Ga naar inhoud


[7020S] bij afspelen via HDD alleen beeld en geen geluid


Conan

Aanbevolen berichten

Hallo mensen. Ik heb me vorige week een nieuwe db7020si gekocht met 80 gig hdd.

Mn probleem is dat ik wel beeld heb op mn harde schijf maar geen geluid. Ik verstuur alleen video ts bestanden naar mn hdd. Kan iemand me hier bij helpen?

VU+Duo 1TB Open Pli, Dreambox 800 HD made in China, Dreambox 7020Si, Gibertini 80cm

Link naar reactie
Delen op andere sites


staat je audio wel juist ingesteld..?

 

als je ac3 opneemt en de tv kan dat niet weergeven hoor je niks

of anders om

als je apparatuur ingesteld staat op ac3 en je neemt enkel stereo op hoor je geen ac3 kanaal op die apparatuur

 

kijken bij menu - instellingen - av settings ac3 default V(vinkje)

kijken op je audioapparatuur of die automatisch schakelt van analoog naar digitaal input

 

cheers

Downpipe - TR700

Mark Night, D. Ramirez, Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie. Heb het aangevinkt maar werkt nog steeds niet. Heb dr wel mp3 op staan en die speelt ie wel af met geluid. Weet je misschien een andere oplossing(engels liplezen is niet een van mn sterkste kanten)

VU+Duo 1TB Open Pli, Dreambox 800 HD made in China, Dreambox 7020Si, Gibertini 80cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zelfde probleem heb ik wanneer ik een DVD steam naar mijn DB vanaf mijn pc. Ik heb wel geluid als ik avi's stream maar bij een Video_TS zit er geen geluid bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluid is dan ook een ac3 signaal en dus heb je een ac3 decoder nodig.

 

bij mij gaat het geluid via de glasvezel naar mn versterker, maar die snapt alleen pcm, dus zodra ik op een zender komt die digitaal(ac3) geluid uitzend dan hoor ik alleen nog hard getik.

 

je kan ook het bestand omzetten met tmpgenc, maar dat is omslachtig, en veel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal wordt elke geluidbron meeopgenomen die zich in het sat-signaal verbergt.

afhankelijk van de zender heb je een, twee of drie keuzes

 

indien je dan afspeelt en geen ac3 apparatuur hebt, moet je enkel de audio knop op je afstandsbediening op een niet ac3 kanaal zetten (zie mijn bijlage)

 

dat vinkje zetten (mijn suggestie) was dus enkel om te zien of je het al aan had staan.. kan gerust weer uit

(de werking ervan is als volgt : heb je die instelling aan dan gaat elke geluidbron via de optische uitgang naar je av-receiver...)

 

indien je nooit geluid krijgt bij opnames is er weldegelijk iets anders aan de hand.

welke emu draait?

 

cheers

Downpipe - TR700

Mark Night, D. Ramirez, Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ome Merde. Even voor de duidelijkheid. Ik heb deze films op mn harde schijf op mn pc staan. Ik heb deze via mn pc op de hdd van de db geplakt. Als ik de film afspeel en op de audioknop druk krijg ik audiotrack(ac3). Ik hoop dat je hiermee iets kunt.

 

Alvast bedankt

VU+Duo 1TB Open Pli, Dreambox 800 HD made in China, Dreambox 7020Si, Gibertini 80cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...