Ga naar inhoud


Wat is een goede videokaart voor mijn pc??


Duikertje

Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe videokaart voor m'n pc kopen want m'n oude heeft maar 64mb geheugen.

 

Ik doe geen snelle spelletjes maar ben wel vrij actief met "Adobe photoshop"in de weer.

 

M'n pc is snel genoeg 3ghz en m'n geheugen is 1024 en heb een 19inch LG flatscreen.

 

Wie kan mij een advies geven voor een goede en betaalbare videokaart.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dan gaat een nieuwe videokaart echt helpen.. Niet dus. 64MB is méér dan genoeg voor 1280*1024 en Adobe photoshop. Als je een nieuwe videokaart koopt, doe het dan voor betere 2D beeldkwaliteit (als je scherm nog analoog is aangesloten), betere 2D-prestaties (gaat in jouw geval waarschijnlijk erg weinig verschil maken) of om betere prestaties in games te hebben (die je toch niet speelt).

 

Voor Photoshop kan je beter (afhankelijk van hoe je het gebruikt) een grotere monitor kopen, meer geheugen en/of een snellere processor al dan niet met 2 cores.

 

Een nieuwe videokaart gaat weinig doden aan de zeik zetten.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft dat je een 19" LG Flat Screen hebt, maar je schrijft niet of dat scherm een DVI ingang heeft voor digitale signalen. Je huidige videokaart zal zeer waarschijnlijk geen digitale uitgang hebben. Als je het scherm wel digitaal kunt aansluiten, dan zal een eenvoudige moderne kaart met digitale uitgang een beter (scherper) beeld kunnen opleveren. Je kunt dan op zoek gaan naar een passief gekoelde kaart, dat scheelt je weer een hoop herrie. Kijk bijvoorbeeld eens bij Asus naar passief gekoelde ATI H2600 kaarten.

 

Ik bedenk net dat je ook niet schrijft of je een PCI-Express of AGP kaart nodig hebt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je schrijft dat je een 19" LG Flat Screen hebt, maar je schrijft niet of dat scherm een DVI ingang heeft voor digitale signalen. Je huidige videokaart zal zeer waarschijnlijk geen digitale uitgang hebben. Als je het scherm wel digitaal kunt aansluiten, dan zal een eenvoudige moderne kaart met digitale uitgang een beter (scherper) beeld kunnen opleveren. Je kunt dan op zoek gaan naar een passief gekoelde kaart, dat scheelt je weer een hoop herrie. Kijk bijvoorbeeld eens bij Asus naar passief gekoelde ATI H2600 kaarten.

Ik bedenk net dat je ook niet schrijft of je een PCI-Express of AGP kaart nodig hebt....


Ik denk niet dat hij digitale signalen aankan, dus gewoon iets meer geheugen erbij prikken en het verder zo laten. xyxthumbs.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt niet echt welke problemen je hebt die je met een nieuwe videokaart zou willen oplossen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees dit maar eens.

 

Dus een goed scherm heb je waarschijnlijk meer plezier van.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...