Ga naar inhoud


Cardserver welke voldoet aan mijn eisen?


Lamko

Aanbevolen berichten

[verhaaltje]

 

Ik zit eigenlijk in het verkeerde forum dit hoort meer in linux thuis.

Maar ik denk dat hier veel meer mensen zitten met cardserver ervaring.

Ik werk namelijk met Vdr op een debianbased distro. Voor de gecodeerde kanalen gebruik ik vdr-sc plugin 0.62 deze heeft geen ondersteuning voor MECM van premiere.

De nieuwe versie heeft dit wel maar die werkt niet samen met de vdr die ik gebruik en ik heb teveel plugins en patches die ik dan ook naar een nieuwe versie moeten halen dat ik hier maar niet aan begin.

Nou draaide ik eerst altijd camd3 server voor premiere en digital+

En gebruikte ik een standaard nl irdeto2 kaart in vdr-sc zit standaard een smartcardreader en werkte perfect! Maar nu heb ik een zwarte nl seca2 kaart, en je raad het al deze wordt standaard niet door sc herkend (of ik doe wat fout).

 

Dus heb ik gbox nu geinstalleerd en gister wel drie uur lang het groene canal kaartje zitten activeren via de site van canal digitaal. Gbox gaf steeds doodleuk als datum 30-01-2007 aan ook na verschillende herstarts van gbox.

Dus vandaag mn groene canal kaartje geruild tegen een geactiveerde zwarte canal kaartje. In de phoenix cardreader en kijken maar met gbox naar nl.

Voor de duitsers en de spanjaarden camd3.

 

[einde verhaaltje]

 

[vraagjes]

 

En nu de vraag gaat gbox uberhaupt wel updates ontvangen elke maand ?

Zit in gbox net zoals camd3 MECM support zodat ik vdr-sc gewoon laat connecten op één cardserver (dit gaat vast heel wat zaptijd besparen nu soms wel 5 sec).

Ik heb gelezen hier op het board dat CCcam altijd de updates moet doorlaten (jammer genoeg zit in de cardclient van vdr-sc geen CCcam support)

 

Wat is handig voor mij en werkt ook nog ?

Misschien één keer in de maand met de hand CCcam opstarten voor de update ?

 

Camd3 moest de updates ook wel aardig door laten gaan alleen de versie die ik gebruik kan ik geen debugoutput uit krijgen want hij draait altijd als deamon zit een bugje in v388 Ik moet alijd de config file meegeven als parameter en als ik dat niet doe kan hij geen config file vinden en zo dus ook geen werkende gebruikers.

 

Misschien Newcamd nog deze draait ook zo te zien aan mijn telnet output:

006a CANALDIGITAAL 2007-09-30

 

Dus zoek een cardserver met MECM support liefst ook nog een echt SoftCam.Key file zodat ik hier een script voor kan gebruiken om de keys te updaten.

En natuurlijk updates op de seca2 kaart!

 

[einde vraagjes]

 

En mensen niet denken dat ik niks gedaan heb voor de topicstart want ik kan haast niks vinden over welke servers wel of geen updates doorlaten alleen iedereen is het roerend eens dat CCcam zo goed is.

En ik las hier ook op sat4all dat de heractivatie via de site gister kuren had dus dat ik gister de hele dag voor niks heb lopen hanessen met gbox terwijl ik alles toch al goed had staan!

 

Vdr-sc ondersteund de volgende clients :

radegast client

aroureos client

camd33 client

camd35 client

cardd client

buffy client

newcamd client

gbox client

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...