Ga naar inhoud


[7025] Welke netwerkschijf?


Mart

Aanbevolen berichten

Ik wil een netwerkschijf van ongeveer 500GB aan gaan schaffen die gebruikt gaat worden voor back-up's te maken maar ook moet ik er met mijn Dreambox toegang tot kunnen krijgen voor films opnemen/afspelen en muziek afspelen. Ik heb er een aantal gevonden, o.a. van WD, Freecom en Maxtor. Welke zouden jullie me aanraden?

Tips zijn ook altijd welkom.

Dreambox DM8000 2XDVB-S en 2XDVB-C met PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen netwerk harde schijf. Gewoon een HDD in de dreambox plaatsen anders ga je jezelf veel te veel beperken. Opnemen óf afspelen gaat net via het netwerk, maar wil je ook timeshiften of meerdere opnames tegelijk maken, of afspelen tijdens opnemen, gaat dat niet meer lukken. Daarvoor is de datastroom dan veel te groot.

Je kunt naast de interne hdd natuurlijk wel ook een netwerkschijf gebruiken voor mp3's en dergelijke. Die kun je mounten als hij uPnP, NFS of samba/cifs ondersteunt. Anders niet.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf in ieder geval ver weg van de Packerd Bell Netstore 3500. Hoewel deze eenvoudig is in te stellen voor de Dreambox, is het ding zelf gewoon erg instabiel.

Ik heb er ook een Iomega aanhangen: Dit werkt naar volle tevredenheid.

Overigens, als je een PC over mocht hebben: Gewoon hier de HD in mikken. Kan je het ding ook nog voor andere doeleinden gebruiken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
...maar wil je ook timeshiften of meerdere opnames tegelijk maken, of afspelen tijdens opnemen, gaat dat niet meer lukken. Daarvoor is de datastroom dan veel te groot...


Heeft iemand dat al eens in de praktijk getoetst? Ik zou het vreemd vinden, want ik kan met de 7025 moeiteloos vijf "live" zenders naar twee PCs streamen over het netwerk. Zenders opnemen zou niet meer bandbreedte moeten kosten dan streamen, zou ik zo denken, en de 7025 haalt met FTP makkelijk 8MB/s (volgens FileZilla).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat je timmesift is dat al hetzelfde als opnemen en afspelen tegelijkertijd. Dat kost dus de dubbele capaciteit en gaat er een upload en een download van over hetzelfde "touwtje". Ga je dan een zender opnemen en tegelijkertijd even timeshiften op een ander zender, mag je er echt op rekenen dat je alleen nog maar blokjes te zien krijgt.

We gaan off-topic want de topic starter heeft al laten weten dat er in zijn dreambox al een HDD zit en dus wil hij alleen een extra mount maken voor het afspelen van bijv. mp3's vanaf zijn netwerk schijf.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat het in de praktijk nog niet getest is dus?

 

Netwerkkabel heeft een 100Mbps capaciteit, waarvan de box zo'n 80% weet te benutten. Per zender heb je zo'n 4Mbps nodig (voor de hollanders minder), dus in theorie zou de limit op 20 streams liggen. Up- en down link beinvloeden elkaar niet, ideaal voor timeshift dus.

 

 

 

Ik ga straks effe prutsen thuis (maak een samba mountje en dan verander ik /hdd/movie wel in een softlink).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
We gaan off-topic want de topic starter heeft al laten weten dat er in zijn dreambox al een HDD zit en dus wil hij alleen een extra mount maken voor het afspelen van bijv. mp3's vanaf zijn netwerk schijf.


Inderdaad, graag hoor ik van jullie met welke merken en type netwerkschijven jullie goede ervaringen hebben.

Dreambox DM8000 2XDVB-S en 2XDVB-C met PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een PC dag en nacht laten draaien kost je 15 tot 20 euro per maand. Lijkt me geen slimme optie en je hebt dan de bovengenoemde beperkingen net zo goed.

Bij mij staat er een MacMini dag en nacht aan maar die zal zeker geen 15 to 20 euro kosten aan stroom. En ik gebruik dus de mac om op te nemen en alsook als streaming server voor de andere pc's (kinderen).

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iomega Netstore, heeft tevens nog 2 USB poorten waaraan je nog eens 2 HD's kunt koppelen. Werkt tevens als FTP server, ben je gelijk van alle markten thuis.

En backup software is bijgeleverd.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...