Ga naar inhoud


[Multytenne] test en ervaring....DEEL 2


Melle

Aanbevolen berichten

Beadnk Stefaand,

Ik ontvang inmiddles de BBC kanalen, maar wat betreft de LNB volgorde kan ik die niet wijzigen op mijn Tecnhossat decoder die bij de Multytenne is geleverd, als ik Multytenne in het menu kies

.

Dus ik heb

astra 19.2 AA

eutelsat/hotbird BA

astra 23.5 AB

astar 28.5 BB

 

Kan dat de reden zijn dat ik Astr 23.5 niet kan ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 494
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ropaco
Beadnk Stefaand,
Ik ontvang inmiddles de BBC kanalen, maar wat betreft de LNB volgorde kan ik die niet wijzigen op mijn Tecnhossat decoder die bij de Multytenne is geleverd, als ik Multytenne in het menu kies
.
Dus ik heb
astra 19.2 AA
eutelsat/hotbird BA
astra 23.5 AB
astar 28.5 BB

Kan dat de reden zijn dat ik Astr 23.5 niet kan ontvangen?


ik weet dat er bij de nieuwe Multytenne HD (met 3 lnb's) de volgorde van de satelieten verschilt, met name Hotbird zit niet op de 2de maar op de 3de plaats ( heb ik mij laten vertellen), maar de situatie die jij hier beschrijft...nee hoor, daar heb ik geen ervaring mee.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Auggie
Die nieuwe triple bedoel je? Die heeft toch geen hotbird?

Inderdaad, je hebt gelijk, die heeft geen hotbird.
Maar er is iets mee, is he nu in de handleiding dat het verkeerd genoteerd staat of was het de vorige versie...in ieder geval heb ik het me laten vertellen door iemand in een sat-shop...

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag na het lezen van de lovende berichten ook de multitenne binnen gekregen. Met 10 min alles werkend op mijn dreambox 500.

Perfecte ontvangst en na het lezen van de juiste instellingen hier, was het een appeltje eitje.

Morgen nog een plexiplaatje monteren als paraplu en we zijn weer klaar.

 

aanrader dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voor wie geen plaats heeft , zelfs op z'n balkon:

http://www.vetrun.net/forums/attachment.php?attachmentid=6896&d=1234862432 smilecrazydevil-smiley-076.gif

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast easygoerik

Goed.. zoals eerder beschreven is mijn Multytenne dus verzopen ! Er blijkt nog een soort van garantie op te zitten, echter geeft de dealer uit de Beemster zeer beperkte info, de importeur schijnt in Groningen te zitten en deze geven zowel via mail als telefonisch NIET thuis.

 

Alle andere Multytenne eigenaars zijn dus gewaarschuwd. Technisat zelf geeft het volgende door :

 

Dear Mr. Erik,

 

thank you for your enquiry.

 

We are sorry, but we can't reproduce your problem and solve it with a hint.

Please take back your hardware to your dealer - where you got the hardware

from - for checking it up. A direct send in is not possible.

We're sorry to say that we are unable to give you a positive information.

 

Best regards

M.

 

Support Team

 

TechniSat Digital S.A.

 

MAW, dit schiet dus NIET op !

Ik ben er eigenlijk al weer klaar mee, ik zet de schotel met open LNB kap dus te koop voor de liefhebber die hier mee wilt stoeien.

Voor andere eigenaren de volgende tips :

 

- Controleer de schotel goed !

- Ik denk dat ook de 4 schroefpunten vocht doorlaten, wellicht wat extra kit hierin !

- Extra kit rond voorzijde, dus het vlak waar de lnb's doorheen kijken !

 

Succes er allemaal mee,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je hem even openmaken en kijken of er vocht in zit. Het binnenwerk van de LNB is geen technisch hoogstandje, wellicht valt de schade mee. Ik heb de LNB al eens eerder opengemaakt.

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1644165/1

 

Groet, Nokiabeginner

2x Nokia 9304s Sattracker 4.0 Merlin by Interpol + Multytenne

Golden Media 990 CR HD PVR Spark LX (SPARK & ENIGMA2)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast easygoerik

Ik heb een topic geopend met de opmerking dat er water in zit. Geen vocht, maar een groot glas water. Het zit er kennelijk al een tijdje gezien de roestvorming in de LNB Bak !

 

Vraag me echt af of ik de enige ben van al die honderden schoteleigenaars met dit probleem.

Nogmaals, ik was altijd zeer content met de schotel, gewoonweg gaaf om een schotel van 45cm 5 sat´s te zien pakken en in mijn geval geen problemen met regen en sneeuw (ahoewel.. pfff).

 

Ik zit nu hardop na te denken of ik alsnog een nieuwe of een canaldigitaal variant met alleen astra satellieten zal aanschaffen.. of totaal iets anders. Dit omdat ondanks het een zeer leuke hobby is, elke 2 jaar weer een nieuwe schotel wat in de papieren loopt ! De service van dealer, importeur en fabrikant is ook niet echt bepaald goed te noemen !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

De service van dealer, importeur en fabrikant is ook niet echt bepaald goed te noemen !!!!!

 

@:easygoerik

 

Technisat in Duitsland is een zeer gerenommeerde firma geworden die juist een groot belang hecht aan de service van hun produkten. Een Technisat dealer wordt niet iedere "Vladimir Wodka" op de straat.

Daarom ben ik zeer verbaast over je relaas.

Iedere Technisat dealer in Duitsland krijgt bijvoorbeeld van Technisat een premie van €uro 50 nadat bepaalde TV schermen bij de klant tot volle tevredenheid zijn geinstalleerd en in bedrijf genomen.

