Ga naar inhoud


[Multytenne] test en ervaring....DEEL 2


Melle

Aanbevolen berichten

Steventje,

 

Vreemd genoeg had ik dit ook met mijn Multytenne Twin, en ik kreeg het niet goed afgesteld, wat ik ook probeerde. Heb daarna mijn Multytenne single weer opgehangen en geen enkel probleem.

 

In mijn ervaring is de Twin een stuk minder gevoelig dan de single. Ik heb hem weer verkocht. Ga t.z.t. wel een wave ophangen want ik wil toch meerdere ontvangers in huis.

 

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 494
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gisteren heeft een vriend van mij zijn multytenne single binnen gekregen. Deze hebben we gisterenavond snel even geplaatst om te testen.

 

Ik kreeg wel satelliet ontvangst op de lage transponders maar totaal geen signaal op de hogere frequenties. Ik kreeg tv budapest, mtv hungary en een 20 tal andere zenders door maar omdat hij alleen de lage frequentie transponders pakt kreeg ik niets anders door.

 

Mijn vraag: Hoe komt dit? Heb ik de schotel net iets te laag hangen waardoor het signaal geblokkeerd wordt?

 

Edit: Het betreft hier natuurlijk niet de multytenne maar eigen de een lnb uitvoering hiervan, deze wilden we eerst testen voordat we de echte multytenne gaan plaatsen.

 

Bedankt,

 

vriendelijke groet,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een multytenne ... deze kregen we echter niet goed uitgericht op zijn lokatie dus heeft hij zelf maar een digidish gekocht, een enkele satelliet dus.

 

Nou heeft deze, net als de multytenne destijds wel signaal op de lage frequentie transponders maar op de hoge vind hij niets meer terug. Zou dit kunnen komen omdat er een object in de weg zit?

 

Excuses voor mijn onduidelijke uitleg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de hoge frequenties zijn er 2 zaken belangrijk.

Je 22 Khz uit de ontvanger moet de lnb omschakelen op de hoge frequentieband.

In je ontvanger moet je de universele lnb geselecteerd hebben.

Dus als frequenties 9,750 en 10,6 GHz.

 

Objecten die in de weg zouden zitten en de ontvangst van de hoge band tegenhouden zouden ook ontvangst op de lage band onmogelijk maken.

 

Ik zie, dat je nieuw bent hier, welkom.

Evewn een opmerking, je probleem heeft niet veel te maken met dit onderwerp (multytenne test).

 

Ik denk, dat het door iedereen op prijs gesteld wordt wanneer je zelf een nieuw onderwerp opent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb hier alles gelezen...ziet er wel leuk uit. Ga er ook een plaatsen binnenkort (als het niet meer vriest).

 

Kan iemand mij wel de diseqc settings geven hoe je die zet in de dreambox ? Want dat is mij nog een raadsel..er zijn nl veel dingen die je kan aan of af zetten en instellen.

Dank je wel voor je reakties.

 

Stefaan

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn doos zat een dubbelzijdig A5 papiertje met volgende info:

 

1) Astra 19.2 Ost .................: Diseqc AA

2) Eutelsat 13.0 Ost ..............: Diseqc BA

3) Astra 23.5 Ost .................: Diseqc AB

4) Eurobird-Astra 28.5 Ost.........: Diseqc BB

 

Ik had dat dan ook als volgt in mijn dreambox gezet:

 

1) Astra 19.2E ....................: Diseqc AA

2) E23.5 Astra 1D 3A ..............: Diseqc AB

3) 13.0E Hotbird 6/7a/8 ...........: Diseqc BA

4) Astra 2/Eurobird 1 - 28.2 east..: Diseqc BB

 

 

Ik kreeg op de hotbird en de astra 23.5 geen enkel beeld.

Nogmaals meerdere keren gewaterpast en schotel gesteld met een satfinder: niks!

 

Toen kreeg ik een ingeving, wellicht klopt de info op het papiertje niet.

De onderstaande configuratie werkt perfect icm dreambox en pli jade:

 

4 satellieten via diseqc optie a/b

 

1) Astra 19.2E ....................: Diseqc AA

2) 13.0E Hotbird 6/7a/8 ...........: Diseqc AB

3) E23.5 Astra 1D 3A ..............: Diseqc BA

4) Astra 2/Eurobird 1 - 28.2 east..: Diseqc BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, de info op het briefje moet verkeerd zijn geweest, ik heb inderdaad reeds bevestiging gekregen dat je laatste (groene) lijstje de juiste setting is voor diseqc op de dreambox.

Bedankt voor je informatie en voor het melden dat het lijstje dat bij de schotel zit verkeerd is...ja dat kan mensen op een verkeerd idee brengen he.

Thanks,

Stefaan

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo mijn Multytenne 45 staat ook op het dak.

Ik heb mijn ontvanger op BVN (Astra 19E) gezet en de schotel met een satbeepertje fijn uitgericht op Astra 19E en ik kwam beneden...heb de diseqc settings in de dreambox ingezet en alle 4 de satellieten afgescand.

Ging als een speer en ik heb overal zo een 90% signaal kwaliteit waar ik met mijn B&R (88cm) 95% had.

Niet slecht he voor zo'n klein ding.

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft de gouden tip voor me?

Volgens mij is de multytenne maximaal uitgericht op een DM7000 (19.2 BVN) en ik haal 80-82% SNR en 54% AGC. Beter krijg ik hem echt niet. Als ik zachtjes druk aan de kanten van de schotel wordt het signaal altijd slechter.

Toch haal ik op de 23.5 (Disc Science)geen hogere waarde dan 73%. Net te weinig vermoed ik want ik heb regelmatig freezes.

Ber is altijd 0

 

De beugel staat loodrecht, horizontaal en vertikaal.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is, dat een DB beduidend meer signaal nodig heeft als elk ander decoder die ik ken. (en dat zijn er vele)

Vandaar dat ik anderen ook adviseer een Visiosat Quadro te nemen i.p.v. een Multytenne.

 

Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wortellica

( bij mij hetzelfde werkt perfect op mijn dreamboxjes )

Origineel bericht van: theparasol
Zal allemaal wel zo zijn maar zowel mijn DM7020 en DM600 werken prima op een multytenne dus dat advies kun je wat mij betreft voortaan beter staken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...