Ga naar inhoud


Tele2 Eredivisie-Voetbal zeer spoedig ook via de kabel


julius

Aanbevolen berichten

Je hebt daarnaast via de kabel, in ieder geval bij UPC, ook de beste beeldkwaliteit wat betreft eredivisie voetbal.

 

Ik kan hier satelliet, Tele2 IPTV en kabel vergelijken en dan is kabel zonder enige twijfel het beste van beeldkwaliteit.

 

Digitenne heeft een vriend van me en dat was daarvoor al slechter als satelliet en IPTV.

 

Weer een puntje voor de kabel in de onderlinge wedstrijd tussen de digitale uitzendplatformen zullen we maar zeggen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zo zoals ik dus nu op mijn upc digitale kasje zag heb ik 2 zenders er bij van tele 2 .

en nu mijn vraag ik heb bij upc digitaal een abo op sport 1 van 12,99 .

hoef ik nou niets extras te gaan betallen voor deze tele 2 zenders ??? zit dit al in deze prijs van 12.99.

en nog een vraagje als je geen sport 1 zou hebben van upc digitaal maar wel het uitgebreide pakket van digitaal tv royal 90 zenders .kan je dan ook los bij upc deze 2 zenders van tele 2 er bij doen en wat zou dit dan kosten???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als 1 wedstrijd via het hoofdkanaal via Sport1.1 komt met PSV TV enz... dan kan een tweede Voetbalwedstrijd via "Het Gesprek".


Dit gaat dus niet wat jij voorstelt de nederlandse Eredivisie op Sport 1 wordt alleen uitgezonden op sport 1 extra en daar zit het hem nou net in sport 1 extra wordt niet doorgegeven op de satelliet en ben bang dat dat ze er ook niet gaan komen ook vanwege de stemmen op de enquette waar sport 1 extra amper stemmen kreeg.

Wat ik nog steeds onbegrijpelijk vind mijn hoop is daarom gericht dat canal digitaal ze als nog gaat doorgeven door bijv sport 1 extra door te geven via de thema kanalen van de publieke omroep op Astra3.

Dan zullen we nog minimaal een maand moeten wachten voordat daar duidelijkheid over is wat hun daarmee gaan doen als het themapakket dan gestart wordt op astra 3.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
zoals ik dus nu op mijn upc digitale kasje zag heb ik 2 zenders er bij van tele 2 .
en nu mijn vraag ik heb bij upc digitaal een abo op sport 1 van 12,99 .
hoef ik nou niets extras te gaan betallen voor deze tele 2 zenders ??? zit dit al in deze prijs van 12.99.


Klopt, het zit al bij de prijs van Sport1 inbegrepen.
Normaliter heb je via UPC 10 Sport1 kanalen (210 t/m 219). 217+218, die vrijwel nooit gebruikt werden, zijn nu de "Tele2 voetbalkanalen" geworden.

Citaat:

en nog een vraagje als je geen sport 1 zou hebben van upc digitaal maar wel het uitgebreide pakket van digitaal tv royal 90 zenders .kan je dan ook los bij upc deze 2 zenders van tele 2 er bij doen en wat zou dit dan kosten???


Ja, kan ook. Schijnt 6 euro per maand te gaan kosten dan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als 1 wedstrijd via het hoofdkanaal via Sport1.1 komt met PSV TV enz... dan kan een tweede Voetbalwedstrijd via "Het Gesprek".


En wat doe je dan met de Engelse/Italiaanse/Duitse wedstijden die simultaan aan de gang zijn? Ik kan me voorstellen dat je de liefhebbers hiervan dan tegen het been stoot (zij zijn daar immers Sport1 abonnee voor geworden).

