotel en een betere LNB halen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Matchles geeft het al aan, je versterkt het signaal wel maar ook de rommel.

Het feit dat progDVB aangeeft dat je 50% level hebt maar maar 41% quality betekend dat er wel signaal is, maar dat het signaal zoveel storing bevat dat de decoder, simpel gezegt, maar 41% van de digitale informatie kan decoderen.

Een versterker heeft alleen zin om kabelverliezen te compenseren als er een goed signaal ontvangen wordt. Als het ontvangen signaal slecht is zal een versterker het niet verbeteren.

Het is vergelijkbaar met de een situatie waarin je iemand niet kunt verstaan vanwege het omgevings lawaai. Als je dan een microfoon neemt die het geluid versterkt maar ook het omgevings lawaai dan wordt de verstaanbaarheid niet beter. Als je die iemand echter niet goed kunt verstaan omdat hij net te ver weg staat en er is weinig omgevings lawaai dan werkt de microfoon wel goed.

 

Een Skystar 2 heeft geen CI, maar daarvoor is een prima oplossing in de vorm van een smartcard programmer en de PoormansCam plugin. De smartcard programmer wordt via de USB of seriële poort op de PC aangesloten en de plugin gebruikt dan de programmer om de daarin gestoken Canaal Digitaal smartcard uit te lezen. Bij mij werkt de Infinity USB Phoenix het beste. Deze wordt op de USB aangesloten voor de voeding maar heeft voor het data verkeer een seriële verbinding, dus een compoort, nodig. De Inifinity USB Unlimited werkt alleen via de USB, maar die start bij mij niet altijd automatisch als ik progDVb start. Ik moet dan soms via het plugin menu de kaart een paar keer een reset geven voordat de communicatie via de USB goed op gang komt.

 

De Twinhan Sat-CI 1034 werkte bij mij goed met een Aston 1.05, een Mediaguard en een Xcam.

 

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke,

 

heb is even gekeken wat zo'n programmer kost. Dat is ongeveer 50 euro. Een Skystar 2 kost zo'n 60 euro. Dus voor 110 euro ben ik misschien het probleem ook al kwijt. Dit omdat de skystar gevoeliger zou zijn.

 

Dit klopt toch?

 

Ik heb een de nieuwste Aston ci-module besteld. Eens kijken wat hij hiermee doet. Anders toch maar een skystar2 met phoenix proberen.

Krijg je de updates dan ook gewoon binnen van Canal+?

Of dien je telkens een heractivatie aan te vragen met een standaard decoder?

Gmax SX5 / Philips DSR2210 / Philips DSX7071/03a

Seca2 kaart (3x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die programmers worden regelmatig te koop aangeboden voor rond de € 30,-.

Als je er een nodig hebt pm mij dan maar, ik heb nog wel het een en ander liggen.

De maandelijkse updates komen bij mij prima binnen zowel met de Infinity USB Phoenix als bij de Infinity USB Unlimited.

 

Maar kijk eerst maar eens wat je met de Twinhan die je nu hebt kunt doen. Bij mij werkte hij voor het gewone werk op Astra 19.2 goed. Er was nog wel een probleem met progDVB bij mij. Die zag de CI niet en wilde daarom niet werken met de CAM en de kaart. Met MyTheatre werkte de CI prima alsook met de bijgeleverde software.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...