Ga naar inhoud


Zelf hardware maken voor de RI (Remote Interactive) poort van Onkyo, Hoe?


xinetic

Aanbevolen berichten

Ik had deze al gepost op Audio/Video, Home Theater Algemeen, maar volgens mij hoort deze hier beter thuis:

 

Onkyo heeft het Remote Interactive (RI) systeem op zijn hardware (receiver), om andere hardware via de receiver te kunnen besturen.

Nu ook hebben ze een ipod dockingstation om via de RI te besturen.

Nu heb ik geen ipod, maar wel een andere mp3 speler, die ik via de RI poort wil aansturen doormiddel van 1 of ander pic processortje of soortgelijk.

Op zich lijkt dat niet moeilijk, echter kan ik nergens vinden met welk protocol of signaal de RI poort werkt.

 

Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoe wil je interfacen met die mp3 speler , direct op de toetsen aansluiten ? of heeft die mp een ab die je simuleren?

 

Weet niet welk protocol onkyo gebruikt , denk dat de poort wel het directe ir signaal doorgeeft.

 

dit is met pic's best goed te doen , heb al een aantal keer iets gelijks gedaan.

 

ook een ir "transcoder" pioneer autoradio in -> alpine autoradio uit.

 

gebruik daarvoor altijd een 8pin's pic met interne rc oscillator (geen ext componenten)

 

geprogrameerd met picbasic (van crownhill)

 

succes ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC scope, welke bedoel je dan, ik wil me toch meer verdiepen in het gebruiken van pic's en avr's en dan lijkt mij dan een scope wel handig.

Maar wat heb ik dan ongeveer nodig?

Heb ooit een keen een analoge scope gehad, maar daar kon ik niet veel mee, daar zat geen geheugenfunctie op, en dat heb je volgens mij toch wel nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je zou voor avr een ISP kunen gebruiken samen met het progtooltje bascom. Voor pic's ook ee isp maar welk progje daar handig voor is weet ik niet want ik wil ook wat gaan spelen met dit spul en ben ook nog aan het orienteren.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...