Ga naar inhoud


[7000S] Hoe CCcam te gebruiken met originele Canaal Digital card


trustno2

Aanbevolen berichten

Beste mede-dreamers,

 

Waarschijnlijk is het voor de meesten van jullie gesneden koek, maar ik ben (noodgedwongen) even uit het info-circuit voor dreamers geweest en ben daardoor even los van de noodzakelijke recente informatie. Ik gebruik momenteel de laatste release van Pli en mgcamd als emu. Ik heb mijn originele card in de bovenste cardlezer en gebruik newCS als cardserver. Graag zou ik echter CCcam als emu gebruiken. Ik ben nu echter al een aantal dagen aan het zoeken op Internet naar hoe te gebruiken.... zonder enig bruikbaar resultaat..zo ook in dit forum via zoek en informatiedatabase...

De config file van cccam biedt mij ook geen additionele informatie...

 

Kan iemand mijn helpen aan een link of meer uitleg hoe ik CCcam kan gebruiken met een originel card in de Dreambox.

 

 

Alvast mega dank!

 

Groet,

JT

 

Config: Dreambox7000s (eerste serie), 120Gb Maxtor, Pli Helenite final

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank je wel voor je reactie .. maar helaas .. dat dacht ik ook .. maar het beeld blijft zwart ... dus dacht ik dat het met de config te maken had of de locatie waar zich de card in de DreamBox (boven of onder) bevindt ... maar de eenvoud is bij mij niet van toepassing..

Ik heb verder de dreambox onlangs helemaal gecleand.. noodgedwongen na een hdd crash agv spanningsdip .. dus als iemand nuttige info wat het scherm niet langer zwart houdt .. graag..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb ccCam als default cam .. geen sticky list .. oftwel geen uitzonderingen .. ik zal het nogeens proberen zonder cardserver .. moet even wachten op de kids die nu hun opname van mega mindy willen zien .. ik zal zo meteen de status toevoegen .. duimen dat het werkt..

Gr J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de laatste CCcam(+config) via de blauwe knop installeert moet het gewoon werken.

Ik heb dit van de week geïnstalleerd op een DM500 met Gemini en een Irdeto kaart en het werkte meteen zonder iets aan te passen.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de seca2 card te laten werken is alleen maar CCcam nodig. CCcam.cfg is daarvoor niet noodzakelijk.

Onder de blauwe knop CCcam als softcam selecteren.

Om bovenstaande werkend te krijgen moet de 7000 gereboot te worden met de kaart erin!!

Als het nog niet werkt moet na bovenstaande aktie toch zeker de cardinfo opgehaald kunnen worden.

 

Ik heb hier enkele 500's en 7000's en dit is mijn ervaring:

500 > kaart erin en na enkele seconden werken.

7000 > kaart erin niet niet werken totdat gereboot wordt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mischien is het een cliche, maar ik noem het toch even.

Bij de dreambox moet de kaart met de contacten naar beneden.

 

Succes,

Maarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje terug ook eens zitten klojo-en met die Cccam. Ik was wat aan het spelen geweest met cardservers en daarna kon ik Cccam niet meer aan de praat krijgen. Zelfs kon ik de kaartinfo van de CD kaart niet meer uitlezen via het normale menu. Kortom leek alsof geen enkel contact meer met de kaartlezer was. Het uitzetten van cardservers en rebooten werkte volgens mij toen ook niet meer.

 

Al met al heb ik de hele boel opnieuw geflashed en ben weer met een schone lei begonnen. Cccam downloaden, starten gelijk weer beeld. Misschien oook iets voor jouw?

 

Greetz

Q

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen die heeft gereageerd.. ontzettend bedankt.

Ik heb de DB7000 opnieuw geflasht.. alles leeg .. cccam geinstalleerd en geen cardserver.. en jawel .. het werkt als een trein.. waarschijnlijk heeft de cardserver roet in het eten gegooid en was er een conflict? .. in ieder geval het werkt nu prima..

 

Een gelukkige DB7000 bezitter .. nog 'geduldig' wachtende op de db8000 ;-)

 

Greetz,

JT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...