Ga naar inhoud


[500/600/7025] DVB-T en DVB-C xml lijsten


Powerbooky

Aanbevolen berichten

In de bijlage de XML lijst voor Digitenne (DVB-T), alle regio's gebasseerd op de lijst zoals hier staat.

 

Ook in dezelfde bijlage de XML voor DVB-C van Casema en @Home (TVhome).

 

 

Alles werkt met CCcam 1.7.1 of hoger. Bij Digitenne is een (CONAX) PIN-code noodzakelijk in de cfg. En voor Casema en @Home de nodige CAMKEY en CAMDATA in de cfg.

1370805-dreambox_dvbtc_052007.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


aanvullend... omdat er nog wel eens gevraagd wordt naar hoe de eigen smartcard van Casema/@home werkend te krijgen op de dreambox.

 

in CCcam.cfg moeten deze regels zijn ingevoerd voor kaart slot 0 (onderste).

 

Code:
DISABLE EMM : no# @HOME / CASEMA IRDETOCAMKEY: /dev/sci0 11 22 33 44 55 66 77 88CAMDATA: /dev/sci0 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bijgaand een originele Dreambox terrestrial.xml met daaraan toegevoegd alle Nederlandse locaties en een locatie "All". Deze locatie "All" bevat alle frequenties met alles zoveel mogelijk op automatisch gezet. De locatie All is zeer geschikt om alles te scannen wat er in de lucht zit.

 

In de header heb ik een omschrijving van de parameters als commentaar toegevoegd. Zie ook hieronder. Het was een heel gepuzzel om uit te vinden wat alle parameters precies betekenen. Graag feedback of alles klopt!

 

M.v.g., Frits Wiarda

----------------------------------------------

Values for flags are the sum of any combination of the following:

- 1 (network scan);

- 2 (use BAT (bouquet ascociation tables of providers));

- 4 (use ONIT (on-air network information tables));

- 8 (skip NITs (network information tables) of known networks).

 

Values for bandwidth are:

- 0 (8 MHz);

- 1 (7 MHz);

- 2 (6 MHz).

 

Values for constellation are:

- 0 (QPSK);

- 1 (QAM16);

- 2 (QAM64);

- 3 (auto).

 

Values for code_rate_hp are:

- 0 (FEC 1/2);

- 1 (FEC 2/3);

- 2 (FEC 3/4);

- 3 (FEC 5/6);

- 4 (FEC 7/8);

- 5 (FEC auto);

- 6 (???).

 

Values for code_rate_lp are:

- 0 (FEC 1/2);

- 1 (FEC 2/3);

- 2 (FEC 3/4);

- 3 (FEC 5/6);

- 4 (FEC 7/8);

- 5 (FEC auto);

- 6 (???).

 

Values for guard_interval are:

- 0 (1/32);

- 1 (1/16);

- 2 (1/8);

- 3 (1/4);

- 4 (auto).

 

Values for transmission_mode are:

- 0 (2k);

- 1 (8k);

- 2 (auto).

 

Values for hierarchy_information are:

- 0 (none);

- 1 (1);

- 2 (2);

- 3 (4);

- 4 (auto).

 

Values for inversion are:

- 0 (off);

- 1 (on);

- 2 (auto).

-------------------------------------------------

1378244-terrestrial.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb geen cables.xml file. Ik heb thuis namelijk geen DVB-C.

 

DVB-C heeft een ander type modulatie dan DVB-T dat ook weer anders is dan DVB-S. Dit zijn nu precies de parameters die in cables.xml, terrestrial.xml en in satellites.xml staan.

 

M.v.g., Frits Wiarda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Heeft iemand een goede cables.xml en settingslijst (dreambox) voor TVHOME (regio twente) voor mij?

Ik heb zelf al een transponderscan gedaan (op 369Mhz, inverted, S/R6875) maar daar komt een bagger-lijst uit waar ik niet veel mee kan (veel kanalen zitten niet eens in het tvhome-pakket en andere kanalen die er wel in zouden moeten zitten zoals NED1,NED2,NED3 staan er niet in).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb eerder een terrestrial.xml file geplaatst met daarin een provider "All". Voor deze provider had ik alle bekende DVB-T kanalen gedefinieerd.

 

Met het in de lucht komen van de nieuwe DVB-T zender in Arnhem heb ik gemerkt dat de Dreambox bij het scannen een programma maar een keer mee neemt. Hij pakt de eerste zender hij tegen komt. Als je in Arnhem b.v. Nederland 1 via zowel Arnhem als via Oss ontvangt, heb je geen enkele garantie dat hij Arnhem pakt en niet Oss.

 

Het gebruik van deze provider "All" is dus niet zo'n goed idee, anders dan om te testen wat er allemaal in de lucht zit.

 

Voor de mensen in Arnhem en omgeving heb ik een nieuwe terrestrial.xml gemaakt waarin nu ook een provider "Arnhem (NL) + Ruhrgebiet (DE)" is opgenomen.

 

M.v.g., Frits

1400804-terrestrial.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...