Ga naar inhoud


[500s] schotel draait niet goed, op oude tuner wel


dude-dbox

Aanbevolen berichten

Hallo luitjes,

 

Ik ben bij mijn buurman met een dreambox 500 bezig.

Nu het volgende.

 

astra werkt alles goed.

maar als ik bijv een zender vd hotbird selecteer dan draait de schotel, stopt en doet verder niks meer. ook niet meer terug naar de astra, zelfs niet als ik hem er via het menu heen stuur.

 

Pas als ik via het sateliet menu enkele instellingen (discq 1.2 eerst uitzetten en dan weer terug aan) beweegt de schotel weer.

Erg vaag...

Sluit ik de oude decoder aan dan werkt alles normaal en kan ik gewoon sateliet hoppen...

Ik gebruik de multisat zender lijsten van Joske.

en een motec sg-2100A motor.

 

Wie heeft er een idee wat er mis gaat? Ik ben al nieuw wat betreft motors dus HELP! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites


dan kan aan de voeding liggen. ik heb ook zoiets gehad alleen dan omgekeerd.

mijn pa heeft een sg-2100 op z'n schotel. de dreambox 500 (met Gemini 3.40 nog) draait hier probleemloos mee met een draaibare lijst van pet123. gezien ik met geen mogelijkheid een settingslijst in dat ding krijg via zijn netwerk, neem ik het apparaat wel eens mee naar hier. ikzelf heb een stab hh100.

als ik dan als test ga draaien naar Hotbird 13° oost, draait deze niet. sluit ik mijn 7000 aan, dan doet ie dat wel.

sluit ik vervolgens die 500 weer aan op zijn eigen installatie, dan draait ie weer wel.

 

even ter bevestiging, heb je een dm-500S uit de eerste serie zeg maar ? dus met Philips-tuner, kleine a/b en (volgens mij) een 1,5A PSU ???

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of het een philips tuner is.

 

het is wel een irri kleine AB.

 

Maar wat kan ik er aan doen als het de voeding is?

gekke is dat hij het dus wel doet als ik ff de instellingen van de LNB verwijder en weer opnieuw aktiveer.

 

dan draait hij probleemloos alle kanten op. totdat hij aangestuurd moet worden vanuit enigma. dan draait hij een klein stukje en kapt ermee...

 

moet ik of de oude decoder erop zetten of de settings verwijderen. erg raar dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga ik morgen proberen,

waar kan ik die vinden?

ben alleen bang dat dat niets uitmaakt omdat het probleem zich al voordeed voordat ik die setting erin had gezet (joske).

 

Tevens kan je hem dus ook niet vanuit het menu handmatig naar oost of west laten draaien.

 

Als ik gotoxx uitzet zie ik wel de 19.2 staan als enigste in de lijst, gaat het daar fout wellicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde gehad met een 500 en een rotor.

de uiteindelijke oplossing ( die nu al 1,5 jaar goed werkt)

was een andere, zwaardere voeding.

Blijkbaar werdt het de voeding van de dreambox te veel, en schakelt hij de rotorsturing af.

( het lampje op de rotor was dan bijv. ook uit, en de lnb had ook geen spanning meer)

 

Even de lnb kabel los kon tijdelijk nog wel wat verlossing brengen, maar als de rotor dan weer moest draaien, bingo!

 

Succes,

Matthijs

DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45

DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Msneijders

 

dat klint erg vergelijkbaar omdat hij het soms wel weer doet als ik de lnb kabel loshaalde en er weer in deed (inmiddels ook niet meer maar zeker een paar keer)

is het moeilijk om een andere voeding erin te zetten? lijkt me niet maar welke heb jij er in gezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

een andere voeding hoef je niet er in te zetten,

de Dm500s heeft immers een externe voeding.

Elke 12 volt voeding zou goed moeten zijn, als hij maar meer stroom kan leveren als het origineel, zodat de spanning bij stroompieken niet in elkaar zakt. Zelf heb ik er toen een uit de oude voedingen bak op mijn werk gevist, andere stekker eraan en klaar!.

(let wel op de + en - uiteraard, meten is weten!)

DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45

DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook veel problemen gehad met een DM500 en een motor. Een zwaardere voeding gaf wel verbetering, maar het werkte toch niet perfect. Ik heb toen uiteindelijk toch maar de veel duurdere Stab HH120 gekocht. Hoewel die motor een keer zo duur is als anderen, heb ik er geen moment spijt van, want sindsdien draait de boel als het zonnetje. 't Is maar een tip....

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

@all

 

pet123 lijst gebruikt. zelfde probleem.

moest oude decoder weer aansluiten om de sateliet weer te kunnen verzetten.

sluit ik daarna dan weer de dreambox aan kan ik wel de schotel bewegen (tijdelijk).

 

andere voeding lijkt me niet nodig aangezien hij al 2 ampere is de voeding...

hoeveel zwaarder kan je gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

schopje...

 

voeding is een 2 ampere, dus lijkt me niet te licht...

 

andere settingslijsten doet ook niks.

 

iemand een idee?

 

hoe kan je evt zorgen dat de rotor meer spanning/stroom krijgt van de box?

ik zie in de menu's wel hoe je de lnb meer spanning geeft maar niet de rotor.

 

ben bang dat ik de LNB sloop als ik hem meer spanning wil geven. tevens zou het dan bij alle satelieten apart ingesteld moeten worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...