Ga naar inhoud


Gez: kant en klare image voor Nokia dbox2 om FTC UPC te ontvangen


MFX2000

Aanbevolen berichten

ja ik weet het, ik ben lui :P

Probleem is dat ikzelf geen UPC meer heb (schoteltje op dak dus geen kabel meer nodig) maar nog wel een nokia dbox2 heb staan. Deze wil ik nu klaarmaken voor mijn zusje die in een UPC gebied woont. Nu heb ik al een tijdje staan spelen met deze box bij haar, alleen kan ik (ondanks de diverse cable files en hoopjes scans) geen kanalen vinden.

 

Heeft iemand nog ergens een kant en klare image staan die ik na het flashen direct kan gebruiken ??

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik las van de week nog ergens op chelloo.com dat er momenteel ff geen FTA kanalen meer zijn, alles zit weer achter de decoder.

Maar goed, dat kan schijnbaar morgen of volgende week weer veranderen. Maar in ieder geval is wel duidelijk dat het FTA aanbod geen zekerheidje is, reken er dus niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik las van de week nog ergens op chelloo.com dat er momenteel ff geen FTA kanalen meer zijn, alles zit weer achter de decoder.
Maar goed, dat kan schijnbaar morgen of volgende week weer veranderen. Maar in ieder geval is wel duidelijk dat het FTA aanbod geen zekerheidje is, reken er dus niet op.


Dan is Chelloo.com slecht geinformeerd ant het is al weer enkele maanden FTA (beter gezegd FTC) en dus met elke DVB-C tuner zo te ontvangen. Uiteraard alleen het basispakket.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Ik las van de week nog ergens op chelloo.com dat er momenteel ff geen FTA kanalen meer zijn, alles zit weer achter de decoder.
Maar goed, dat kan schijnbaar morgen of volgende week weer veranderen. Maar in ieder geval is wel duidelijk dat het FTA aanbod geen zekerheidje is, reken er dus niet op.


Dan is Chelloo.com slecht geinformeerd ant het is al weer enkele maanden FTA (beter gezegd FTC) en dus met elke DVB-C tuner zo te ontvangen. Uiteraard alleen het basispakket.


Ik heb het deze week geprobeerd met een DVB-C ontvanger van Samsung maar die leest de kanalen niet in. Dus ook geen FTC kanalen te bekijken.

Topfield TF5000CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb het deze week geprobeerd met een DVB-C ontvanger van Samsung maar die leest de kanalen niet in. Dus ook geen FTC kanalen te bekijken.

Net zo goed als UPC de kabel ontvangers voorziet van specifieke wijzigingen voor het eigen digitale TV signaal verlangen ook de Irdeto kabelbedrijven (@Home, Casema, Multikabel, etc) dit van de fabrikanten die een goedgekeurde kabel ontvanger mogen uitbrengen. Een UPC kabel ontvanger is daarom niet bij de Irdeto kabelbedrijven te gebruiken en omgekeerd werkt het ook niet. Als je de FTC kanalen van UPC wil bekijken zal je opzoek moeten naar een standaard DVB-C ontvanger die niet voorzien is van specifieke aanpassingen voor een bepaald kabelbedrijf. Dergelijke DVB-C ontvangers zijn over het algemeen voorzien van een Common Interface (CI) slot zodat een ontvanger na aankoop geschikt is te maken voor de gekozen codering van het kabelbedrijf (mits die kabelbedrijven uiteraard geen extra beperkingen in de codering hebben aangebracht wat de Nederlandse kabelbedrijven helaas wel doen). Dergelijke DVB-C ontvangers met CI slot zijn meestal bedoeld voor de Duitse markt, maar zijn langzamerhand ook in steeds meer TV's (Loewe, Metz, TechniSat, Sharp en Sony) te vinden. Ook schijnt dat de DVB-C uitvoeringen van de Dreamboxen zijn te gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kanalen die op dit moment FTA(FTC) zijn:

 

Ned1,Ned2,ned3,RTL4,5,7,8,SBS6,Net5,Veronica,TMF,MTV

Nickelodeon/Comedycentral,CartoonNetwork,VRT1,Ketnet/canvas,Discovery,

Animalplanet,NationalGeographic,BBC1,2,Eurosport,ARD,ZDF,TRT

13thStreet,AT5,

UPConDemand, DigitalDemo,Showchannel en een testbeeld.

 

Dus deze zijn met gewone DVB-C ontvangers te zien.

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik zou hier even kijken of er geen zenderlijst voor jou kabelgebied aanwezig is.

Er worden daar verschillende upc zenderlijsten aangeboden.


Dank je maar ik heb met deze settings voor UPC die hier stonden geen kanalen kunnen vinden. Misschien dat ik eerst een andere image erop moet gaan zetten en het daarna opnieuw moet proberen. Enige vraag is dan, wat is op dit moment de beste image om te gebruiken (zal gebruikersvriendelijk moeten zijn).

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...