Ga naar inhoud


[Multytenne] test en ervaring....DEEL 2


Melle

Aanbevolen berichten


  • Reacties 494
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Daar heeft de Multytenne ook weer een voordeel. Er zit een beugel bijgeleverd die het uitrichten nog eenvoudiger maakt. Bovendien hangt deze muurbeugel niet eenvoudig door.

 

Ik krijg deze week m'n Visiosat, maar dat wordt weer klooien om de muurbeugel (45cm L-beugel) waterpas op de muur te zetten. Althans, je kunt 'm vast wel waterpas krijgen, maar daarna monteer je 7-9 Kg aan schotel aan het uiteinde en dat zal wel iets gaan doorbuigen lijkt me. Het is gewoon meer werk dan een Multytenne goed gemonteerd te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had een vraag over de Multytenne. Nu en in de toekomst zou ik graag meerdere ontvangers willen kopen om op meerdere plaatsen in huis TV te kijken. Ik denk hierbij aan 3 of 4 ontvangers in totaal. Ik dacht aan de Multytenne twin om onafhankelijk op 2 verschillende plaatsen tegelijk te kijken, in de living en slaapkamer 1 bvb

Ik zou dus ook graag in slaapkamer 2 en de veranda willen kijken. Ik weet dat ik max. 2 verschillende ontvangers kan aansluiten op de Multytenne twin om onafhankelijk te kijken. Kan ik in mijn veranda en slaapkamer 2 kijken als ik niet kijk in de living en slaapkamer 1?

Hoe pak ik dit technisch aan?

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik achter de twin uitgang vd multytenne een splitter plaats met 4 uitgangen, wat zou er dan gebeuren als ik deze 4 kabels elk op een aparte ontvanger aansluit?

Of aan elke uitgang vd multytenne en splitter plaats, dan kan ik toch 4 ontvangers aansluiten en altijd op 2 ontvangers onafhankelijk kijken???

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En als ik achter de twin uitgang vd multytenne een splitter plaats met 4 uitgangen, wat zou er dan gebeuren als ik deze 4 kabels elk op een aparte ontvanger aansluit?
Of aan elke uitgang vd multytenne en splitter plaats, dan kan ik toch 4 ontvangers aansluiten en altijd op 2 ontvangers onafhankelijk kijken???
Dat eerste lijkt me niet bevorderlijk voor de tuners die je op dat moment niet in gebruik hebt. Zou zo maar kunnen dat je, door de LNB-voedingsspanning het zaakje opblaast. Je zou zoiets met switches moeten doen, maar dan moet elke tuner afzonderlijk weten wat de andere heeft geschakeld. Lijkt me lastig met de Multytenne tenzij hij het bidirectionele DiSEqC 2.0 protocol ondersteund. Ik speculeer nu even hoor, weet er het fijne niet van. Je kan uiteraard ook twee Multytenne Twins aanschaffen, dan kun je vier tuners bedienen. Wil je eigenlijk een twintuner PVR gebruiken? Dan heb je nog meer nodig. Wellicht is dan de Multytenne niet het handigst voor je, kun je beter een schotel met Quad of Octo-LNB's en losse switches aanschaffen. Dat zal ook goedkoper zijn dan twee Multytennes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een splitter met twee ingangen en vier uitgangen?

 

 

Je kunt ook nog aan doorlussen denken: twee hoofdontvangers (of een twintuner) en twee doorgeluste ontvangers.

 

Het beste bij vier ontvangers is quad LNB's met vier diseqc-schakelaars. Ikzelf vind Hotbird en Astra3 niet interessant, dus zou twee quad LNB's voor AStra 1 en 2 genoeg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke hulpstukken heb ik dan nodig om door te lussen?

Dit lijkt me de beste oplossing voor mij want ben van plan om Multytenne Twin aan te schaffen.

Kan ik onafhankelijk :

1. Kijken op hoofdontvanger1 en kijken op hoofdontvanger2? ik denk ja

2. Kijken op hoofdontvanger1 en kijken op doorgeluste ontvanger1? ik denk niet

3. Kijken op hoofdontvanger1 en kijken op doorgeluste ontvanger2 (als hoofdontvanger2 afstaat)? ik denk ja

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal nooit fatsoendelijk kunnen werken... Alleen als de multitenne 16 uitgangen heeft kan dat werken want je hebt 4 satellieten met elk horizontaal/vertikaal, lage en hoge band en dan kom je op 4x2x2=16 mogelijkheden wil je de ontvangst op alle ontvangers onafhankelijk maken.

 

Of een Quatro multitenne moet uitkomen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat zal nooit fatsoendelijk kunnen werken...

Dat werkt wel, maar dan kan je maar op 1 ontvanger tegelijk kijken, de eerste in de serie of de doorgeluste. Je zou eventueel ook op beiden naar dezelfde satelliet/band/polarisatie kunnen kijken maar dat is minder praktisch.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...