Jump to content

Recommended Posts

Posted

ik heb de canal digitaal duo lnb geplaatst tbv astra 3.

daarna heb ik echter alle "oude" kanalen (ned 123, rtl c.s.) niet meer

fabrieksinstellingen terugzetten, reboot en kanalen zoeken levert 25 kanalen op (waaronder bv MGM).

 

instelling verkeerd ?

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Posted

1- Hoe weet je, of de LNB goed is geplaatst?

2- Wat zijn de aangepaste antenne-instellingen nu?

Posted

1. dat weet ik natuurlijk niet 100% zeker...geplaatst volgens de handleiding...

vreemde is dat enkele zenders er wel zijn, dus eea is fysiek wel goed aangesloten.

2. 1. dubbel 1. dubbel

2. tuner1 2. tuner2

3. vast 3. vast

4. geen 4. geen

5. astra 1 5. astra 3

6. 9750 mhz 6. 9750 mhz

7. 10600 mhz 7. 10600 mhz

8. auto 8. auto

9. 1.0/A/0 9. 1.0/B/0

10. geen 10. geen

signaalsterkte : 52% 54%

kwal. : 19% 0%

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Posted

shit, spaties zijn weggevallen...

ik had netjes 2 kolommen met de opsomming van de instellingen

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Posted

Hoi apruijn,

 

Ik denk dat je op z'n minst wat aan je antenne afstelling moet doen, de signaalsterkte is er laag, en wat nog belangrijker is, de KWALITEIT moet minimaaal 50% zijn (voor beide ontvangers!)

Zo te zien heb je op de tweede ontvanger op dit moment helemaal geen ontvangst!

Posted

aangezien het een bestaande mast met schotel is/was heb ik niet zo veel mogelijkheden qua afstelling, eigenlijk alleen maar een beetje draaien

en dat heb ik zodanig gedaan dat het % maximaal was.

 

hebben jullie nog ideeen wat ik kan doen ?

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Posted

Je zult toch écht je antenne beter moeten uitrichten!

Het beste gaat dit volgens mij (maar wie ben ik) als je een hulpmiddel als Satfinder hebt of kunt lenen. Je kunt dan BIJ DE ANTENNE al een goede uitrichting bereiken.

 

Mijn werkwijze zou zijn:

- sluit de satfinder aan tussen de antenne en de ontvanger (bij de antenne)

- zet de schotel handvast op een voorinstelling van 30' Elevation,

- richt de antenne globaal op het zuid-oosten

- draai nu heel langzaam in de juiste richting tot je het maximale signaal krijgt

- zet de antenne vast aan de mast bij maximale ontvangst

- verstel nu de Elevation (hoek) heel langzaam tot wederom het maximale signaal

- zet hierna ook de hoek-verstelling vast (let op, het vast zetten kan de instelling nog veranderen)

 

Als je dit heel secuur doet, heb je gegarandeerd een goede ontvangst en kun je de satfinder verwijderen.

Posted

Je hebt één (duo)LNB, en je hebt "dubbel" ingesteld. Dat moet "doorlus" zijn, met ook daadwerkelijk een doorluskabeltje aan de achterzijde van de ontvanger (van uit naar in).

Posted

ik heb nog wat gedraaid aan de schotel en daarmee een betere ontvangst gekregen (55% sterkte, 45 % kwaliteit)

nu ontvangen we de meeste zenders weer (rtl) maar alleen nl123, sbs e.d. nog niet.

toch nog een kwestie van signaalsterkte/kwaliteit ?

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Posted

Dus de kwaliteit is door het draaien achteruit gegaan (van 54% naar 45%)?

Dat is dan niet goed: je moet uitrichten op maximale kwaliteit.

En de doorlus-instelling?

Posted
Citaat:
Dus de kwaliteit is door het draaien achteruit gegaan (van 54% naar 45%)?
Dat is dan niet goed: je moet uitrichten op maximale kwaliteit.


Toch niet Rob. De kwaliteit was op de eerste tuner 19% en op de tweede 0%. Nu zou het 45% zijn. De 54% sloeg op de signaalsterkte van de tweede tuner.

45% is toch nog mager. Er zou minstens 10% mogen bijkomen om normaal te zijn.
Posted
Citaat:
ik heb nog wat gedraaid aan de schotel en daarmee een betere ontvangst gekregen (55% sterkte, 45 % kwaliteit)
nu ontvangen we de meeste zenders weer (rtl) maar alleen nl123, sbs e.d. nog niet.
toch nog een kwestie van signaalsterkte/kwaliteit ?


45% signaal KWALITEIT is welliswaar magertjes, (heb je ook de ontvangst HOEK geoptimaliseerd?), maar je moet dan wel alles kunnen ontvangen.

Wellicht helpt het als je de kanalen opnieuw inleest of een instellingen reset doet?
Posted

En is er niets mis met de "skew" (de scheefstand van de LNB t.o.v. de schotel)?

  • 2 weeks later...
Posted

nieuwe schotel geplaatst (triax 65 cm ipv noname 80 cm) en probleem opgelost !

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...