Ga naar inhoud

[7020s] smartcardreader+ instellen voor cccam

Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Dus dat zelfde regeltje in de ccam cfg plaatsen op deze manier:

SERIAL READER: /dev/ttyUSB0 smartreader

SERIAL READER: /dev/ttyUSB1 smartreader

SERIAL READER: /dev/ttyUSB2 smartreader

SERIAL READER: /dev/ttyUSB3 smartreader

etc...

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt dus niet op de DM7020s. Ik ga het dus maandag terug sturen naar de winkel met de misleidende tekst.

Er stond duidelijk werkt op alle dreamboxen en niet werkt op alle deamboxen als je eerst even zelf drivers compileerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je wel gechecked welke poort je reader gebruikt?

het is namelijk niet zo dat deze opeenvolgend bv 0 of 1 gebruikt... het kan ook best 5 of 6 zijn en als deze dan niet hebt geconfigureerd werkt het inderdaad niet....

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

om te controleren of hij daadwerkelijk op poort tts/0 of 1 is aangesloten, controleer dit via een telnet sessie via het commando

Code:
dmesg

je krijgt dan iets van

Citaat:

ufsd: driver loaded

usb.c: registered new driver serial

usbserial.c: USB Serial support registered for Generic

usbserial.c: USB Serial Driver core v1.4

usbserial.c: USB Serial support registered for FTDI SIO

usbserial.c: USB Serial support registered for FTDI 8U232AM Compatible

usbserial.c: USB Serial support registered for FTDI FT232BM Compatible

usbserial.c: FTDI FT232BM Compatible converter detected

usbserial.c: FTDI FT232BM Compatible converter now attached to ttyUSB0 (or usb/t

ts/0 for devfs)

je kunt nu zien dat deze daadwerkelijk is aangelsoten op ttyUSB0

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hemertje,

Werkt de smartcardreader+ dan op jouw Dreambox 7000 ? Wat heb je daarvoor moeten aanpassen of herkent de Pli software wel direct deze handige accesoire?

Het is toch wel vreemd te noemen dat er geen ondersteuning meer is voor de 7000 en de 7020...ik denk dat er een grote groep mensen is die graag zo'n smartcardreader+ zou aanschaffen als het net zoals de 7025 plug&play te gebruiken is. Dit wordt tenslotte ook nog steeds als zodanig beloofd op alle sites die dit apparaatje verkopen.

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die smartreader wordt volgens mij op geen enkele dreambox Plug and Play ondersteund. Op een windows PC heb je altijd met dezelfde CPU structuur te maken. Intel, AMD, via EPIA, ze gebruiken allemaal intel compatible structuur waardoor een windows driver ook op alle platformen werkt. Bij linux is dat anders. Niet alleen afhankelijk van de CPU structuur, maar ook van de gebruikte kernel. Ook de 7025 heeft standaard geen drivers voor de USB/Serial convertor. Die moet je installeren, al bied de leverancier die wel kant en klaar aan. Voor andere linux distributies en CPU's heb je andere drivers nodig. Een 7000/7020 heeft een powerPC CPU en een 7025 een ATI Xilleon.

Het een en ander staat overigens duidelijk in de readme files, dus ik snap niet waarom winkels zoiets als plug and play aanbieden. Dat is inderdaad wat misleidend, al is de consument zelf ook verantwoordelijk voor het vergaren van informatie. Je moest eens weten hoveel mensen in mijn kenissenkring een USB Wifi stick kochten en dachten dat ze die zo achterin de dreambox konden prikken. Je kunt op je vingers natellen dat zoiets niet zomaar gaat werken want je zlt toch ook drivers moeten installeren en die zijn er niet.

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@ Hemertje,

Werkt de smartcardreader+ dan op jouw Dreambox 7000 ? Wat heb je daarvoor moeten aanpassen of herkent de Pli software wel direct deze handige accesoire?

Het is toch wel vreemd te noemen dat er geen ondersteuning meer is voor de 7000 en de 7020...ik denk dat er een grote groep mensen is die graag zo'n smartcardreader+ zou aanschaffen als het net zoals de 7025 plug&play te gebruiken is. Dit wordt tenslotte ook nog steeds als zodanig beloofd op alle sites die dit apparaatje verkopen.

M_Z

ik weet dat deze zo gelijk draait op de linux systemen
heb hem niet op een dreambox zelf geprobeerd
blijkbaar werkt deze zoals Ron al vermeld niet plug en play op de boxen...

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen