Ga naar inhoud


DM7025 ziet CF niet


bander

Aanbevolen berichten

Zoals de topic titel al zegt:

 

Ik heb een 1 gig Cf in mijn dreambox gedaan , alleen ziet hij hem niet.

Ik heb het met flaswizard geprobeerd en deze zegt dat hij hem niet kan formatern/mounten , DCC zegt bij info dat er geen CF in ziet.

Doe ik iets fout of is dit een hardware probleem (CF kapot of aansluiting dreambox kapot), graag hulp.

Reden dat ik een CF heb is omdat ik meerdere images wil proberen vandaar.

Ik heb nog een ander vraagje wat is het verschil tussen Enigma en Gemini , dit zijn toch beide gewoon images?

 

Ps ik ben (nog) een beginner.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem maar met een USB stick. Ik heb geen idee wat ik moet doen om de stick te mounten. Mijn stick is al formatted, dus dat zou geen probleem moeten zijn...

 

Is er een plek waar staat hoe het gedaan moet worden?

 

(ik heb ook een DM7025 met 160 Gb HDD en denk erover om 3.1 te installeren maar dan wil ik eerst ff alles op de stick zetten...)

** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

ik heb vanalles geprobeerd , DCC , Flashwizard, CF op mijn pc FAT geformateerd , maar mijn dreambox wil de CF niet zien. Ik heb ook een laptop harddisk aangesloten (via een verloopje) en ook deze wordt niet herkend.

Barry Allen geprobeerd te installeren, Blue Panel > handmatige installatie > IPKG , krijg ik de volgende fout melding : Couldn't kill old gunzip .

Wie O Wie kan mij helpen, ik ga vanavond nog een normale harddisk proberen misschien dat hij mijn laptop schijfje (nieuw) met verloopje niet accepteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bander,

 

Zet Ozoon is in je flash en installeer dan BA vanuit de addons dan zou de CF automatisch gevonden moeten worden.

De andere image kun je dan op je CF zetten.

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een open deur, maar in mijn 7000 was enig manipuleren nodig om de CF de laatste 2-3 mm in de gleuf te krijgen, en da's net de afstand die de contacten nodig hebben voor goed contact.

Kijk ook even of en geen contacten verbogen zijn.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update , gisteravond een normale 3,5" harddisk aan de dreambox gehangen en flashwizard ziet deze ook niet.

 

Oke , nu wil ik dus oozoon flashen alleen heb een dienst lopen via iemand anders (mag je niet hier vermelden) wat moet ik backuppen zodat deze na het flashen het weer doet. Ikzelf denk dat ik het bestandje cwshare.cfg moet backuppen (er wordt gebruik gemaakt van gbox

Wat is de beste manier om de 7025 te flashen , dreumuplan , flaswizard of iets anders.

Ik merk ook dat de WebIf het niet goed doet , wanner ik via IE de dreambox aanspreek krijg ik een half opgebouwd scherm te zien en zie ik onderaan dat hij "hangt" op updates.html.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, oozoon geinstalleerd en jawel harddisk en CF kaart worden herkend.

Via plugins ook barry allen geinstalleerd , zag je een mooi icoontje, alleen na herstart dreambox was deze weg kon hem ook niet meer bij plugins terug zien.

Heeft misschien iemand een handleiding voor leken voor barry allen , want ik ging ervan uit da Barry Allen een soort van Boot loader achtig iets is , dus dreambox opstarten , barry allen laat je kiezen welke image en gaan met die banaan.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Barry allen kwam ook niet in blue panel voor , dus maar opnieuw flashen en weer barry allen installeren.

Het werkt barry allen op CF en Gemini 3.10 geinstalleerd op CF en oozoon in de flash.

Nu de volgende stap , via dreamboxeditor heb ik joske123 geladen (knopje 7025 ingedrukt) alleen hij ziet de lijst niet.

Moet ik nog wat speciaals doen om ervoor te zorgen dat de settingslijst op de CF (voor de gemini) komt en kan de var ook op de CF , en zoja hoe ?

 

alvats bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...