Ga naar inhoud

[500S] - Updaten MyServer mogelijk??

Gast Hesperus

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb een Dreambox 5000S ik wil hem namelijk updaten via een eigen server is dat mogelijk met de gemini image 4.0 ? Onder Addons vind ik het volgende:

Download (GeminiServer)

Download (MyServer)

is de 2e optie mogelijk dat ik de dreambox een ip-nummer kan geven van een bepaalde server? De bedoeling is dat dan dat ik op MyServer klikt en dat hij naar andere server naar mijn keuze gaat een daar zijn updates en plugis binnen haalt. Ik krijg nou een foutmelding te zien 404 page couldn't open. Waar precies kan ik de IP-nummer aangeven van de server ?

Graag hoor ik de reacties

Hesperus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met enkel een IP ben je er niet, je moet op die server tevens een .xml bestand aanmaken met alle beschikbare bestanden.

Voor solo thuisgebruik bespaard via FTP bestandje in /tmp zetten en handmatig installeren veel werk.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Met enkel een IP ben je er niet, je moet op die server tevens een .xml bestand aanmaken met alle beschikbare bestanden.
Voor solo thuisgebruik bespaard via FTP bestandje in /tmp zetten en handmatig installeren veel werk.

Dus ik moet ook een XML bestand aanmaken op de server die de bestanden opzoekt. Maar in de dreambox waar precies kan ik dat aanpassen, dat hij naar mijn server gaat ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

var/tuxbox/config/useraddon.xml

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen