Ga naar inhoud

[600S] SoftCAM (CAM3D) proxying/caching setup mogelijk?

CescoAiel

Aanbevolen berichten

Om te beginnen: Dit gaat NIET over WAN sharing! Ik heb een vraagje over INTERN gebruik!

Mijn netwerk is effectief opgedeeld in 2 stukken, welke via een langzame verbinding (VPN via: FireWall+WiFi<--->WiFi+FireWall) gekoppeld zijn.

In één box (meest gebruikt) zit de CDS kaart, welke ik deel met de andere DreamBox aan de andere kant van de langzame link. Aan diezelfde kant wil ik binnenkort nóg een Dreambox plaatsen.

Om de link enigszins te ontlasten wil ik eigenlijk die extra Dreambox aan de 'lamgzame' kant laten praten met de andere aan die kant.

Is het mogelijk om die 2e DreamBox te gebruiken als proxy/cache voor de CDS kaart in de primaire DreamBox, zodat de 3e DreamBox ook keys krijgt *zonder* rechstreeks met de primaire DB te praten?

Dus:

Code:
(INTERNET---FireWall)<==LAN==>DB1<--WiFi-->DB2<==LAN==>DB3                                                   |----- cam3d domein ------>

Ik gebruik nu cam3d, en zou die het liefst blijven gebruiken, daar deze me goed bevalt...

Als ik de cam3d in DB2 nu zowel als client op DB1 instel, als ook als server, en DB3 als client op DB2, zal dan de cam3d op DB2 de (ge-cache-de?) keys van DB1 proxy-en naar DB3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met CCCam is dat mogelijk, met camd3 weet ik het niet. Dat moet je wel in de box waar de kaart in zit meerder hops toestaan aan de clients (door-sharen). Overigens is het netwerkverkeer dat card-sharing genereerd echt nihil, dus of het echt de moeite waard is?

VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ok, bedankt voor het antwoord...

Dus wellicht beter niet de moeite er in steken, en gewoon rechtstreeks praten?...

Dat moet zeker lukken, en je maakt je niet afhankelijk van de "tussenbox", dus is waarschijnlijk betrouwbaarder. Elke schakel minder is er een minder die stuk / in storing kan gaan.

VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

de versie die je nu gebruikt,

die gaat uit van een kaartserver voor je abonnementkaart en een keyfile voor alles overige

die kun je middels cascading gewoon; door de ene van de andere laten gebruiken kwestie van wijzigen 0:0 > 0:1 > 1:1

je kunt zelfs enkel een aktuele keyfile op een dreambox gebruiken voor alle overige clients

je kijkt dan mee op een client die pseudo server is geworden

maar dat betekend dat ook dat je als client tweede orde afhankelijk bent van het kijkgedrag van client eerste orde en server

wat bedoel ik daarmee

je kaartserver krijgt afhankelijk van het CAID dat op kaart gebruikt wordt ook sessionkeys of keyupdates die enkel binnenkomen indien op het abonnement relatief vaak uur/keywissel kijkt middels de server

indien je zo'n update mist omdat de server dagen niet op een der zenders staat mist de kaart de aktuele sessionkey

dus de client 1 en 2 ook op dat moment dat de zender gekozen wordt

camd3 server is ook mogelijk op een schotelloze en niet zenderkijkende receiver/server, enkel door REMM=/dev/sci1 of REMM=/dev/sci0 in camd3.users te gebruiken kun je als client de server updaten (remote EMM, zorgt dat de client de updates doorstuurt)

het kan maar wil wel eens langere wacht en zaptijden geven omdat aanvraag en verwerking van en naar kaart tijd kost

maar een belangrijker nadeel vind ik > dat daarmee opnames wel eens te laat starten of aanvankelijk stotteren.

tussen client en server wordt door camd3 veel verzonden, indien niet correct gefiltert en dat toont zich dan echt opvallend in zapsnelheid en DUS eventuele opname resultaten

hopelijk kun je er iets mee.

cheers

Jesus To A Child

George Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen