Ga naar inhoud


5250 Emulator...?


MBa

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend weer eens een oude PC aangeslingerd, een 486 om precies te zijn (om nog preciezer te zijn een Compaq ProLinea 4/50).

 

Daarbij ook weer eens de bak met pc onderdelen uit de kast getrokken en weer een ISA kaart tegen gekomen waar ik al jaren me van af vraag wat het is.

 

Het gaat om een IBM 5250 Emulator deze heeft ooit in een PC gezeten die ik heb gekregen maar heeft verder nooit iets gedaan.

 

Op internet al veel informatie tegengekomen maar geen informatie over wat je er nu eigenlijk mee kan, handleiding heb ik ook al weten te treaceren maar ook daarmee kom ik er niet uit wat het nu eigenlijk is.

 

Misschien kunnen jullie me verder helpen.

 

Zie ook de bijlage!

 

Groetjes,

 

Michel

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of in gewoon Nederlands. 5220 is een communicatie protocol van IBM. Het werd (wordt) gebruikt voor aansturing van beeldschermen. Met deze kaart kon je een PC gebruiken als IBM terminal. Het is dus een netwerkkaart. Er hoorde ongetwijfeld ook een stukje software bij.

 

Wij gebruiken nog wel 3270 emulatie. Deze kan over TCP/IP maar je hebt dan nog wel software nodig zoals bijvoorbeeld Extra! for Windows.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...