Ga naar inhoud


[Multytenne] test en ervaring....DEEL 2


Melle

Aanbevolen berichten

Ik heb de multytenne er af gegooit had geen beeld op de hd kanalen soms erg blokkerig afstellen hielp niet, kon met alle

meet aparateur die ik heb geen beter signaal uit de antenne halen altijd sloeg de ber ver uit vooral op 23,5 oost de andere posities waren wel altijd goed.

Heb nu de big bisat staan totaal geen probleem meer en een puik signaal op alle satelliten.

Ik heb het idee dat er in de multytenne de stand van de lnb voor 23,5 oost niet helemaal klopt zal de kap er eens voorzichtig af halen en dan kijken of ik de stand van de lnb kan veranderen en dan kijken of ik op mijn meetkast de ber terug kan brengen naar nul

 

veel plezier met de hobby grtn Han

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 494
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Drs. IJzerbout

Maar met de Multytenne (hele leuke schotel) was het wel handig geweest om een lnb te kunnen vervangen bij een defect.

 

Ik heb hier bij mijn handelaar (officiele Technisat dealer) nagevraagd en je kunt ieder schroefje, moertje, LNC, etc los bestellen.

Technisat legt juist enorm veel waarde in service.

Heb je een probleem met je dealer, dan een email naar Technisat.

-KLIK- en moet je zien hoe snel je probleem opgelost wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: Martijntje

Goed uitrichten is dus misschien erg belangrijk.


niet misschien maar absoluut noodzakelijk voor de CD HD kanalen op 23.5!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ik vind het een goed punt voor aanschaf van de schotel om te kijken hoe men aan reserve onderdelen kan komen, en voor welke prijs.

 

Daar kunnen we kort en duidelijk over zijn :

Recentelijk een ondergelopen multytenne single uit elkaar geschroefd en schoongemaakt....De onbeschermde kwetsbaar uitziende lnb's zijn natuurlijk deels beschadigd en kapot!

Oorzaak; het onderderste randje van het ruitje bleek ondicht te zijn. (garantie is verlopen)

Alle onderdelen zijn in principe heel eenvoudig uit te wisselen, waarna de behuizing opnieuw waterdicht afgekit moet worden.

Maarrr...bij navraag wordt er geen enkel onderdeel geleverd door Technisat.

Conclusie; bij multi-ontvangst hou ik het dus maar gewoon bij mijn VisioBisat, waarvan alles uitwisselbaar en los te koop is.

 

Ik heb hier bij mijn handelaar (officiele Technisat dealer) nagevraagd en je kunt ieder schroefje, moertje, LNC, etc los bestellen.

Technisat legt juist enorm veel waarde in service.

Heb je een probleem met je dealer, dan een email naar Technisat.

-KLIK- en moet je zien hoe snel je probleem opgelost wordt.

 

Hallo drs.IJzerbout en medesatters,

heb bovenstaand advies opgevolgd en Technisat een paar maal per Mail om opheldering en stellingname gevraagd.

Je blijkt volkomen gelijk te hebben, echter ben er werkelijk niets mee opgeschoten.

CORRECTIE: in principe zijn alle onderdelen los te leveren, maar het prijsverschil zal met een nieuwe antenne uiterst miniem zijn!

Wat betreft service; ondanks verlopen garantie heeft men aangeboden een coulance aanvraag in onderzoek te nemen.

Produkt moet dan met bon en defect beschrijving teruggestuurd worden via leverancier(HMsat-Berlin).

De lange reparatie-afwezigheid, omweg en de verzendkosten etc. wegen niet op tegen het (nog onzekere) resultaat, ook finacieel.

 

Conclusie wederom; toch maar een Visiosat met meer mogelijkheden, prijsgunstige losse onderdelen en naar verwachting een langere levensduur.

 

groet YOHO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar ik al bang voor was.

 

Dure onderdelen en dan nog spelen met kit?

 

Opsturen wordt een dure hobby, dat is wel duidelijk.

 

Ik zit alleen nog te twijvelen tussen een Bisat, of een Big Bisat.

 

De astra 1, 2 en 3 zijn het belangrijkste, maar de stevigheid van de schotel heeft toch ook wel wat. Als ik dan toch op de toekomst gericht moet gaan kijken, dan kom ik denk ik bij een Big Bisat uit i.v.m. dat ik de LNB's altijd nog kan verschuiven, want bij de normale Bisat zit ik aan een bepaalde beugel vast. Daar komt bij dat als ik dan toch bezich ben de Hotbird er ook bij neem, want qua kosten is dat niet veel meer. Ik vraag mij af of het gewicht van 4 quot LNB's bij een normale Bisat wel zal houden.

 

Mocht de Big Bisat dan ook nog in prijs gaan dalen, dan komt het zeker mooi uit.

 

Ik vraag mij alleen af welke 4 andere satellieten ik erbij zou kunnen plaatsen en of die interresant zijn.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja waarschijnlijk ben je er nu ook achter je bent uitgericht op Astra2 dat moet Astra1 zijn.

Dat zal wel gelijk de reden zijn dat je de andere sats niet krijgt.

Nou ja het wordt morgen mooi weer kun je het overdoen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hello,

Had een vraagje over uitrichten Multytenne. Had dit ook in ander topic gepost maar hier zitten meer multytenne gebruikers.

Heb een probleem met de kanalen ITV2 en ITV4 op de Astra 2 sat, meer bepaald met alle zenders op transponder frequentie 10758 V. Mijn ontvanger schijnt niet te kunnen LOCKEN op deze transponder frequentie. De overige vrije zenders ontvang ik wel perfect op Astra 2.

Heb gehoord dat 10758 V één van de zwakste transponders is op Astra 2. Hoe verhelp ik dit probleem om deze toch te ontvangen? Schotel wat bijdraaien (enkele mm) ?

Hebben jullie ook dit probleem?

Waar vind ik de gegevens van zwakke transponders op een bep. sat?

 

 

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...