Ga naar inhoud


Strijd tegen namaakontvangers in België


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Ditmaal een artikel uit de Vlaamse pers dat dan wel een link heeft met sat-ontvangst.

 

Artikel uit gazet van antwerpen aangaande de strijd tegen namaak in het algemeen, waaruit blijkt dat een bijzondere actie werd gevoerd rond namaakontvangers (althans dat veronderstel ik als ik tv-decoders lees)

 

"Geen heksenjacht op consumenten namaak

 

In tegenstelling tot recente "onheilsberichten" komt er geen heksenjacht op consumenten van namaak. Dat zegt Marc Van Hende, de topman van de economische fraudebestrijding. Deze maand zijn al tien grote acties tegen namaak gevoerd.

 

Sinds 1 oktober gelden twee nieuwe wetten in de strijd tegen namaak en piraterij. Die maken alle vormen van namaak strafbaar, dus ook tekeningen, modellen en octrooien. En de straffen zijn verzwaard tot drie jaar cel en 100.000 euro boete, een pak meer dan de vroegere maximumboete van 11.000 euro.

 

En sinds 1 oktober is naast de douane en de federale politie ook de federale overheidsdienst Economie bevoegd voor namaak. Er is zelfs een 14-koppige taskforce opgericht. En die heeft al tien grote acties gevoerd, meldt Marc Van Hende, directeur-generaal bij Economie en coördinator voor de economische fraudebestrijding. Die acties vonden plaats in verschillende sectoren: juwelen, speelgoed, lederwaren, kleding en tv-decoders.

 

"Onze strategie is duidelijk gericht op het blootleggen van de grote netwerken die schuilgaan achter de handel in namaak", aldus Van Hende."

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook begrepen van de importeur van de Dreambox in belgie dat de economische fraudebestrijding bij diverse groothandels en winkels aldaar heeft gezocht naar kopieen van de dreambox en die ook bij diverse winkels aangetroffen werden.

Hoe dan ook een goede actie van de economische fraudebestrijding. Namaak hoort in china thuis in een container met onverkoopbare goederen. Zolang wij deze rommel blijven kopen, zullen dergelijke acties nodig blijven:-((

Wat mij betreft zou de douane iedere container uit china moeten controleren op gekopieerde electronica, maar ook kleding, sierraden en andere rommel. Dan zal het spekken van de Chinse staatskas ten koste van Europese ondernemingen misschien ook eens stoppen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Wat mij betreft zou de douane iedere container uit china moeten controleren op gekopieerde electronica, maar ook kleding, sierraden en andere rommel. Dan zal het spekken van de Chinse staatskas ten koste van Europese ondernemingen misschien ook eens stoppen.


Zie HIER , tweede item.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Namaak hoort in china thuis in een container met onverkoopbare goederen. Zolang wij deze rommel blijven kopen, zullen dergelijke acties nodig blijven:-((
Ron

Wishfull thinking. In Egypte wordt enorm veel namaak verkocht, Sony MP3 spelers, Microsoft muizen, Steadler pennen, de verpakking gemaakt met slecht drukwerk en het ontbreken van handleidingen. Ik heb daar in een satshop gevraagd naar de dreambox, alleen de DM500 is daar te koop, laat dat net het model wat gekopieerd wordt aangeboden. m.a.w China vindt wel andere afzetmakten.

Pandit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb ook begrepen van de importeur van de Dreambox in belgie dat de economische fraudebestrijding bij diverse groothandels en winkels aldaar heeft gezocht naar kopieen van de dreambox en die ook bij diverse winkels aangetroffen werden.

 

Het was niet moeilijk ze te vinden, want zelfs bij een zeer grote keten - beginnend met M en eindigend op Akro - waren ze toen te koop.

 

Sinds enige tijd heb ik ze daar niet meer gezien.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wishfull thinking. In Egypte wordt enorm veel namaak verkocht, Sony MP3 spelers, Microsoft muizen, Steadler pennen, de verpakking gemaakt met slecht drukwerk en het ontbreken van handleidingen. Ik heb daar in een satshop gevraagd naar de dreambox, alleen de DM500 is daar te koop, laat dat net het model wat gekopieerd wordt aangeboden. m.a.w China vindt wel andere afzetmakten.

 

Maar het wordt iets lastiger om ze naar Europa mee te brengen vanuit Egypte.

 

Bij de Belgische douane is de dienst namaak op de luchthaven versterkt (met ex-militairen trouwens) om deze goederen in beslag te nemen.

 

Greets

 

 

PS Ex-militairen uit België die controle doen is natuurlijk ook geen garantie dat iets gaat gevonden worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat filmpje van pacman even bekeken maar waar zijn we hier in ned in

godsnaam mee bezig.

1000 euro boete voor iets wat je ter goede trouw koopt?

Ze hebben natuurlijk wel in de gaten dat het niet klopte en er toen maar gauw

75 euro van gemaakt.Ik betaalde natuurlijk die 75 euro ook niet als ik die mevrouw was.

 

Gr Rienan

AZbox premium HD en een htpc asrock ion 330 + een plasma 43"

+een archos 10.1 tablet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb het fimlpje bekeken.

Ben hoogst verbaasd dat NAW gegegevens zonder tussenkomst van een rechter aan een mogenlijke gedupeerde partij worden bekend gemaakt.

Een ter goedetrouwe consument wordt hierdoor gedupeerd.

Men moet zich richten op de verkopende partij.

Het zou wat anders zijn als na een onderzoek en uitspraak van de rechter iemand op dit punt wordt veroordeeld.

Verwacht dat de dienst douane hier nog wel wat van te horen krijgt

 

Op dit board hebben we vollop kunnen lezen welke acties Dreambox heeft ondernomen richting verkopende partijen veelal nadat er volop bekendheid was gegeven mbt de in omlooop zijnde vervalsingen.

Stel dat dream nu met de facturerings gegevens consumenten af gaat en hun aankoop afneemt met dan nog eens een hoog schikkingsbedrag.

 

Uiteraard zijn er ook consumenten die bewust vervalsingen voor eigen gebruik kopen, deze nemen deze producten veelal mee vanaf hun vakantie.

Voer eens voor een tijdje een 100% controle uit op charter vakantie vluchten uit Turkijen. Denk dat je daar in de koffers heel veel nepkleding aantreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Ik heb ook begrepen van de importeur van de Dreambox in belgie dat de economische fraudebestrijding bij diverse groothandels en winkels aldaar heeft gezocht naar kopieen van de dreambox en die ook bij diverse winkels aangetroffen werden.


Het was niet moeilijk ze te vinden, want zelfs bij een zeer grote keten - beginnend met M en eindigend op Akro - waren ze toen te koop.

Sinds enige tijd heb ik ze daar niet meer gezien.

Greets

Hier in belgië hebben ze in m...arkt namaak dm500 verkocht,en de invoerder van de db en de economische inspectie zou ermee bezig zijn.schrijf niet te duidelijk om de zaak niet om zeep te helpen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hier in belgië hebben ze in m...arkt namaak dm500 verkocht,en de invoerder van de db en de economische inspectie zou ermee bezig zijn.schrijf niet te duidelijk om de zaak niet om zeep te helpen.

Intussen zijn er al in tientallen winkels invallen geweest, en met succes. Zelfs bij privaat personen die op internet verkoopsites zoals e*bay de namaak verkochten.

Volgens de Belgische distributeur zullen deze zich mogen verantwoorden zowel strafrechterlijk als burgerlijk. Deze zaken kunnen nog jaren aanslepen.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...