humblebee Posted August 18, 2007 Posted August 18, 2007 Ik heb een multiboot gemaakt op mijn PC. De ene partitie met XP (standaard geleverd) en de tweede partitie met Vista. Op mijn XP gedeelte werkt IE 7 wel en op mijn Vista niet. De adapters werken wel omdat ik wel zie dat er bytes worden ontvangen en verzonden. Alleen als ik het internet op wil zegt IE net alsof er geen verbinding is. Hoe stel ik dit in Vista in
jeevanhoof Posted August 20, 2007 Posted August 20, 2007 Hoi hoe is je verbinding met het net? Via LAN, draadloos of via USB modem. Via LAN zou het zo moeten werken, anders meld hij wel waar het probleem zit. Via USB of draadloos ga je de juiste drivers moeten installeren. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
humblebee Posted August 20, 2007 Author Posted August 20, 2007 Via Lan en draadloos via USB. Bij vista controle had hij met de lan kaart geen probleem. Hij heeft het over DNS. Maar als ik bij eigenschappen kijk zie ik zoveel DNS staan.
Ome Merde Posted August 20, 2007 Posted August 20, 2007 wat zie je als je naar het netwerkcentrum gaat in Vista ? zoiets als onderstaand ? of wijkt het af ? zoja, waar dan ? merDe deze ruimte is te huur
Crest Posted August 20, 2007 Posted August 20, 2007 Je moet bij Vista soms de nameserver gegevens invullen bij de dns server. En je netwerkkaart een vast ip geven. Of in je router de nameserver ip gegevens vermelden. Bij mij moet ik dat in ieder geval ook doen, anders kan Vista de namen van servers niet vertalen naar ipnummers.
freaky Posted August 20, 2007 Posted August 20, 2007 MMHHH bovenstaande is nog geen 100% garantie dat internet het doet op die pc .Wel dat er internet verbinding is op je router (en dat is al heel wat <img src="/forums/images/graemlins/grin.gif" alt="" />) Wat je wel kunt proberen is als je bovenstaand schema ziet ,dan kun je doen je netwerkkaart uit te zetten en daarna weer aan. Geef een ip adres in wat in de zelfde range ligt als je router en voer de juiste dns gegevens in (provider afhankelijk)bijv. als ip router is: 192.168.1.1 dan geef je pc eens ip 192.168.1.10 bij netmask wordt meestal vanzelf ingevuld meestal 255.255.255.0 bij gateway : het ip adres van je router welke direct aan het internet ligt. en bij dns de dns gegevens van je internetprovider (als je de niet weet moet je hier maar even je provider aangeven Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Crest Posted August 21, 2007 Posted August 21, 2007 Wat jij aangeeft, heb staat ook in mijn bijlage...
humblebee Posted August 21, 2007 Author Posted August 21, 2007 Citaat: wat zie je als je naar het netwerkcentrum gaat in Vista ? zoiets als onderstaand ? of wijkt het af ? zoja, waar dan ? merDe Tussen netwerk en internet staat een kruis en het aardbolletje is grijs. Bij Toegang tot staat alleen maar lokaal. Ook heb ik meerdere PC in mijn netwerk zitten. Met FTP kan ik wel een andere PC benaderen, dus volgens mij is het netwerk intern wel goed.
Ome Merde Posted August 21, 2007 Posted August 21, 2007 bij welke provider zit je ? merDe deze ruimte is te huur
freaky Posted August 21, 2007 Posted August 21, 2007 @chrest kijk even naar de postingtijd ik denk dat wij beide tegelijk antwoord gaven <img src="/forums/images/graemlins/grin.gif" alt="" /> en van die provider had ik ook al gevraagd <img src="/forums/images/graemlins/tongue.gif" alt="" /> topicstarter soms is even lezen wel zo handig we geven al met 3 man tips <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" /> Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
humblebee Posted August 21, 2007 Author Posted August 21, 2007 Citaat: bij welke provider zit je ? merDe Ik zit bij Orange.
Crest Posted August 21, 2007 Posted August 21, 2007 Dan moet je de nameserver in je router of onder Vista zoals ik aangegeven had als hieronder instellen: primaire DNS-server: 194.134.5.55 secundaire DNS-server: 194.134.5.5
humblebee Posted August 21, 2007 Author Posted August 21, 2007 Citaat: @chrest kijk even naar de postingtijd ik denk dat wij beide tegelijk antwoord gaven <img src="/forums/images/graemlins/grin.gif" alt="" /> en van die provider had ik ook al gevraagd <img src="/forums/images/graemlins/tongue.gif" alt="" /> topicstarter soms is even lezen wel zo handig we geven al met 3 man tips <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" /> Bedankt voor de tips. Ik lees ze wel hoor, maar ik zit niet de halve dag erachter. Dat van die DNS nummer ingeven deed het hem. Mijn PC heeft nu weer contact met het internet. Kun je die icoontjes van je netwerk ook veranderen (het netwerkicoontje zoals bij ome merde staat bij netwerk 2 is bij mij nu een zitbankje). Maar in ieder geval al bedankt voor de oplossing van mijn connectie probleem.
freaky Posted August 23, 2007 Posted August 23, 2007 ah mooi dat het gelukt is. en die icoontjes kun je veranderen Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now