Ga naar inhoud


[Strong] Strong 6855 en diseqc


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Naast mijn Topfield 5000 Masterpiece, gebruik ik elders in huis de Strong 6855. De Strong is op dit moment alleen aangesloten op de Astra 1 Quad LNB van mijn Visiosat 3c.

 

Als ik de Strong aan een van de kabels van de Topfield hang slaag ik er maar niet in om het Diseqc protocol in werking te krijgen. Ik moet handmatig de Diseqc ingang kiezen om te schakelen tussen de Hotbird en Astra 1 en 2.

Ik ben nu al uren bezig geweest om allerlei Diseqc instellingen te wijzigen, maar niets helpt.

 

Zolang dat niet lukt ga ik mijn installatie niet uitbreiden om ook op de Strong meerdere satellieten te ontvangen.

Waarschijnlijk maak ik een foutje in de LNB instellingen.

Welke Strong gebruiker heeft voor mij een goed werkend instellingsoverzicht?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je bij deze strong de zenders van een andere satelliet wilt kijken, moet je als je de Disecq instellingen in hebt gesteld, en hebt opgezocht, dan moet je op het knopje sat drukken, om van sattelliet te wisselen.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, dat staat helemaal niet in de gebruiksaanwijzing. Ik was misschien een beetje verwend door het vernuft van mijn Topfield in de huiskamer.

Ik ga vanavond weer aan de slag en laat even weten of een en ander lukt.

 

Bedankt!

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn handleiding staat bij nader inzien toch iets over deze instellingen. Toch kom ik er nog niet helemaal uit.

Ik blijf het proberen, en houd jullie op de hoogte.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...