Toevallig las ik daar gisteren een bericht over.

 

Natuurlijk verwijst de fabrikant je naar de dealer. Ik ben echt benieuwd hoe je je Multitenne heb gekocht. Garantie is naar Europees recht 2 jaar.

 

Er blijkt nog een soort van garantie op te zitten

 

Wat bedoel je daarmee? Je hebt garantie of niet. In Duitsland kent men na de garantie (soms) nog een bepaalde coulantie-tijd. "Grace period" op zijn Engels. Dit is iets wat een fabrikant wettelijk niet hoeft te doen maar uit klanten vriendelijkheid eventueel toch doet. In de autohandel komt dit regelmatig voor. Je dealer moet het initiatief nemen en in overleg met de importeur of fabrikant handelen. Gebeurt dit niet, dan heb je pech gehad en moet je je verlies accepteren.

 

Je zult echt je dealer op een fatsoenlijke manier moeten benaderen en het probleem voorleggen. Hij kan je misschien op een coulante manier verder helpen.

Laat eens weten welke stappen je hebt ondernomen zonder de naam van de dealer te noemen.

Verder heb ik op dit board nog nooit gelezen dat de Multitenne een vochtprobleem zou hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ook de Triple Sat van TV Vlaanderen omhoog gehangen.

Aangenaam verrast door de ontvangst....

 

Gewoon nattevingerwerk bij het uitlijnen, horizontaal een maximum signaal proberen vinden op Astra 1, daarna vertikaal, daarna beetje finetunen tijdens het vastzetten en klaar. (Wel checken, dubbel checken en triple checken of je je muurbeugel wel waterpas vastzet, want er is achteraf geen mogelijkheid om schotel of LNB's wat bij te draaien zoals dat met een losstaande setup het geval is.)

 

Settings in men Homecast stonden ook gewoon standaard goed.

 

Ik kom van een Triax 64cm met Duo LNB en heb nu een identieke ontvangst op Astra 1. Astra 2 met de Britse zenders komt ook zo binnen, enkel Astra 3 komt om een of andere reden zwakker binnen dan de andere, of dan op men Triax... Ik begrijp niet waarom. Ik zou verwachten dat Astra 2 wat zwakker is dan 1 of 3 omdat 2 meer op Engeland gericht staat..?

 

Heldere hemel:

Astra 1: signaalsterkte: 99% / signaalkwaliteit: 91%

Astra 3: signaalsterkte: 62% / signaalkwaliteit: 91%

Astra 2: signaalsterkte: 99% / signaalkwaliteit: 91%

 

Dit is wel gemeten met de standaard transponders in het schotelmenu van men Homecast; enkel Astra 3 heb ik manueel op die van Eén HD gezet.

 

De signaalkwaliteit lijkt mij normaal. 100% is ideaal uiteraard, maar het signaal vliegt net over of door hoogspanningskabels hier een paar 100 meter vandaan. Komt waarschijnlijk daardoor.

 

Wat ik ook probeer, Astra 3 krijg ik niet hoger.

Het hangt wel af welke transponder ik gebruik. De waarde hierboven is van de transponder waar Eén HD op staat.

Die waar Discovery Science op staat komt bijvoorbeeld iets sterker binnen als die van Eén HD. En die va E! komt bijvoorbeeld even sterk binnen als Astra 1 of 3...

 

Op welke transponders baseren jullie je eigenlijk bij het bepalen van het beste signaal?

Als ik de transponder van Astra HD Promo selecteer voor Astra 1, geeft hij me ook plots maar een signaalsterkte van 74% ipv 99% ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast easygoerik

De garantie zit op het randje van de 2 jaar. Mijn reactie komt voornamelijk voort uit een gebrekkig reageren van de dealer. Gebrekkig in de vorm van informatie. Uit deze gebrekkige manier van emailcommunicatie begrijp ik wel dat de importeur in Groningen zit ! Deze probeer ik al enige dagen via telefoon en email te bereiken !.. Geen enkele reactie tot zover !

 

Voor de rest geen enkel suggestie hoe of wat. Ik proef daar de welbekende vriendelijkheid uit dat men tot aan de aankoop altijd heel voorkomend is, maar bij problemen na de aankoop de klantvriendelijkheid of de bereidwilligheid flink afneemt. Vergelijk het maar met die fijne club MM die niet gek is..

 

Zoals je aangeeft en ik inmiddels uit de 'weinige' reacties proef, ben ik de enige of wellicht de eerste eigenaar van de Multytenne waarbij dit is voorgekomen. Ik zie of hoor geen spoken, een klotsend geluid uit de grijze bak waar de lnb's en switch inzitten, is niet bepaald correct te noemen.

 

Ik had gehoopt dat wat meer mensen de moeite hadden willen nemen om te kijken of dit probleem bij hen ook voorkomt maar nog niet voor storingen heeft..

 

Nog een klein voorbeeld van super klantvriendelijkheid is een inverto quad lnb van 3 jaar oud op mijn draaibare systeem. Gaf vanuit het niets de verticale transponders niet meer door. Berichtje naar de dealer in Zoetermeer, binnen het uur een reactie terug 'indien mogelijk kom even langs, wordt per direct omgeruild voor een nieuw exemplaar'. KIJK, dat is nu service !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar even die oorspronkelijke leverancier maar eens flink onder druk zetten, het is gewoon luiheid want die dealer kan het product weer claimen bij de importeur en de importeur bij de producent.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...