Ga naar inhoud


[Multytenne] test en ervaring....DEEL 2


Melle

Aanbevolen berichten

Citaat:
Je legt precies uit wat ik met niet fatsoendelijk bedoel.

steventje gaf aan juist niet de behoefte te hebben om de ontvangst overal onafhankelijk te maken. In dat geval is doorlussen een goedkope optie, ook al zou het mijn persoonlijke voorkeur ook niet hebben. Maar voor steventje kan het een prima oplossing zijn.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 494
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Doorlussen is gewoon een extra kabeltje vanaf de hoofdontvanger naar de tweede ontvanger.

Als je óf in de woonkamer óf in de slaapkamer kijkt is doorlussen een oplossing. Zelfs met z'n tweeën, en ieder naar een eigen zender kijkend, mits je beneden een twintuner (of dubbele ontvanger) hebt staan.

 

Zie bijlage: plaatje achterkant twintuner, met dubbele IF-out waar je dus twee extra ontvangers op kunt aansluiten.

 

Losse quad LNB's en diseqc-schakelaars lijken mij echter flexibeler en goedkoper (zeker als je Hotbird en Astra 3 dumpt).

post-15527-1318259232,8429_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij moet voor het doorlussen dan natuurlijk wèl een tuner hebben met een doorlusaansluiting. Belangrijk detail lijkt me.

 

Maar waarom niet de RF-uit van de tuner gebruiken en dan met een IR-remote werken? Scheelt ook een hele hoop geld. Zo kijk ik thuis ook. TV in de woonkamer met een IR-transmitter en kabeltje naar boven naar de slaapkamer. Als je toch niet tegelijk wil/hoeft te kijken, wat in mijn geval dus van toepassing is, is dat een veel mooiere oplossing. Scheelt ook abbo's voor de kaartjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Had jouw opmerking over RF niet gelezen. Lijkt me idd een betere oplossing.
Hoe werkt dit technisch? Kan je daar een fotootje van maken?
RF is niets anders dan de Coax-uit van een tuner. Hetzelfde als een videorecorder via coax door te lussen is naar een (extra) TV. Je tuner moet deze mogelijkheid natuurlijk wel bieden. Verwar de Coax/RF-uit niet met de LNB-doorlusaansluiting van de tuner. Is allebei coax, maar wel iets heel anders.

Met een IR-verlenger (zender en ontvanger voor IR-afstandsbedieningssignalen) kun je je tuner vanaf een andere ruimte bedienen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een idee of ik mijn toekomstige multytenne met muurbeugel aan mijn muur kan bevestigen en of het mogelijk is om de muurbeugel in de juiste positie te draaien? Wat is zijn draaiingshoek?

zie foto (het zwarte vierkant is de plaats waar m'n muurbeugel zal komen)

Ik neem aan dat de muurbeugel op 19 graden oost tov het zuiden moet gepositioneerd zijn?

post-35778-1318259232,9363_thumb.jpg

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een ervarings bericht met de Multitenne Twin:

 

De antenne heb ik geplaatst aan het balkon van een appartement in Frankrijk (Vlak bij Genève). De Technisat Skystar 2 PCI (pc-ontvanger) kan alle 4 satelieten ontvangen. Alleen op Astra 23.5 heb ik wat minder ontvangst. In zeer forse regebui wil het ontvangst wel wegvallen, maar dat gebeurt weinig en ik ben dus tevreden.

 

Ik heb ook een pioneer ontvanger (met alternatieve firmware), deze kan tot dusverre slechts 2 satelieten (Hotbird en Astra 19.2) ontvangen. Waarschijnlijk werkt hier de Diseqc schakeling niet helemaal goed.

 

Greetz,

 

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de Multytenne Twin geplaatst en ben positief verrast!

 

Maar wat ik nu heb is een witte spikkel in mijn beeld op alle 4 de satellieten. Het ziet eruit als een dode pixel maar ik heb nog een "normale" tv dus geen lcd/plasma.

(dit was NIET aanwezig bij de ontvangst via mijn oude schotel)

 

Ik heb overall 71% niveau en 99% kwaliteit ontvangst.

 

weet iemand wat dit nieuw ontstaan fenomeen betekend en hoe dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanaf gisteren met die dikke wind op de ned 1 2 3 veel fout berichten en geen beeld meer, maar op het rtl pakket heb ik wel beeld en de regionalen ook wel, naar mijn menig is en kan de schotel niet verdraaien door het weer.

 

Vreemd, iemand een idee wat het kan zijn

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...