Gast Geplaatst: 6 juli 2007 Geplaatst: 6 juli 2007 heb mn db500 gemount(cifs) met mijn netwerk, alles werkt goed maar de opnames zijn erg schokkerig. Het lijkt alsof het netwerk het niet kan bijhouden, maar dat lijkt mij stug. Kan ik iets aan de opname resolutiw veranderen en zo ja hoed doe ik dat? Suggesties zijn erg welkom, want ik kom er effe niet uit. Ook het afspelen van een film vanaf netwerk na db is bijzonder slecht.
satbikkel Geplaatst: 6 juli 2007 Geplaatst: 6 juli 2007 het hangt ook nog af wat voor emu je gebruikt met de combi waarna toe. comp in het netwerk of server (nslu2). goedkope switch, oude hub. kortom we zijn wat meer info nodig om je opweg te helpen. ik zal ook eens opscheppen: humax5400, humax5400Z,philips 6072, 2x nokia dbox2 kabel, 1x nokia 9500 sat, sagem dbox2 kabel, samsung 9401r kabel en een lege bankrekening
Gast Geplaatst: 6 juli 2007 Geplaatst: 6 juli 2007 sorry ben nog maar net een "beginner" betreft de dreambox en vond dat ik al een heel eind was gekomen zal even iets meer info geven; heb de db op de livebox aangesloten. Livebox is draadloos verbonden met mijn laptop, maar heb ook al via vaste verbinding op te nemen zonder verbetering. dus ik vermoed niet dat het aan de snelheid ligt van mijn draadloze verbinding. gebruik de gemini 3.5 img met cccam-1.7.0 als emu hier voldoende aan?
dAF2000 Geplaatst: 6 juli 2007 Geplaatst: 6 juli 2007 De DM500 staat niet echt bekend om z'n goede netwerk. Misschien kun je in Gemini de rsize en wsize instellen. Als dat kan probeer dan 'ns 8192 voor beide.
Gast Geplaatst: 6 juli 2007 Geplaatst: 6 juli 2007 ik heb vooraf een heleboel forums doorgelezen waarbij dit ook aanbod kwam en dit natuurlijk ook geprobeerd helaas zonder resultaat. en het moet goed kunnen, voordat ik deze db had had ik een andere db500 (de namaak versie waar ik na 2wkn achter kwam!!!) en daar liep het wel goed op. volgens mij zat daar wel een andere img. op volgens mij was dat de gemini gold edition of maakt dat niks uit? zowel waar kan ik deze versie in hemels naam vinden?
dAF2000 Geplaatst: 6 juli 2007 Geplaatst: 6 juli 2007 De image zou iets kunnen uitmaken, want de versie van de cifs driver verschilt wel eens per image: PLi Garnet had een oudere cifs driver dan de Gemini die toen was, en PLi Helenite heeft een nieuwere driver dan de laatste Gemini (voor zover ik weet). Nieuwer hoeft trouwens niet beter te zijn.
Gast Geplaatst: 6 juli 2007 Geplaatst: 6 juli 2007 nu met ngrab proberen op te nemen....vlekkeloos! (helaas niet onder vista) iemand nog tips om via cifs op te nemen. wie heeft een gemini of pli versie op db500 waarbij het opnemen/afspelen wel (nagenoeg) vlekkeloos verloopt?
druup Geplaatst: 7 juli 2007 Geplaatst: 7 juli 2007 Bij mij heeft het een tijdje goed gewerkt op mijn DM500 maar toen opeens zonder wijzigingen door mij kreeg ik ook problemen met schokkerige beelden. Ik had het op een gegeven moment zelfs ook met mijn DM7020 welke de opnamens op het netwerk niet helemaal foutloos kon weergeven. Uiteindelijk ben ik overgestapt op een interne HDD in mijn 7020, het is helaas geen oplossing voor jou, maar bij werkt het nu perfect. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Alfi Geplaatst: 7 juli 2007 Geplaatst: 7 juli 2007 Citaat: heb mn db500 gemount(cifs) met mijn netwerk, alles werkt goed maar de opnames zijn erg schokkerig. Het lijkt alsof het netwerk het niet kan bijhouden, maar dat lijkt mij stug. Kan ik iets aan de opname resolutiw veranderen en zo ja hoed doe ik dat? Suggesties zijn erg welkom, want ik kom er effe niet uit. Ook het afspelen van een film vanaf netwerk na db is bijzonder slecht. Lees dit topic maar eens goed door. Na deze modifcatie kan ik zonder probelem opnemen en afspelen naar en van mijn cifs share. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Gast Geplaatst: 7 juli 2007 Geplaatst: 7 juli 2007 bedankt voor het linkje erg leerzaam, maar lees dat er vooral problemen zijn bij het tv kijken van dreambox naar laptop, echter dit loopt bij mij 100% goed en ben hier erg tevreden over, ook het afspelen van een film vanaf hd naar dreambox loopt ook vloeiend. maar het enige probleem van dat laatste is dat het geluid ergens verdwijnt en er dus geen geluid bij heb (is tevens mijn tweede probleempje) iemand een suggestie? ben wat verder aan het experimenteren geweest met andere emus en moet zeggen dat er nu iets verbetering in zit maar het blijft schokkerig. blijf het vreemd vinden afspelen op laptop en van laptop naar dreambox loopt vloeiend, maar het opnemen niet. denk zelf dat er software matig iets hapert. iemand nog andere suggesties dan gelijk te gaan solderen in mijn net nieuwe db?
Gast Geplaatst: 8 juli 2007 Geplaatst: 8 juli 2007 Hoe minder je je 500 belast, hoe beter de opnames. Het nabilo image draait enorm soepel op een 500.
mountenbike Geplaatst: 8 juli 2007 Geplaatst: 8 juli 2007 Ik had hetzelfde ,maar na een beetje in het menu gesnuffeld te hebben had ik gezien dat bij "systeem instellingen"->"opnemen en afspelen"-> ik kon kiezen tussen opnemen op "interne harddisk" of het ip-adres van mijn mount. Toen ik de laatste koos ging het ineens vlekkeloos. (Ik heb een dm500 dus geen hd.) Bij een andere dm500 met dezelfde mount ging het trouwens niet. Maarja proberen kun je altijd. dm500 openPLI 2X en een DM7020HD (sat en kabel)
Zatter Geplaatst: 8 juli 2007 Geplaatst: 8 juli 2007 Ik gebruik de laatste Gemini omdat daar een nieuwe driver voor CIFS in zit maar dat gaf niet direct een verbetering maar het terug gaan naar "rsize=4096,wsize=4096" werkte de combinatie NLSU + Dreambox 500C weer zoals het jaren geleden deed en geen blokje meer te zien. Als ik een download doe van een film van de NLSU via de 500C zit ik ongeveer op 1MB per seconde. Groets, Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
Gast Geplaatst: 8 juli 2007 Geplaatst: 8 juli 2007 nu de laatste versie gemini (3.6) er maar opgezet. Wel een verbetering, maar loopt nou niet bepaalt vlekkeloos...rsise en wsize hebben geen enkel effect. blijf het vreemd vinden dat het via ngrab wel vlekkeloos draait. Er wordt vaak verwezen dat het aan de db ligt (netwerk verbinding niet optimaal etc) maar dan zou die ook onder ngrab niet goed moeten opnemen lijkt mij.
Gast Geplaatst: 8 juli 2007 Geplaatst: 8 juli 2007 Met Ngrab gaat er niet zoveel datastream door je netwerk. Met cifs wordt alle audio kanalen en epg opgeslagen, waardoor dat teveel wordt voor de dm500.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen