XsieniX Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 Hi Folks. Heb 4 koppen en een diseq switch op mijn schotel. Ik wil Astra 1-2-3 en Hotbird ontvangen. Alles staat goed lock elke satelliet BEHALVE die Astra 3. ARG en SYNC zijn wel 90% elk, en heb een constante BER van een procent of 8. Maar locken hoo maar. Nu kreeg ik een tip van iemand in een ander forum, en die zei me dat ik de opstartfreqeuntie" in de Dreambox 500S moest veranderen. Hoe in vredesnaam doe ik dit. XsieniX Dreambox 7020, Diseque 4-1, Triax 86 cm schotel op een muurbeugel.
Tonskidutch Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 ligt een beetje aan het image en de (daarin besloten) settings / satelliet.xml kun je via menu een factory resET doen, dan doe dit stel enkel pal / timezone / language in en ga daarna met exit exit exit uit de verdere instelling stel het ip-adres in pomp dan de PET123-astra_hotbird_astra2a_astra3 settings erin met dreamedit.exe dan is er geen probleem meer en locked de dreambox ook bij een nieuwe scan cheers La Wally - From Diva Wilhelminia Fernandez
XsieniX Posted July 22, 2007 Author Posted July 22, 2007 Citaat: ligt een beetje aan het image en de (daarin besloten) settings / satelliet.xml kun je via menu een factory resET doen, dan doe dit stel enkel pal / timezone / language in en ga daarna met exit exit exit uit de verdere instelling stel het ip-adres in pomp dan de PET123-astra_hotbird_astra2a_astra3 settings erin met dreamedit.exe dan is er geen probleem meer en locked de dreambox ook bij een nieuwe scan cheers Hij Tonski, Hij is gloedniew zo uit de doos, staat nog geen image op behalve dan de orginele.. Iemand zei me dat je de Dream ook zijn frequentie zelf kon laten uitzoeken daar waar ook de kanalen staan ???? Anyway. Aan het netwerk hangt die ook nog niet dus er valt nog effe weinig te pompen. Xsienix.. Dreambox 7020, Diseque 4-1, Triax 86 cm schotel op een muurbeugel.
robbieuutgrunn Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 @Xsienix, Menu - instellingen (6) - satelieten en transponders - automatische transponderscan greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
XsieniX Posted July 22, 2007 Author Posted July 22, 2007 Citaat: @Xsienix, Menu - instellingen (6) - satelieten en transponders - automatische transponderscan greetz... dank je... Echter dit heb ik gedaan... Het blijft kl*te Sorry Dreambox 7020, Diseque 4-1, Triax 86 cm schotel op een muurbeugel.
robbieuutgrunn Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 vrees dat je dan toch echt maar ff een netwerkkabeltje moet spannen naar je db greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
erikson Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 hier net hetzelfde maar dan met Astra 2 ik had astra 1&2 en hotbird toen ik astra3 wou aansluiten was astra 2 niet meer te locken astra 3 losgekoppeld configuratie verandert en ik had astra 2 terug nu ben ik de juiste configuratie aan het zoeken erikson wie meer problemen maakt dan dat hij oplost is een moeilijk mens
WIWA Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Heb dit ook gehad, op astra 3 en 2, doordat ik eerst de verkeerd satelliet had ingesteld en later wel de goede, pakte die hem niet, nadat ik helemaal overnieuw begonnen ben, pakte hij ze wel in 1 keer.
Karel Cornelis Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Ik had dit probleem ook en heb een update gedaan van de satellite.xml in de update menu en alles werkte terug.
Tonskidutch Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Citaat: Citaat: bla bla bla en >> pomp dan de PET123-astra_hotbird_astra2a_astra3 settings erin met dreamedit.exe Hij Tonski, Hij is gloedniew zo uit de doos, staat nog geen image op behalve dan de orginele.. Iemand zei me dat je de Dream ook zijn frequentie zelf kon laten uitzoeken daar waar ook de kanalen staan ???? Anyway. Aan het netwerk hangt die ook nog niet dus er valt nog effe weinig te pompen. Xsienix.. ja dan toch even een tip van willem bever!!!! zorg dat je na de eerste drie stappen (na een Boot aansluitend aan een flash image) direct in het menu gaat om je netwerk in te stellen a) duurt het daarmee enkel 5 minuten instellen kun je alle settings overschrijven met dreamedit.exe [color:"brown"] DUS -je hebt net geflashed -1 Pal yes/oké -2 Language kies Dutch yes/oké -3 timezone kies Amsterdam of Iets wat bij je past exit exit exit nu menu instellingen geavanceerde instellingen communicatie stel je Netwerk in groen loop naar je PC of laptop pomp pet123 of je eigen settings erin [/color] klaar en zappen maar dat oeverloos geklooi met scannen als je al voor de driehonderdste keer enkel het image hebt vernieuwd, IS NERGENS VOOR NODIG je bent veel sneller klaar met mijn methode<<<< cheers <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" /> La Wally - From Diva Wilhelminia Fernandez
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now