Jump to content

Na hernieuwe installatie XP Home, dvd's branders lezen niets meer


Recommended Posts

Guest Henri Aalten
Posted

Na een hernieuwe installatie van Windows XP Home.

werken ineens beide DVD branders niet meer.

In apparaadbeheer, staan ze goed.

In windows verkenner, kan ik ze ook zien.

 

Ook audio wordt niet gezien.

 

Maar beide apparaaten kunnen niets lezen, laat staan schrijven.

Voor de hernieuwde installatie, hebben beide goed gewerkt.

 

Waar kan of moet ik naar kijken ??

Posted

Dan moet je eens kijken of de juiste Aspi drivers geinstalleerd zijn.

Hier heb je twee links en bij de ene hangt een progje als bijlage link1 en link2. wink.gif

Guest Henri Aalten
Posted

Aan die driver had ik wel gedacht.

 

Maar ook vanaf de dvd brander de computer opstarten met de Windows XP

Home CD werkt af en toe.

 

Kan nog wel de dvd benaderen via DEZE COMPUTER

maar start niet vanzelf.

 

Beide Branders, werken goed met Nero.

maar de autostart, werkt niet goed.

Guest Henri Aalten
Posted

Vanuit Windows verkenner zie ik ook beide branders.

maar als ik een cd, en of dvd schijf gebruik start

deze niet op. (autostart)

 

Heb al gezocht in apparaadbeheer,

en bij Deze Computer.

 

Nog niet gevonden.

Posted

Probeer dan Deze computer klik dan op je CD rom of DVD rom rechts klikken en dan eigenschappen daar staat de optie automatisch opstarten. xyxthumbs.gif

Guest Henri Aalten
Posted

Ook die had ik al gevonden, maar werkt niet.

Posted

hoi,

je kan bij microsoft een programmatje downloaden, dat je probleem verhelpt.

 

Je zult even moeten zoeken, want ik heb zelf geen tijd nu.

 

Anders moet je in het register het een en het ander gaan aanpassen, maar met dat progje gaat het zonder probleem.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Guest Henri Aalten
Posted

hoi,

je kan bij microsoft een programmatje downloaden, dat je probleem verhelpt.

 

Mocht je het vinden, hoor ik dat als nog graag.

Guest Henri Aalten
Posted

Nu wil alleen de audio CD opstarten, de rest start niet zelf op.

ook geen CD met auto run.

Posted

hoi,

 

ofwel ga je in je register het volgende controleren

 

Ga naar Start > Uitvoeren en type daar regedit en klik op OK.

Ga opzoek naar de volgende sleutel door één voor één de items van de sleutel af te lopen in het verkennerscherm van het register:

HKEY_LOCAL_MACHINE > system > CurrentControlSet > Services > Cdrom

 

Kijk daar eens wat voor waarde er wordt gegeven, als er een 0 staat moet je deze in een 1 veranderen.

 

Dit is de site van microsoft waar het probleem beschreven staat en een oplossing geboden wordt : http://support.microsoft.com/kb/330135/nl

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Guest Henri Aalten
Posted

Na het installeren, van een andere brander, gaat het tot op heden wat beter.

Bedankt voor alle adviezen.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...