Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo

 

mijn dm600 wil als ik iets met de afstandsbediening wil doen dus zappen of iets met de menu doen, dan wil hij best vaak van zelf naar zender 2 springen of naar 5 nooit naar andere zenders en als ik de zenderlijst aan het bekijken ben na een bepaalde tijd (paar seconde)springt hij helemaal naar het begin van de lijst gaat

 

weet iemand hier iets voor

alvast bedankt

Dreambox 8000, wavefrontier T90

Posted
Citaat:
hallo

mijn dm600 wil als ik iets met de afstandsbediening wil doen dus zappen of iets met de menu doen, dan wil hij best vaak van zelf naar zender 2 springen of naar 5 nooit naar andere zenders en als ik de zenderlijst aan het bekijken ben na een bepaalde tijd (paar seconde)springt hij helemaal naar het begin van de lijst gaat

weet iemand hier iets voor
alvast bedankt


Dat hij naar zender 2 springt heb ik ook redelijk vaak. Dat hij naar het begin van de lijst spingt weer niet. Ik draai met Nabilo image.


JJK
Posted

Ook hier hetzelfde probleem met een DM600 op Nabilo. Zelf dacht ik dat het aan de AB zou liggen, maar misschien dat het aan Nabilo ligt?

Posted

Even ter verduidelijking: Jij hebt dus Gemini lopen en hebt dit probleem. tevens met Pli kreeg je later problemen.

 

Lijkt me dus niet echt een probleem van de Image.

 

JJK

Posted
Citaat:
Misschien een afstandsbediening verlenger zendertje of zo in gebruik???


Als dat zo zou zijn, blijft het vreem dat hij steeds naar kanaal 2 springt en niet naar een ander willekeurig kanaal.

JJK
Posted
Citaat:
.... en als ik de zenderlijst aan het bekijken ben na een bepaalde tijd (paar seconde)springt hij helemaal naar het begin van de lijst gaat

weet iemand hier iets voor
alvast bedankt


wanneer je in de zenderlijst aan het scrollen bent en de cursos springt terug naar de eerste positie is al een bug die er jaren inzit, maar het traceren waarom het gebeurt enhet verhelpen ervan is nog niemand gelukt...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Posted
Citaat:
Even ter verduidelijking: Jij hebt dus Gemini lopen en hebt dit probleem. tevens met Pli kreeg je later problemen.

Lijkt me dus niet echt een probleem van de Image.

JJK


lijkt mij ook niet, maar watis het wel?

Dreambox 8000, wavefrontier T90

Posted

kan natuurlijk gewoon een probleem in de ab zijn, bijv. de printplaat? Maat van me heeft precies dezelfde dream + image + configuratie, en dat geheel zonder ab problemen. denk dat omruilen van ab de beste oplossing is imho.

Posted

juist en dat komt bij deze of gene wel eens voor op hun type dreambox,

net als het te snel zappen of overslaan tijdens het zappen

 

is dus niet echt relevant voor een enkel dreambox type dm 600

 

ik had het ook al eens op mijn mooie dm 7000 en de kleine dm 500

 

a)

enkel een shutdown en reboot wilde in een enkel geval helpen

of

B)

enkel een factory reset en opnieuw beginnen

 

een enkele keer wil het wel te traceren zijn, zoals erg veel processen die tegelijkertijd behoorlijk wat van de prestaties die een dm levert eisen.

dergelijke processen (telnet >>ps<<) kunnen de simpelste (zoals zappen met je afstandsbediening) in de weg staan

 

probeer eerst a)

als het niet helpt maak een swapfile aan van 32 MB

en als laatste probeer je B)

 

 

cheers

Everything In Between

Fritz Kalbrenner

 

Posted

De eerste 4 posters hebben het probleem in combinatie met de DM600. Als het aan de AB ligt, dan is het nog steeds de combinatie, want dit is de AB die erbij hoort. Ik vind het een luchtje hebben, zeker na het voeding verhaal.

 

 

JJK

Posted

jawel dat lijkt zo JJK

maar ik heb veel dm's gehad en gebruik ze nog steeds

ook die dm 600 heb ik gebruikt

 

vooral die kleine onverklaarbare storingen die met instellingen niet weg te krijgen zijn

OF

middels het eerste het beste nieuwe image flashen verdwenen zijn*

 

zo heb ik ervaren, is niet type afhankelijk

 

dus indien je * begrijpt is ook het herflashen van een en hetzelfde image al genoeg / spreek een factory reset.

 

cheers

Everything In Between

Fritz Kalbrenner

 

Posted

Onverklaarbare storingen, opnieuw flashen, factory reset.

 

Hmmm, klinkt net als Windows <img src="/forums/images/graemlins/grin.gif" alt="" />

 

JJK

Posted
Citaat:
Onverklaarbare storingen, opnieuw flashen, factory reset.

Hmmm, klinkt net als Windows <img src="/forums/images/graemlins/grin.gif" alt="" />

JJK


met dat verschil dat als je een windows peesee herinstalleert je uren bezig bent en na een factory reset je dreambox na 10 minuten weer volledig op niveau is.

cheers <img src="/forums/images/graemlins/smirk.gif" alt="" />

Everything In Between

Fritz Kalbrenner

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...