Het is/wordt gewoon een probleem dat Sport1 via sat slechts 2 kanalen ter beschikking heeft, op de kabel zijn dat er 10(!) (waarvan één HD zender).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kun je via de kabel dan ook kiezen tussen de wedstrijden? Ik vermoed dat het bekijken via internet gewoon doorgaat. En wellicht dat de clubs nu eindelijk pay per view (via hun site of kpn=sponsor van de clubs)introduceren. Ik ben nl. voornamelijk geinteresseerd in de wedstrijden van 1 bepaalde club, en nu via de sat / tele 2 kan ik niet kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kiezen uit twee is al meer dan kiezen uit 1. Maar de kabel is toch 'out'? Het zijn allemaal receivers en kastjes en modems die je in huis hebt, dus ik denk dat ze toch een deal met de kpn gaan sluiten, om zo ook het digitale tv kijken te promoten. Nogmaals, KPN is een grote sponsor van de voetbalclubs en dat zou best eens mee kunnen wegen in het besluit. Bovendien zijn er via mine tv, digitenne ed meer keuzes mogelijk voor de kijker vwb pay per view wat een aantal clubs wil. Want dat brengt veel geld op. En dat kan niet via de kabel volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bovendien zijn er via mine tv, digitenne ed meer keuzes mogelijk voor de kijker vwb pay per view wat een aantal clubs wil. Want dat brengt veel geld op. En dat kan niet via de kabel volgens mij.


Het zou natuurlijk perfect in het Video on Demand systeem passen van de kabelaars.

Of de KPN er volgend jaar mee vandoor gaat is een kwestie van wie gaat het verst met bieden; de gezamelijke kabelaars of KPN.
Zelf denk ik, dat als alle kabelaars hun krachten verenigen ze simpelweg meer geld op tafel kunnen leggen dan KPN. Het snoepje wat ze nu binnen hebben laten ze zich niet meer afnemen.

Als ze trouwens verstandig zijn dan delen ze de rechten gewoon (KPN+kabelaars). Het is namelijk gebleken dat héél veel geld neerleggen voor een alleenrecht niet werkt (Tele2/Versatel is er bijna aan onderdoor gegaan, het heeft ze bij lange na niet de beoogde hoeveelheid abonnee's opgeleverd).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dan ook dat er minder geboden gaat worden dan drie jaar geleden. En als er al veel voor betaald wordt zal degene die het recht van uitzending heeft gekregen wel even beter zijn best gaan doen om het aan de man te krijgen.

 

Tele2 heeft zich met het IPTV-gebeuren en één mager satellietkanaaltje wel erg vergist. Het is verwonderlijk dat pas naar twee jaar ook de kabelaars er bij betrokken worden. Dat hadden ze direct moeten doen en ook voor een redelijke prijs, die was in het begin natuurlijk veel te hoog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Tele2 heeft het voetbal helemaal niet gekocht, versatel heeft dit gedaan. En Versatel is geflopt, waardoor Tele-2 het heeft overgenomen...


Dat is niet helemaal een juiste weergave van de feiten. Versatel heeft inderdaad die rechten gekocht, en dat heeft inderdaad niet opgebracht wat ze gewenst hadden maar het is niet verkocht om die reden.

Tele2 wilde namelijk al langer aan IPTV over ADSL beginnen. Wel hebben ze over het voetbal getwijfeld, toen zijn ze echter naast CDS ook met KPN in ze gegaan, iets dat al veel meer opbrengt.

De vraag is wat er de volgende keer gaat gebeuren, Tele 2 zal wel afvallen en ik denk dat Sport1 en KPN de meeste kans maken. De voetbalclubs willen echter PPV, nu is de vraag of de liverechten dan behalve via PPV ook nog in abonnementsvorm aangeboden mogen worden, en zo niet wat dan een goeie prijs is. Ik zie namelijk wel 5 euro per wedstrijd gevraagd worden. Dat betekent dat het per maand 2 keer zo duur wordt als het nu is, en dan heb je alleen nog maar de wedstrijden van je favoriete club...

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zie namelijk wel 5 euro per wedstrijd gevraagd worden. Dat betekent dat het per maand 2 keer zo duur wordt als het nu is, en dan heb je alleen nog maar de wedstrijden van je favoriete club...


En dat gaat dus mislukken. Zelf denk ik dat het juist allemaal goedkoper moet, anders wordt het weer niets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...