Gast Geplaatst: 16 september 2007 Geplaatst: 16 september 2007 ik vroeg me het voglende af voor een DM600PVR. Aangezien je tijdens het opnemen van een bepaald programma op harddisk, ook tegelijktertijd kunt kijken op je TV naar een andere zender behorend tot dezelfde stream, zou je ook hetvolgende kunnen ? Op je TV kijken naar zender EEN (TVV) bijvoorbeeld en via streaming/VLC naar CANVAS ? Beide zenders behoren tot dezelfde transponder uiteraard. Marc
Tonskidutch Geplaatst: 16 september 2007 Geplaatst: 16 september 2007 je moet enkele image afhankelijke instellingen en je moet enkele emu afhankelijke instellingen aanpassen maar je loopt wel, tegen de grens van het haalbare aan, te experimenteren. dus maw beter niet doen, maar principieel wel mogelijk. cheers Good To Know You Curtis Stiger
Scubix Geplaatst: 17 september 2007 Geplaatst: 17 september 2007 Kan je niet gewoon het volgende doen : 1. start een opname voor de zender die je via VLC wenst te bekijken 2. Schakel de dreambox naar het kanaal dat je via de tv wenste te bekijken. Ondertussen loopt de opname gewoon verder van dat andere kanaal 3. Op de pc open je via samba het bestand dat aan het opnemen is in VLC Dat lijkt mij toch mogelijk. Ik heb het zelf nog niet getest, maar kan dat vanavond doen op een DM7020.
Gast Geplaatst: 18 september 2007 Geplaatst: 18 september 2007 jammer dat tonyskydutch niet vermeld welke instellingen.
Gast Geplaatst: 18 september 2007 Geplaatst: 18 september 2007 Dit kan zonder problemen, je moet geen opname starten, dan werkt het waarschijnlijk juist niet meer (enigma kan niet meer dan 2 services tegelijk aan). Eerst via webif op canvas streaming starten, dan met de afstandsbediening naar Een zappen, dat moet goed gaan. Settings heb je volgens mij niet nodig, tenminste, met PLi Helenite moet dit werken met de default instellingen.
Gast Geplaatst: 18 september 2007 Geplaatst: 18 september 2007 ik denk dat ik dit getest heb vooraleer hier te psoten en als ik me goed herinner dan stopt de webif stream op moment dat je zapt met je AB. Maar zeker ben ik niet (meer). Ik test het vanavond gewoon nog even uit (met GEMINI 3.5). Marc
Gast Geplaatst: 18 september 2007 Geplaatst: 18 september 2007 opnieuw getest: de webif "volgt" de DB wanneer je zapt met je AB. lukt dus niet bij mij (gemini 3.5) met aanwezig in enigma config file: i:/ezap/ci/handleTwoServices=00000001
Gast Geplaatst: 19 september 2007 Geplaatst: 19 september 2007 zo, met de pli helenite zou het dus wel lukken ? of misschien upgraden naar gemini 4.0 ? can iemand met gemini 4.0 dit testen ?
Gast Geplaatst: 19 september 2007 Geplaatst: 19 september 2007 Citaat: Dit kan zonder problemen, je moet geen opname starten, dan werkt het waarschijnlijk juist niet meer (enigma kan niet meer dan 2 services tegelijk aan). Eerst via webif op canvas streaming starten, dan met de afstandsbediening naar Een zappen, dat moet goed gaan. Settings heb je volgens mij niet nodig, tenminste, met PLi Helenite moet dit werken met de default instellingen. Wie laat de cam dan weten dat zowel Canvas als Een gedecodeerd moeten worden? Bovenstaande werkt volgens mij alleen als je vanaf een fta zender naar een fta of gecodeerde zender zapt. (Op de 500 moet je dan wel de stream herstarten, op de 600 is dat wellicht niet nodig). Met een opname gaat het wel, je moet dan niet streamen, maar de opname met vlc via cifs of nfs direct vanaf de hdd bekijken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen