Ga naar inhoud


[7020S] common interface + canaldigitalcard in dreambox installeren


rightsaid

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een officiele common interface van canaldigital aangeschaft en wil deze in m'n dreambox 7020-s gebruiken. Ik heb hiervoor de DB voorzien van de officiele software. Het lijkt erop dat de common interface herkent wordt maar als ik mijn canaldigital card erin duw dan gaat het scherm wisselend aan en uit en lijkt het erop dat de DB vast loopt. Ik kan dan ook BVN niet meer ontvangen (wat voordien dus wel het geval was. Ik heb een her-activatie van mijn CDC aangevraagd maar die wordt volgens mij op die manier niet voltooid.

 

Wie weet wat ik kan doen om e.e.a wel werkend te krijgen??

 

bvd Rightsaid

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Niet de officiele software installeren maar een alternatieve (die nog beter zijn ook). Dan heb je geen CI meer nodig.

Ja dat weet ik, maar ik heb nu juist hiervoor gekozen. Het kan toch niet zo zijn dat ik met een C.I van CD en een smartcard van CD mijn dreambox niet werkend kan krijgen?

rightsaid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Niet de officiele software installeren maar een alternatieve (die nog beter zijn ook). Dan heb je geen CI meer nodig.

Ja dat weet ik, maar ik heb nu juist hiervoor gekozen. Het kan toch niet zo zijn dat ik met een C.I van CD en een smartcard van CD mijn dreambox niet werkend kan krijgen?

rightsaid


Een CI module werkt slecht in de dreambox. De canal digitaal module is al helemaal waardeloos, werkt in vele receivers niet of slecht. Waarom heb je een dreambox aangeschaft dan ?

Oplossing: Een alternatieve image installeren, bijv Pli, Gemini. Als emu CCcam erin zetten en walla, alle updates, activatie en noem maar op komen binnen. En je hebt beeld op je smartcard.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een DB aangeschaft om wat te kunnen hobbyen, maar daarnaast wil ik op de toegestaane manier gewoon zeker zijn gewoon altijd beeld te hebben.

Ik ben het met je eens dat dat met een alternatief image als gemini ook lukt. Ik heb dat al een tijdje gedaan. Ik heb me juist vanmiddag laten overtuigen dat ik opdeze manier altijd beeld heb. Er was ook wel een C.I die 2 tientjes goedkoper was, maar die ZOU op een gegeven moment wel een NIET meer kunnen werken. Ik heb daarom hier voor gekozen :-(

 

rightsaid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lullig 't ook klinkt: 't Is de verkeerde keuze. Zoals paardengek al zei, werkt een CI slecht in een Dreambox. Wat dat betreft hadden ze 'em ook weg kunnen laten.

 

En ik heb met een fatsoenlijke image en cam echt nooit uitval van m'n kaartje gehad.

't Was overigens niet nodig om een originele image te flashen. Met de alternatieve images werkt 't net zo (slecht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent niet juist voor gelicht. Deze verkoper wilde zeker ontzettend graag verkopen. Je bent echt verzekerd van beeld met de emu als CCcam erin. Zo'n canal digitaal module werkt slecht in vele ontvangers, vooral in de dreambox geen modules gebruiken. Plat gezegd: je bent bij de poot genomen. Ik zou voortaan maar een andere sat-leverancier kiezen.

 

Ik activeer / upgrade ( pakket verandering ) en heractiveer altijd met CCcam. Dat werkt met seca 2 kaarten ( van welke provider dan ook ), maar ook met andere coderings-soorten, deze week alweer een kaartje geactiveerd met CCcam.

 

Dus haal deze module er maar weer uit, en doe hem retour richting verkoper.

 

Bovendien, zo'n canal digitaal module is ontzettend duur, terwijl een matrix reborn ( zcas ) veel goedkoper is ( twee keer zo goedkoop ), mocht je zo'n module in een ontvanger moeten gebruiken ( een CI ontvanger, denk aan topfield, zonder extra mogelijkheden ) Zo'n canal digitaal module, is qua firmware, vind ik persoonlijk, behoorlijk slechter dan een matrx reborn ( zcas ). Ik heb menig ontvanger met zo'n module ( canal digitaal ) zien hikken.

 

Maar echt waar, gebruik geen module in je dreambox. De dreambox reageert er zeer slecht op en je krijgt happerend beeld.

Zet er maar gemini of Pli erop met CCcam, werkt altijd. Ik heb nog nooit beeld uitval gehad op de dreambox ( heb ik al meer dan 3 jaar ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry,dat ik in andermans forum een vraag stel.Anders moet ik een nieuwe topic opzetten en dat is te veel van het goeie,

 

ik heb ook db 7020 gemini en cccam 1,71 maar wat bedoel je met alles updaten en je hebt beeld?

Mocht je hier niet openlijk over praten dan graag pm

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattos, je breekt inderdaad in op deze topic, maar effin.

 

Er is helemaal niets illegaals aan. Je zet er een verse image erin ( pli bijv. ) en download via de blauwe knop CCcam erin. Druk de canal digitaal kaart met de chip naar beneden erin. Selecteer de emu CCcam via de blauwe knop en dan dan een reboot. En dan heb je beeld !!! uiteraard alleen de fta plus de zenders van de canal digitaal kaart.

 

sterker nog:

 

Een nieuwe seca 2 kaart canal digitaal activeer ik met CCcam

Een duurdere pakket ( upgrade ) van canal digitaal ( seca 2 ) kaart laat ik door CCcam verwerken. De emm's ( update pulsen ) komen bij CCcam gewoon goed aan.

 

Ik gebruik dus hiervoor geen seca 2 canal digitaal goedgekeurde bakje. CCcam vind ik dit veel beter doen, en meestal ook nog sneller. Activatie heb ik soms binnen 15 minuten.

 

Ik heb het uiteraard niet over educatieve doeleinden, maar legale doeleinden.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vergeten om de module terug te brengen en je geld terug eisen. Daar heb je recht op, en als het nog binnen 8 dagen is hoef je niet eens een reden te hebben om hem terug te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[sitaat]

Een CI module werkt slecht in de dreambox. De canal digitaal module is al helemaal waardeloos, werkt in vele receivers niet of slecht. Waarom heb je een dreambox aangeschaft dan ?

 

Ik heb dat in het begin ook gehad maar ik heb toen De Canaal Digitaal Cam omgeruild met een Matrix Cam met Ucas v1.3 erop dat gaf geen probleem.

Maar zoals gezegt alternative software met CCcam werkt beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...