Ga naar inhoud


DVB 2000 OPEN SOURCE


metropar

Aanbevolen berichten

Heb gbox draaien, krijg via gboxcom ook informatie naar de server, server zet ook een sterretje voor de PIDs die hij kan decoderen maar ik krijg geen beeld. Lijkt er op dat die data (key) niet terug komt op de Nokia of het ligt aan mijn Cam. Getest met een solderfree cam in alle drie de standen.

 

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

weet ik zo niet kan vanaf hier zo niet zeggen wat de oorzaak is

resumee: werkt ALLEEN met solosammy of wanissa cam en alleen met interne sh.

al geprobeerd toets b (groen) en dan 7

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ervaring met DVB 2k open source:

 

Software draait nu een tijdje bij mijn vader met een amon 5.x cam en season card sharing voor de duitse kanalen (NL heeft hij via de kabel).

Wat ik van hem hoor is dat de box na een tijdje niet meer reageert op de afstands bediening en dat een pwr cycle dan de oplossing is. Daarna werkt het weer een tijdje. (ik heb geen tijdsindicatie van hem gekregen.)

 

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn sammy chip binnen, (bedankt Johan!), eerste test levert geen ander resultaat op dan de andere cams. Dan eens getest zonder cam. Alle info blijft binnen komen op de gbox server.

Het lijkt er op dat er nix terug gestuurd wordt naar de Dbox, helaas kan ik niet pog share gebruiken op mijn win98 machine, misschien dat het aan de client ligt.

 

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Gbox moet er altijd een UDP poort open staan die in de D regel van cwshare geschreven moet worden zoals: D: { ip adres van de andere box die de kaart server is { 8201 8201 dit staat voor de UDP poort in en uit

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het eens nakijken, ik gebruik gboxcom en gbox op de zelfde pc. Gbox toont wel binnenkomende informatie ook als er geen cam in de dbox zit. Zoals caid en de naam van de codering, maar beeld blijft zwart.

 

Welke camsoftware gebruiken jullie en levert dat beeld op?

 

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: metropar
phoenix aan rs 232 met orgin card erin geeft beeld alleen nl nog niet
rs232 met 0 modem en gboxx86 aan pc etc vul de rest zelf maar in
zie bijlage beta 11 power pack

Beste Metropar,

Enkele dagen voordat je 't over deze 'beta 11 Powerpack'-versie had, stelde je in bericht '#1365166 - 08/17/07 09:06' ook een 'gewone' Beta 11-versie beschikbaar. Geldt voor deze laatste versie ook het onderstaande (citaat van Satboard.nl):
Voor share gebruik je de pc verbonden met de box. De origin. kaart komt niet in de kaartlezer,
maar via rs232 poort-com2 met bijv een smartmouse of phoenix. Alleen seca nl doet het er nog niet op.

Ik vraag dit, omdat ik niet continu de mogelijkheid heb om m'n Nokia op m'n PC aangesloten te laten staan. 't lijkt me dan beter om de eerder door jou geleverde dvbk1849 beta 4-versie te gebruiken, is 't niet ? Of zijn er nog latere beta-versie's waarbij dat ook niet nodig is ?

Groeten,

Jesse
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee de intern. share gaat niet met de (normale) versie

daarvoor is de complete powerpack nodig

aan de nieuwere versie wordt nog steeds gewerkt als ook aan

de nieuwe cam soft

so by patient in therms of K

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

klopt als alles mee zit en er geen test problemen zijn komt deze week versie 1850 uit

tevens worden er dan ook enige module uitgebracht voor de firmware o.a. reset,sammy,pogclient

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hij is uit je was me net voor ook de modules zijn te

downloaden op de site

is dus wel een kale firmware je moet er zelf wel wat bij plaatsen met een hexprogramma bijv.kan je voor intern. schare de pogschare module bij in de firmware plaatsen

een en ander staat in beknopt engels uitgelegd have fun

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Release notes beloven veel. Maar eens kijken hoe stabiel deze versie is. De beta's waren niet echt stabiel bij mij maar dat komt misschien omdat ik een 2mb machine heb en de ontwikkelaars allemaal een 1mb.

 

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook dit is nog maar een beta versie de volgende versie zal

meer kanalen kunnen opslaan en er wordt ook nog gewerkt aan nieuwe cam soft gaat allemaal niet snel maar hoeft ook niet is maar een hobby van K

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...