Ga naar inhoud

[7000] Voeding probleem.

Gast maarten01

Aanbevolen berichten

Ik ben (nu nog) in het bezit van 2x DM7000 met amber display.

Diegene met 2B in het serienummer werkt perfect met een HDD.

Diegene met alleen cijfers in het serienummer werkt niet goed met HDD.

De HDD start slecht op en als die al opstart heb ik geen beeld tot de HDD weer stil staat.

Ik gok dat de voeding niet krachtig genoeg en dat er daardoor, tijdens het spinnen, niet voldoende spanning aanwezig is.

Nu zijn er diverse mogelijkheden, zelfs een 2,5" schijf, maar ik wil de 3,5"gebruiken.

Nu kan ik natuurlijk een separate voeding inbouwen. Ik heb nog een geschakelde voeding liggen van een externe HDD van 12V 2A.

Daarmee geexperimenteerd en inderdaad geen problemen meer.

Ik heb ook gezien dat er mod-kits zijn bestaande uit enkele elko's en een Schotky-diode. Kan iemand mij daar een schema van bezorgen zodat ik dat ook kan gaan proberen?

Maarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De dreamboxen met een amber display hebben al een gemodificeerde voeding. Dus het eenvoudigste is om een extra voeding ( 12 + 5 V ) in te bouwen. Die zijn vrij klein en dat werkt prima.

ik heb nu een voeding ingebouwd van een externe harde schijf.
Dit is 12V 2A. Het probleem zit volgens mij in het 12 Volt gedeelte van de voeding. Dus heb alleen de 12 Volt aangesloten. En geen problemen meer.
Ook met de 12V 1A voeding van de DM500 had ik geen problemen meer.
Dus dat werkt. En misschien laat ik het wel zo. Maar was gewoon nieuwschierig hoe het nog anders (mod kit) opgelost kan worden.

Omdat een een typisch DM7000 probleem is/was heb ik die hier geplaatst. Maar de rokende bout is ook een goede tip. Bedankt daarvoor.

Maarten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen