Ga naar inhoud


ACamd (voor Windows)


Aanbevolen berichten


Gast Sheik Yerbouti

Hallo Marcel,

 

Hier is de info:

 

Code:
<irdeto-camkey>C899D027ED1EED1A</irdeto-camkey><irdeto-camkey-data>3C2BCE8BA353C3F870CB7BE0D4E439A27B8D3862E08CF3335B9ABB49318DCA715125493476929EA5A93A6E2A548DF29BF14B6B2A90141DB519B07EB5D95AE5A5</irdeto-camkey-data>

Helaas werkt het allemaal niet betrouwbaar genoeg voor mij, waardoor ik ervoor gekozen heb MediaPortal te gebruiken icm een FloppyDTV en Alphacrypt, aangezien die combinatie tegenwoordig goede (timestamps) bestanden oplevert, in tegenstelling tot enige tijd geleden.

 

Groeten,

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kan iemand mij vertellen wat het verschil en/of nut is van de camkey i.c.m. camdata? Camkey zie ik vaak op 11 22 .. 88 staan en de camdata niet. Welke van de 2 is nu belangrijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

appiemulder,

 

een verzoekje daar acamd geen open source is. Ik ben aan het testen geweest met GbPVR i.c.m. mdapi 2.1.1. Daarbij ben ik tot de conclusie gekomen dat er een bug zit in de DLL_PROCESS_DETACH van DllMain van de acamd.dll.

 

Ik ben in de gelegenheid om mdapi zelf te bouwen en te testen en zie het volgende:

 

Als een FreeLibrary call gedaan wordt na een On_Exit call, dan crashed de GbPVR applicatie. Wordt deze FreeLibrary call niet gedaan, crashed de applicatie niet. Echter blijft het acamd icon in de taskbar staan tot een mouse over en kan acamd bij een herstart van de GbPVR applicatie niet de smartcard via com1 benaderen. Een tune naar een ander kanaal lost dit probleem op. Kunnen we samenwerken om deze bug op te lossen of eventueel acamd open source maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Doefus,

 

Misschien is de FreeLibrary(hRich) de oorzaak.

Ga deze in volgende versie wel weglaten.

 

Groet Appie

 

case DLL_THREAD_DETACH:

result = pthread_win32_thread_detach_np();

break;

 

case DLL_PROCESS_DETACH:

_Module.Term();

::CoUninitialize();

 

FreeLibrary(hRich);

break;

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi, ik heb in het verleden reeds geprobeerd Acamd aan de praat te krijgen met TV Vlaanderen, en dat lukte toen niet echt.

Nu heb ik het via een Dreambox doen sharen, en het lukt precies redelijk goed.

Toch stoot ik weer op hetzelfde probleem dat ik al eens tegenkwam en waarvan ik denk dat ik iets verkeerds doe.

 

Kan iemand (Appiemulder zelf ?) mij misschien uitleggen hoe ik dit juist moet configureren ?

 

Ik heb dus 2 kaarten in mijn PC zitten, en ik gebruik DVBViewer als client en Acamd als softcam.

Bedoeling is dat ik bijv. met tuner 1 iets van 2Be kan opnemen, en met tuner 2 iets van NED1.

Nu, wat ik merk is het volgende :

 

Als ik op 2Be ga staan, krijg ik inderdaad het beeld, en als ik opneem wordt dit correct bewaard.

Van zodra ik naar een andere zender zap (bijv. BBC2) loopt het mis.

De opname van 2Be zal vanaf dat punt niet meer verderlopen, de file wordt nog wel ietsje groter maar bevat enkel nog de teletekst informatie.

Ik zie ook aan de log van Acamd dat hij de zenderwijziging ziet en denkt dat hij nu BBC2 moet gaan decoderen.

Nochtans kiest DVBViewer wel degelijk de 2e tuner voor het switchen naar BBC2.

 

Nu vraag ik mij af of ik het wel correct gebruik.

Waar moet de DLL en dergelijke nu juist staan ?

In de plugins of in de MDPLUGINS folder ?

En moet ik die zogenaamde MDAPI installeren en configureren ?

Op dit moment maak ik geen gebruik van de MDPLUGINS folder, en MDAPI (wat doet dat juist ???) is niet geconfigureerd.

 

Moet ik ACAMD 2 keer laden om ook op mijn 2e tuner naar een gecodeerd TVV kanaal te kunnen kijken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is mij gelukt om de kaart in mijn dreambox 7020 te share met mijn pc TerraTec Cinergy S2 PCI HD CI

ik gebruik DVBviewer met Acamd plugin werkt prima. :D

 

zit met een probleem, als ik met mijn pc van zender wissel

stopt de dreambox en moet ik de softcam Cccam ressetten

andersom op de box zappen dan blijf ik beeld houden op mijn pc??

 

is dit op te lossen?

graag support.

 

gr.

 

Dreambox 7020

Gemini 4.5

Drtic vanaf CF

DM8000HD + hdd

Gemini 4.4

 

 

Arcon 57cm schotel+rotor

nslu2+usb hd 500gig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satsapper
als ik met mijn pc van zender wissel
stopt de dreambox en moet ik de softcam Cccam ressetten

Ik denk dat je cccam als client hebt, en de newcs als server.
Je moet ook voor de pc een account aanmaken in de newcs.xml
Dus niet het account sharen maar voor iedere connectie een appart account gebruiken.
suc6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Kan iemand (Appiemulder zelf ?) mij misschien uitleggen hoe ik dit juist moet configureren ?

Ik heb dus 2 kaarten in mijn PC zitten, en ik gebruik DVBViewer als client en Acamd als softcam.
Bedoeling is dat ik bijv. met tuner 1 iets van 2Be kan opnemen, en met tuner 2 iets van NED1.

Ja ik weet het, maar ik krijg geen support van het DVBViewer team. :D
Zolang ik niet meer info krijg kan ik dit probleem niet oplossen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Appie,

 

bedankt voor Je antwoord, sorry ik haal de dingen door elkaar.

normaal kijk ik naar de dreambox 7020 met daar op de Cccam en een kaart van canaldigitaal.

 

ik heb daar naast een pc kaartje TerraTec Cinergy S2 PCI HD ingebouwd.

 

nu wilde ik met Jou Acamd en Dvbviewer het kaartje in de dreambox gebruiker, inhome share met in de dreambox de Newcamd ik dacht namelijk dat de Cccam in de dreambox en de Acamd op de computer niet zou werken, toch?

 

moet ik nu de Newcamd met Newcs of de Newcamd zonder Newcs op mijn dreambox starten?

 

de combinatie Acamd op de pc en de Newcamd werkt wel zoals ik al melden, maar als ik op de computer zap dan valt de dreambox stil, en dat vind de vrouw niet leuk mad

 

ik vind trouwens het bestand Newcs.xml niet terug op mijn dreambox moet ik daar nog iets voor installeren?

heb Je misschien een voorbeeld Newcs.xml

 

ik hoop dat het niet teveel gevraagd is.

gr.

Dreambox 7020

Gemini 4.5

Drtic vanaf CF

DM8000HD + hdd

Gemini 4.4

 

 

Arcon 57cm schotel+rotor

nslu2+usb hd 500gig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satsapper
nu wilde ik met Jou Acamd en Dvbviewer het kaartje in de dreambox gebruiker, inhome share met in de dreambox de Newcamd ik dacht namelijk dat de Cccam in de dreambox en de Acamd op de computer niet zou werken, toch

Je kunt CCCam zowel als client of als server gebruiken, zelf gebruik ik newcs als server en CCCam als client en dan pas ik de default config van newcs aan voor het toevoegen van een gebruiker.
Je hebt ook nog een newcamd server ipv het newcamd protocol, maar van deze server maak ik geen gebruik.
Voorbeeld configjes staan wel ergens, even zoeken...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je deze link al gezien ?

 

http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=27965

 

In principe zou het moeten kunnen om een plugin 2 keer te starten, en effectief lukt mij dat wel.

Maar er staat ook duidelijk bij dat je met de tweede instance geen schermoutput mag geven.

 

BTW : het is mij gelukt om 2 opnames tegelijk te maken, en wel als volgt :

 

1) 2 keer DVBDream installeren in 2 verschillende folders.

2) in elke instance een ACAMD.DLL installeren.

3) eerste instance opstarten met DVBDREAM /DEVICE=1 en tweede instance met DVBDREAM /DEVICE=2

4) ECM en PMT moesten precies aanstaan.

 

Hiermee kon ik in elk geval 5 minuten gelijktijdig opnemen van NED2 en VT4.

Spijtig dat het zo omslachtig is, ik vind DVBViewer anders een pak gebruiksvriendelijker, met die timeline en zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gemerkt dat de auteurs van DVBViewer zeggen dat het moet mogelijk zijn om 2 aparte copieën van DVBViewer Pro op te starten (zie : http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=29015).

Als dit lukt, denk ik dat dit een (omslachtige) oplossing voor het probleem is.

Je zet dan in je eerste copie dat hij enkel kaart1 mag gebruiken, en in de tweede copie dat hij enkel kaart2 mag gebruiken.

Elke copie heeft dan een versie van ACAMD die draait.

Daarmee zou je dan op zijn minst één geëncrypteerd kanaal per tuner moeten kunnen opvangen.

Ik ga dit later eens proberen.

 

Dit zal natuurlijk wel wat extra overhead met zich meebrengen, en EPG en dergelijke moet je dan 2 keer inlezen, idem ditto voor zenderwijzigingen, en dergelijke.

 

Nog een vraagje voor Appiemulder.

Die vinkjes onderaan, hoe zet je die standaard aan ?

Ik heb de indruk dat als ECM niet aanstaat, de plugin de zender niet kan decrypteren.

Ik vermoed dat die parameters in ACAMD.INI staan, maar wat is juist de syntax hiervoor ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Die vinkjes onderaan, hoe zet je die standaard aan ?
Ik heb de indruk dat als ECM niet aanstaat, de plugin de zender niet kan decrypteren.
Ik vermoed dat die parameters in ACAMD.INI staan, maar wat is juist de syntax hiervoor ?

Vinkjes worden niet opgeslagen, en deze hebben ook geen invloed op het huidig process.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...