Jump to content

Recommended Posts

Posted

huricane Dean nadert het mexicaanse schiereiland Yucatán.

Tijdens de passage is de orkaaan een cat5 oftewel eentje van de zwaarste categorie.

Windsnelheden zijn dan meer als 250km/uur.

 

Zie HIER en HIER

 

Mvrgr

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Posted

UTP twisted pair (geintje)

 

Maar alle gekheid op een stokje, het is uiteraard verschrikkelijk wat zo'n orkaan aanricht.

 

Groetjes,

Tom.

Posted
Citaat:
Maar alle gekheid op een stokje, het is uiteraard verschrikkelijk wat zo'n orkaan aanricht.


Dat wel natuurlijk.

Maar het bewijst maar weer hoe nietig een mens is.
En dat heeft wel weer wat . . . .

Ik heb respect voor de natuur, in welke vorm dan ook.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Posted

Heeft iemand van jullie wel eens zo'n orkaan meegemaakt?

 

Die Dean schijnt nog krachtiger te kunnen worden dan die Bitch Katrina.

 

Overigens gaan wij profiteren van die orkaan. Door die orkaan komen zuidelijke stromingen op gang waardoor wij in September en Oktober relatief warme lucht uit Zuid Europa krijgen, een Indian Summer dus! <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" />

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Posted

Hallo Flodder11,

Met een skystar2 kaartje en een schotel richting Hotbird.

Je moet je eigen aanmelden bij eumetcast en na goedkeuring koop je van hun de software met een USB dongle.

Dit kost je 100 euro.

Je krijgt dan over de hele dag kuddes met JPG's binnen van verschillende weathersat's.

Natuurlijk, deze foto's kun je ook op internet vinden maar je kan er zoveel meer mee doen zodat ook dit weer een leuke hobby geworden is.

Meer info hier

Posted
Citaat:
Citaat:
Maar alle gekheid op een stokje, het is uiteraard verschrikkelijk wat zo'n orkaan aanricht.


Dat wel natuurlijk.

Maar het bewijst maar weer hoe nietig een mens is.
En dat heeft wel weer wat . . . .

Ik heb respect voor de natuur, in welke vorm dan ook.

HG CC
Ik ook Con, had de gehele mensheid dat maar want de natuur laat niet met zich sollen.
Posted
Citaat:
Hallo Flodder11,
Met een skystar2 kaartje en een schotel richting Hotbird.
Je moet je eigen aanmelden bij eumetcast en na goedkeuring koop je van hun de software met een USB dongle.
Dit kost je 100 euro.
Je krijgt dan over de hele dag kuddes met JPG's binnen van verschillende weathersat's.
Natuurlijk, deze foto's kun je ook op internet vinden maar je kan er zoveel meer mee doen zodat ook dit weer een leuke hobby geworden is.
Meer info hier


Bedankt voor de heldere/duidelijke reactie.
Ik ga me de komende dagen erin verdiepen.
Had jaren een wefax meteosat instalatie met koel mobsat en yagi antenne,maar na uitschakelen wefax alles opgeruimd.

Mvrgr
Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Posted

[offtopic]

 

 

Er zullen er meer mensen zijn die dit gebeuren wel interessant vinden of dat ze er zich mee bezig (willen) houden.

is hier niet een apart topic of mss wel een forum voor te openen zodat iedereen die wat meer willen weten hoe t een en ander werkt met weersatellieten??

lijkt me een aanvulling voor sat4all. <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" />

 

[/offtopic]

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Posted

Nog heel eventjes offtopic,

Daar ben ik ook wel benieuwd naar of daar meer mensen mee

bezig zijn of zich er voor interesseren.

Ik heb het al en wil er gerust wel informatie over geven

maar dan moet er wel om gevraagd worden natuurlijk.

Misschien dat er tijdens/na deze topic interesse gekweekt

is omtrent weersatelliet ontvangst?

Open een nieuw topic en ik zal aanwezig zijn!

Posted

Lijkt me interessant!

en leuk bovendien!

 

Groetjes,

Tom.

Posted

Bij DEZE krijg je kippevel.

 

Ik vraag me toch af of ik daar zou willen wonen wetende dat dit ieder jaar gebeurd.

Ieder jaar zie je die dingen op de weerberichten op je afkomen en dan maar hopen dat ie dit jaar net langs je door schiet.

Nee,niks voor mij.

 

Mvrgr

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Posted

Ik heb er een jaartje gewoond en het 1 keer meegemaakt. Het ruimt wel op. Zeker op de Nederlandse Antillen wonen een groot aantal illegalen. Voornamelijk van de Dom. Rep en Haïti. Die leven in houten hutjes. Na zo'n orkaan zijn de hutjes weg. Helaas hoor je echter nooit van het aantal mensen wat samen met die hutjes is weggevaagd.

 

Wij hielden ons schuil bij een goede vriend. Na een nacht in de badkamer te hebben doorgebracht kwamen we naar buiten en de 1ste verdieping was een "has been". Grappig detail was dat uit de puinhopen hun kat kwam aanlopen.

 

Voor mij was het inderdaad wel een reden om te vertrekken.

 

JJK

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...