Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi

op mijn 500 heb ik op de engelse zenders

onder de rode epg knop maar 2 programmas

bijv op de nederlandse heb ik 1 hele dag of meer

is dit ook voor de engelse zenders mogelijk?

bedankt

Geplaatst:

als je PLi gebruikt, met de EPG database op USB, dan kan je de plugin van oudeis gebruiken, deze haalt de epg gegevens op van RadioTimes, tot 14 dagen in de toekomst.....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:
Citaat:
neen ...

tja, da's dan pech voor freak !
er was vroeger nog een andere plugin voor de britse zenders, via de bleb xmltv-feed, maar ik weet niet wat die plugin nog waard is. maar die werkte met de interne enigma cache, dus die zou op een dm500 moeten werken.
dat spul noemde "sky epg" dacht ik, en je moest je op de bleb pagina registreren en je email in het sky epg script zetten, en dit sporadisch uitvoeren.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Ik ben van een Skybox overgestapt op de Dreambox, maar het grootste gemis is zeker de uitgebreide EPG. Ik heb de WolfXML wel werkend, maar de Radio Times plugin werkt bij mij niet (en bij vele anderen).

Geplaatst:

@Jean-Claude,

Ik ben bang dat die plugin (van redneck eyeball) bedoeld was voor MV, en niets anders deed dan xml-bestanden downloaden en naar epg.dat formaat converteerde. Om dat goed te kunnen gebruiken heb je ook externe opslag nodig, wat bij een DM500 nou juist het probleem is.

- Ruud

Geplaatst:

de plugin van oudeis werkt prima op een 7020 en vermoedelijk dus ook wel op een 7000. Ik liet alvast de database van die plugin op mijn CF-card plaatsen ipv op de usb-stick. Op de harde schijf is ook mogelijk, maar dan blijft de harddisk ook de hele tijd draaien (ook als de dreambox op standby staat) en dat is niet bevorderlijk voor de levensduur van de disk en de dreambox (warmte en slijtage), maar wellicht ook niet voor de electriciteitsrekening.

Enfin, ik heb nu een 7025 en het grootste gemis aan die superbox is uitgerekend DIE plugin. Mocht oudeis of iemand anders die plugin kunnen herschrijven naar enigma2 zal ik de eerste gebruiker zijn!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

Tja, helaas heb ik geen 7025 (hint!), dus van mij zal het voorlopig niet komen. Daar komt bij dat de plugin afhankelijk is van de sql-interface die in de PLi-images is toegevoegd, en zij maken geen 7025 images....

- Ruud

Geplaatst:
Citaat:
Ik ben van een Skybox overgestapt op de Dreambox, maar het grootste gemis is zeker de uitgebreide EPG. Ik heb de WolfXML wel werkend, maar de Radio Times plugin werkt bij mij niet (en bij vele anderen).

Je moet in een PLi image de 'Dreambox EPG plugin' hebben. Niet de SKY of andere plugins, die zijn voor MV. Deze heeft vervolgens SQLite als EPG database nodig.

Voor de sqlite EPG database heb je voldoende ruimte nodig. Op een 500 kun je die alleen creeren door een mount te maken naar een externe disk, bv een NLSU2 met een USB stick (sneller dan disk, en een stuk stiller). Maar disk werkt in principe ook.

Draait bij mij tot grote tevredenheid, met 7 dagen EPG (in mijn geval, in denk dat radiotimes voor sommige kanalen veel verder gaat dan dat).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen