Ga naar inhoud


DVD-S TS (transport stream) onder Linux


mifi

Aanbevolen berichten

Hi

 

Heeft een van jullie een programma onder Linux waarmee je .TS files kunt uitpakken? Ik wil de stream graag splitsen in de video en de verschillende audio kanalen. Onder windows gebruik ik er ProjectX voor en dat zou portable moeten zijn, maar ik krijg het niet aan de praat.

 

Weten jullie iets anders?

 

ciao

mifi

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan het niet met een MPEG editor (cinerella of cinelerra of hoe het ook heet ?). want ik dacht dat .TS een soort MPEG bestand is (heb wel geen enkel idee of dit werkt of klopt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in aston79 maar zo demuxer zorgt er ook voor dat het spul in sync blijft. Maar het kan net zo goed allemaal goed gaan ligt er misschien net aan hoe je stream is opgenomen.

Maar ProjectX zou opzich niet zo moeilijk moeten zijn, volgens mij moet je gewoon de sun java runtime geinstalleerd hebben en dan moet het eigenlijk werken.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, .TS bevat veel meer dan alleen mpg2. De beelden zijn inderdaad mpeg2, maar er kunnen ook meerdere geluidskanalen in zitten en ondertiteling en EPG informatie en teletekst, en zelfs sleutelupdates voor de decoderkaarten. En bovendien kan de bitrate van de mpeg varieren.

 

Nou wil ik al die spullen niet, maar ik wil wel de stream kunnen ontrafelen en er het beeld, het juiste geluid en de juiste ondertiteling uit willen vissen. En uiteraard zodanig dat het allemaal synchroon blijft.

 

Een mpeg herstelprogramma probeert de mpg2 stream te reconstrueren, maar gaat ervan uit dat het een beschadigde mpeg file is. Gooit gewoon troep die hij niet kent weg.

 

Dit soort software moet er zijn voor linux, want er zijn ook linux ontvangers. De vraag is alleen of het open source is..., maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat niet het geval zou zijn.

 

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh effe een duitse hulp die het werken met linux pc en projectX betreft

 

Code:
 Videoschnitt mit ProjectXIn diesem Abschnitt moechte ich auf ein Java-Programm verweisen, welches mir wegen seiner Bedienerfreundlichkeit und dem Umfang an Funktionen sehr ans Herz gewachsen ist: "ProjectX"!Mit der Suchmaschine Deiner Wahl findest Du nicht nur zur Homepage des Projektes, sondern auch eine umfangreiche Beschreibung zu den einzelnen Funktionen. Ich moechte nur eine kurze Beschreibung schildern.Nach der Installation wechselst Du ins Verzeichnis von ProjectX und startest dort(entweder per Script oder per Komandozeile): java -jar pX.jar Schon oeffnet sich ein buntes Fenster. 

 

de gratis te downloaden projectX jar moet dus lopen...

kan zijn dat er een >build< is voor windows en een voor linux

dat kon ik niet 123 vinden.

 

cheers

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...