Ga naar inhoud

[7000S] defecte platte kabel LCD display en witte connector op moederbord

hekker

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na drie jaar zonder enige problemen te hebben gewerkt met de DB en een NSLU2, hield mijn NSLU2 het voor gezien. Ik dacht slim te zijn door er tijdelijk een HDD in de DB te plaatsen. Toen ik de DB opende, liet het front van de DB los en bleek de platte kabel ingescheurd. Ook kwam een "haakje" los uit de connector op het moederbord.

Wie kan mij helpen de DB gerepareerd te krijgen. Na vele onbeantwoorde of onduidelijk beantwoorde telefoontjes en emailtjes heb ik het opgegeven om het via de reguliere dealers te proberen.

Heeft iemand ervaring met de reparatie hiervan? (ik begrijp dat ik een nieuwe display moet bestellen)

Groet, Hekkerzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze tip heb je helaas gemist

Plakband plaatsen om frontpanel te "beveiligen".

zie op foto, blauwe tape aan rechter zijde

620157-7000-HDtape.JPG

Mogelijk kun je de flatcable iets inkorten dmv rechtafknippen en hem dan weer plaatsen.

Maar dat hangt helemaal af van hoe die is gescheurd.

Mbt connector-vergrendeling, is mogelijk terug te duwen.

Kun je evt een foto plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je antwoord. De kabel is in de hoek van de kabel ingescheurd dus niet aan het uiteinde. Het witte connectortje waarmee de kabel vastzit op het moederbord bestaat uit twee delen een soort ingang en een soort u vormpje wat je erin klikt. Dit u vormpje is ook kapot.

Helaas de tip voor het vastzetten van het front gemist ja, had ik dat maar geweten...

Groet, Hekkerzzz

NB.: misschien lukt het me nog om een foto te plaatsen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redelijk creatief, met kurk dan... oh ja en met m´n gitaar, maar daar houdt het op. Toch goede tip van je. Zal eens kijken of ik niet iemand ken die handig met een soldeerbout of plakband is...

Toch wel jammer dat al die reparatiewinkels niet thuis geven...

Grt. Hekkerzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm, tja ik zou kunnen stellen dat enkel door het onkundig openen een dergelijk "malleur" heeft plaatsgevonden.......

maar gezien het feit dat ik met de (4 serie-numm) dm 7000 heel vaak en grof heb geworsteld om deze open te maken, en nog nooit een kabelbreuk heb veroorzaakt kun je ervan uitgaan dat er al iets niet juist was of dat het door derden (voorgangers) hier iets is verprutst.

wat dat aangaat is voor mij het aanbrengen van TAPE, plakband ordinair omschreven, wel een bron van bezorgdheid.

MAW ik zou een met tape gestabiliseerd binnenleven van een dreambox nooit accepteren als potentiele koper.

moet er niet aan denken dat mijn ABS processor < de remwerking sturende eenheid > in de achterbak van mijn auto hangt middels een TAPE.

cheers

Atom Bomb

Fluke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik ben weer een stukje verder gekomen. De oranje flatkabel dient alleen voor het display, wat mij eigenlijk niet zoveel interesseert (DB staat in een kast).

Wat erger is of eigenlijk in zekere zin de DB onbruikbar maakt is dat de AB niet meer reageert. De platte witte kabel van dit onderdeel is wel losgekomen maar niet gebroken o.i.d.

Ik heb de contactpunten weer teruggeplaats in de connector echter ik kan met geen mogelijkheid de DB met de AB bedienen...

Iemand nog een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen